• Salabot sildītāju - Page 2
Page 2 of 6

Re:Salabot sildītāju

Posted: Fri Feb 22, 2008 4:04 am
by skirem
ctrl123 wrote:Salasījos šo tēmu un izdomāju, ka man ar jāpārbauda, ko šams saka :) Un tātad, izmeta man 21 kļūdu... Varbūt kāds gudrāks par mani varētu paskaidrot, ko tas zvērs nozīmē :)
Ja jau izlasīji un pietiek mākas uzspiest uz norādītajiem linkiem, tad arī būtu ieguvis visu tev nepieciešamo info:
21 -Direct current motor, air recirculation flap /B+ open circuit or shorted to ground

Ko vēl vēlies zināt? :unsure:

Re:Salabot sildītāju

Posted: Fri Feb 22, 2008 4:12 am
by Nīgrais
21 - acīte!
ACC uzvarēja!
:pinch:

Re:Salabot sildītāju

Posted: Mon Feb 25, 2008 6:24 am
by nice
Shitas shtrunts maksaa to bargo naudu? Image

Re:Salabot sildītāju

Posted: Mon Feb 25, 2008 6:30 am
by skirem
nice wrote:Shitas shtrunts maksaa to bargo naudu? Image
Šī ir tikai mazāksāpīgā detaļa tai visā padarīšanā ;)

Re:Salabot sildītāju

Posted: Mon Feb 25, 2008 7:05 am
by zinitis
nice wrote:Shitas shtrunts maksaa to bargo naudu? Image

Ja saluzt sitas "strunts" un motorins ir darba kartiba,tiek salauzta nakama detala,un ta jau kopa ar nomainu maksa loti lielu naudu.:)

Re:Salabot sildītāju

Posted: Tue Feb 26, 2008 12:19 am
by Bārda
Man ar tas pats - rāda 08 kļūdu un vadītāja pusē īsti nedarbojas siltā gaisa padeve!
Noteikti jau varētu būt salūzis tas plastmasas štrunts, bet tagad jau baidos pat domāt, ja salauzts ir kas "vērtīdāks"

Re:Salabot sildītāju

Posted: Tue Feb 26, 2008 12:50 am
by skirem
Zinitis wrote:
nice wrote:Shitas shtrunts maksaa to bargo naudu? Image

Ja saluzt sitas "strunts" un motorins ir darba kartiba,tiek salauzta nakama detala,un ta jau kopa ar nomainu maksa loti lielu naudu.:)
Kura tad ir tā nākamā detaļa :unsure: , ja nemaldos , ja ši ir nolūzis , tad tur viss griežas uz riņķi :P

Re:Salabot sildītāju

Posted: Tue Feb 26, 2008 4:37 am
by Bārda
Man ar tā liekas. Rīt braukšu uz Kalngales servisu mainīt kartera ventilāciju un Pēterim pajautāšu!

Re:Salabot sildītāju

Posted: Tue Feb 26, 2008 5:54 am
by Nīgrais
skirem wrote:

Kura tad ir tā nākamā detaļa :unsure: , ja nemaldos , ja ši ir nolūzis , tad tur viss griežas uz riņķi :P[/quote]

Nu re, pats sadari labus darbus, sagādā linkus kur gudrību smelties un...;)
Jebkurā gadījumā paldies, citādi man slinkums būtu šo jautājumu pētīt. :lol:

Nākamā detaļa kas lūzt ir šī:
http://www.saabservices.com/images/broken.jpg
Un atrodas viņa šeit:
http://www.saabservices.com/images/5335831.jpg

Lieta tāda, ka motora ass iemaucas tai dzeltenajā puļķī (bildē no labās puses gala), kas griež siltumpadeves klapi. Viss griezes moments caur šo puļķi tiek nodots klapei. Tas baltais štrunts, savukārt, tiek uzmaukts uz dzeltenā puļķa turpat kur motora ass.

Tas metāliskais jauninājums ko mēs redzam šeit:

http://www.saabservices.com/images/9-5% ... %20fix.jpg

jau ir uzmaukts uz motora ass un ja labi ieskatās, tad viņam galā ir rieva. Ja ņemam pirmo bildi un apskatam puļķa kreiso nolūzušo daļu, tad šis metāliskais jauninājums tiek uzmaukts uz tās nolūzušās daļas un tā stiprības riba dzeltenajam puļķim ieiet metāliskā jauninājuma rievā, caur kuru arī tiek atjaunināta griezes spēka pārnese. Labo nolūzušo dzeltenā puļķa galu izmetam misenē.

Savukārt šis baltais štrunts, kas šeit figurē bildēs, šofera pusē izpilda tikai gala drošības atdures funkciju. Blakussēdētāja pusē gan mazajā caurumā ir iestiprināta arī svira, kas nodod griezes spēku vēl citai klapei (varbūt arī ne klapei, neesmu vēl izpētījis kas tur galā ir, bet pieņemu, ka klapei.

Zinot to varam secināt ka:
1. Klape iesprūst, motors turpina griezties, salauž dzelteno puļķi tad arī balto štruntu.
2. Klape neiesprūst, bet šādu vai tādu iemeslu dēļ motors turpina griezties un neizslēdzas, kad klape ir sasniegusi galējo ciet/vaļā pozīciju, (aptuveni tā kā, kad nenostrādā galaslēdži), salauž balto štruntu, un ja vēl nemitējas griezties, arī dzelteno puļķi.

Pirmajā gadījumā ir vienkārši - uztaisam profilaksi, nomainam lūzušās daļas un mizojam tālāk.
Otrais gadījums ir smagāks, jo liecina, ka ir problēmas ar motora vadību - ACC kompis nesaprot kādā stāvoklī ir klape(nav atgriezeniskās saites) - tad varam sagaidīt, ka notikumi atkārtosies.

P.S. Iespējams ka murgaini izklāstīju, bet domu dzidrums mani šodien ir atstājis.:blush:

Re:Salabot sildītāju

Posted: Tue Feb 26, 2008 7:27 am
by zinitis
Nīgrais wrote:skirem wrote:

Kura tad ir tā nākamā detaļa :unsure: , ja nemaldos , ja ši ir nolūzis , tad tur viss griežas uz riņķi :P
Nu re, pats sadari labus darbus, sagādā linkus kur gudrību smelties un...;)
Jebkurā gadījumā paldies, citādi man slinkums būtu šo jautājumu pētīt. :lol:

Nākamā detaļa kas lūzt ir šī:
http://www.saabservices.com/images/broken.jpg
Un atrodas viņa šeit:
http://www.saabservices.com/images/5335831.jpg

Lieta tāda, ka motora ass iemaucas tai dzeltenajā puļķī (bildē no labās puses gala), kas griež siltumpadeves klapi. Viss griezes moments caur šo puļķi tiek nodots klapei. Tas baltais štrunts, savukārt, tiek uzmaukts uz dzeltenā puļķa turpat kur motora ass.

Tas metāliskais jauninājums ko mēs redzam šeit:

http://www.saabservices.com/images/9-5% ... %20fix.jpg

jau ir uzmaukts uz motora ass un ja labi ieskatās, tad viņam galā ir rieva. Ja ņemam pirmo bildi un apskatam puļķa kreiso nolūzušo daļu, tad šis metāliskais jauninājums tiek uzmaukts uz tās nolūzušās daļas un tā stiprības riba dzeltenajam puļķim ieiet metāliskā jauninājuma rievā, caur kuru arī tiek atjaunināta griezes spēka pārnese. Labo nolūzušo dzeltenā puļķa galu izmetam misenē.

Savukārt šis baltais štrunts, kas šeit figurē bildēs, šofera pusē izpilda tikai gala drošības atdures funkciju. Blakussēdētāja pusē gan mazajā caurumā ir iestiprināta arī svira, kas nodod griezes spēku vēl citai klapei (varbūt arī ne klapei, neesmu vēl izpētījis kas tur galā ir, bet pieņemu, ka klapei.

Zinot to varam secināt ka:
1. Klape iesprūst, motors turpina griezties, salauž dzelteno puļķi tad arī balto štruntu.
2. Klape neiesprūst, bet šādu vai tādu iemeslu dēļ motors turpina griezties un neizslēdzas, kad klape ir sasniegusi galējo ciet/vaļā pozīciju, (aptuveni tā kā, kad nenostrādā galaslēdži), salauž balto štruntu, un ja vēl nemitējas griezties, arī dzelteno puļķi.

Pirmajā gadījumā ir vienkārši - uztaisam profilaksi, nomainam lūzušās daļas un mizojam tālāk.
Otrais gadījums ir smagāks, jo liecina, ka ir problēmas ar motora vadību - ACC kompis nesaprot kādā stāvoklī ir klape(nav atgriezeniskās saites) - tad varam sagaidīt, ka notikumi atkārtosies.

P.S. Iespējams ka murgaini izklāstīju, bet domu dzidrums mani šodien ir atstājis.:blush:[/quote]

Doma tikpat ka pareiza,bet mani novarojumi liecina,ka parasti saluzt atdure (zala krasa),aizstata ar pastiprinatu(balta krasa),kad si atdure ir saluzusi,tiek salauzta klape jo motoram galasledza nav,tas kalibrejas ar atduri.Motors ir solu dzinejs un tiek darbinats ar impulsu skaitu no ACC bloka.

Re:Salabot sildītāju

Posted: Tue Feb 26, 2008 7:35 am
by Bārda
Nu ko lai saka!
Skarbi...
Būšu ielidojis ar to ACC:(

Re:Salabot sildītāju

Posted: Tue Feb 26, 2008 8:04 am
by skirem
-> Nīgrais
Neesmu vēl jaucis un skatījies to visu padarīšanu, bet pēc manas saprašanas, ja tu izmetīsi labo attēlā redzamo "galu", tad kur tu uzliksi to balto :unsure: , kaut kas ar tavu teoriju neiet krastā , drīzāk otrādi ;)

Re:Salabot sildītāju

Posted: Tue Feb 26, 2008 8:16 am
by zinitis
skirem wrote:-> Nīgrais
Neesmu vēl jaucis un skatījies to visu padarīšanu, bet pēc manas saprašanas, ja tu izmetīsi labo attēlā redzamo "galu", tad kur tu uzliksi to balto :unsure: , kaut kas ar tavu teoriju neiet krastā , drīzāk otrādi ;)
Nu ar Nigra teoriju viss ir ok,jo liekot to dzelzs pulki,atdure jau ir iestradata taja,taka teoretiski tam vajadzetu stradat:)

Re:Salabot sildītāju

Posted: Tue Feb 26, 2008 5:36 pm
by skirem
Zinitis wrote:
skirem wrote:-> Nīgrais
Neesmu vēl jaucis un skatījies to visu padarīšanu, bet pēc manas saprašanas, ja tu izmetīsi labo attēlā redzamo "galu", tad kur tu uzliksi to balto :unsure: , kaut kas ar tavu teoriju neiet krastā , drīzāk otrādi ;)
Nu ar Nigra teoriju viss ir ok,jo liekot to dzelzs pulki,atdure jau ir iestradata taja,taka teoretiski tam vajadzetu stradat:)
Un kur tu tādā gadījumā liksi to štoku kurš ieliekas tā baltā štrunta galā, :unsure: kurš ja nemaldos arī ver vaļā klapes uz "apakšu". :blush:

Re:Salabot sildītāju

Posted: Tue Feb 26, 2008 8:57 pm
by Nīgrais
Šon nopētīju problēmu riktīgi, līdz galam un varu teikt sekojošo:

Klapju motors ir prasts kā nagla - divas spoles un 12 polu magnētisks rotors, bez kādām tur atgriezeniskajām saitēm - vai vienkārši izsakoties - galaslēdžiem. Tas ļauj izdarīt loģisku secinājumu, ka nekāda kalibrācija nenotiek un klapes atduri ciet/vaļā ierobežo tikai bildēs redzamais baltais štrunts.
(Zinītim bonbonga) :)
Pateicoties tam, ka tas ir soļu motors (tāpat zināms kā Brushless motor vai Stepper motor), viņa "noķīlēšanās" nekādas problēmas nerada - nenodeg tinumi un/vai neapdeg kolektors.
Ja šis motors + reduktors ir spēcīgāks par plastmasām, kas ierobežo klapes kustības gala stāvokli, tad, protams, šie puļķi un štrunti lūzt.
Līdz ar šo atsaucu savus maldus iepriekšējā novelē un ar pilnu atboldību paziņoju, ka nomainot plastmasas puļķus un štruntus pret uzlabotajiem, problēma tiks atrisināta.

Kas attiecas uz Skirem uzdoto jautajumu:
"Un kur tu tādā gadījumā liksi to štoku kurš ieliekas tā baltā štrunta galā, kurš ja nemaldos arī ver vaļā klapes uz "apakšu".
tad varu atskaitīties, ka šofera pusē nav štoka, štoks ir piekombinēts pasažiera puses identiskai iekārtai, kas nozīmē, ka gaiss uz "apakšu" ir tāds kādu to vēlas pasažieris, ne šoferis. :P

P.S.

Ja nu kāds aizdomājas tik tālu, ka šo problēmu var atrisināt ar prastu, atbilstoša diametra bleķa cauruli, līmi, zāģi un lodāmuru, tad pačukstēšu, ka vienīgā nozīme ir pareizai atdures pielodēšanai, lai klapes kustību ciet/vaļā tiešām ierobežo atdure, ne klape.

;)