• Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem - Page 9
Page 9 of 17

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 11:36 am
by Jurģis
Jā, dīzelis silst ilgāk.
Ja ir drusku zem nulles ārā, tad 5-10-km braucienā pa šoseju manējais uzsilst gandrīz līdz normai. Tad jau atkarīgs, cik ļoti darbini pečku, kādos apgriezienos brauc, utt.

Es nezinu, vai saabiem ir autonomkas, kas silda antifrīzu. VAG mašīnām bieži vien ir. Tas drusku ātrāk palīdz uzsildīties.
Ja autonomkas nav, tad...ko lai saka, man ir bijusi gana moderna škoda, kurai riktīgi aukstā ziemā radiatoram priekšā liku kartonu :oops:


Man arī interesētu beņķu apsildes ierīkošanas nianses un izmaksas.

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 11:37 am
by OSC
Yukki - ko Tev labajo un cik tas maksāja?

Mans sāk pūst siltu gaisu salona, tad, kad dzinēja temp. ir uz pirmās iedaļas, attiecīgi pie 0 temp silts salonā paliek pēc 10min brauciena pa pilsētu no rītiem uz darbu.

Par sēdekļu apsildi - tas pats jautājums. Es arī vēlos sēdekļus ar apdilsi :( Nīderlandē ir kantoris, kam ir kaudze ar sēdekļiem no jauniem Saabiem palikuši un viņi izpārdod tos, laikam agrāk piegādāja Saabam.

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 11:54 am
by Highlander
Nu teiksim ta:
Iedomajies-agrs rits, ara ap -3 gradi (vismaz pie loga ta radija), autins ar paris centimetru biezu sniega segu. Iedarbini dzineju un uzreiz iesledzu uz 25 gradi un lai push tikai uz logu+elektriskie spogulu un pakalejas vitrinas silditaji. Aizpipeju smeki, panemu roka slotu un pirmais ko izdaru, ir notiru kapotu un prieksheju resti. Pa kadam 5-7 minutem, autins ir notirits no sniega un...priekshejais stikls ir jau atkusis, pietiek tikai setniekus ieslegt un var maukt! Iekapjot ieksha, salona jau ir patikamak. Kozhas sedekli ari vairs nav ledus auksti (remdeni palika), ierubiju pirmo parnesumu in lenitem chuchinu ar pirmo cauri pagalmam, kadus metrus 200-300. Pectam jau izbraukshana uz liela celja, netrakojot aizbraucu vel kadus 500m un tieku pie pirma luksofora, saku just, ka sak jau pust pietiekami siltu gaisu. Pec luksofora ir jamauc virsu uz Jurmalas Gatves tiltu (zime 70) un jau pec tilta, es rubiju ieksha pogu AUTO un uzsteleju uz kadi gradi 21-22. Man salona jau ir silts, bet temperaturas bultina ir tikai iekustejusies uz augsu. Par uzsilshanu nesudzos. Ja nu sanak, ka nobraucu labi ja 1km un tieku probki, tad gan dzineja uzsilshana notiek ilgi! Salona jau ir OK. Sanaca pa korkiem no Ilguciema lidz Centram aizbraukt, dzinejs, labi ja uz kadi 30 gradi uzsila :D nu un ara bija kautkadi -15 :D

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 12:11 pm
by Jurģis
Starp citu, jā. Es arī esmu sācis praktizēt, ja ārā ir zem -5 grādiem, tad pasildu mašīnu kādas 5 min pirms braukšanas. Manāmi patīkamāk ir iekāpt salonā.

To pašu gan daru arī ar savu gāzpencīnu. Ar benzīnu tukšgaitā drusku uzsildās, pārslēdzas uz gāzīti, un var gāzēt ārā no sētas pa ekonomisko un siltumā.

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 12:43 pm
by rzmzr
Saab manuālī, vismaz manā, ir rakstīts - Avoid idling when cold, it is recommended to drive away as quick as possible avoiding heavy load on engine while warming up.

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 12:47 pm
by Jurģis
Dīzelim vai benzīnam?

Cik cilvēku, tik viedokļu. Manējais ir mainīgs. Agrāk biju pret sildīšanu. Tagad ieklausījos mehāniķu viedokļos un savā salstošajā pakaļā, un atkal sildu :)

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 12:52 pm
by Highlander
rzmzr wrote:Saab manuālī, vismaz manā, ir rakstīts - Avoid idling when cold, it is recommended to drive away as quick as possible avoiding heavy load on engine while warming up.
Ja ir baigais aukstums, un neuzsilis sac braukt, tad ir vienkarsi pretigi braukt!!! Tada sajuta, ka pirmo reizi pie stures sestos-sajugu mazliet atlaizhot, sak slapt nost :D Un ka jau traktors, vins jau ta vibre, te vel no aukstuma nak klat drebinashanas, kad iesac kustibu :D
Paterins ari lielaks paliek un jaudas (kas jau ta nav liela) vispar nekadas vairs nav.
Ta ka es labak paris minutes pacensos pasildit...

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 1:42 pm
by Henry
rzmzr wrote:Saab manuālī, vismaz manā, ir rakstīts - Avoid idling when cold, it is recommended to drive away as quick as possible avoiding heavy load on engine while warming up.
par šo tēmu nesen skatījos video, kur džeks stāstīja kāpēc nevajagot sildīt motoru un versija ir tāda, ka sildot stavot uz vietas motors ātrāk dilstot, turklāt patēriņš ir lielāks. bet uzsākot braukt ir jābrauc mierīgi - viss tā kā rzmzr citēja.

pēdējā laikā esmu sācis lietot “Rīgas Satiksmes” nano tehnoloģijas – ūdeni - lai stiklus ātri atbrīvotu no ledus kārtas.

no rīta mājās ieleju pudelē remdenu ūdeni un ja stikli aizsaluši tad uzgāžu virsū. dažas sekundes un stikls perfekti caurredzams – sēdies un brauc. redzes vai lielos aukstumos stikls neieplīsīs :whistle:

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 1:52 pm
by Jurģis
Stiklā plaisu atrauties nav bail?

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 1:57 pm
by rzmzr
Benzīns, par dīzeļiem nezinu. Benzīns iet labi arī auksts, es pat teiktu, ka labāk, jo netiek ņemts vērā 14:1 AFR, un motorā gāž iekšā degvielu. Bez katiņa, rītos smaržo labi :mrgreen:
Ķipa jā, dilstot vairāk, kad stāv auksts, kāpēc, nav paskaidrots, bet es domāju, ka tas ietiekums ir tādēļ, lai būtu lielāks eļļas spiediens motorā, respektīvi detaļas apskalo ar lielāku daudzumu eļļas, labāk iesmērē, un varētu būt, ka eļļa ātrāk uzsilst, jo notiek pastiprināta siltumapmaiņa.

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 3:39 pm
by Yukki
Highlander, perfekti uzburta ainiņa! :P
Nu, man pēc izjūtām šķiet, ka dīzelis silst sliktāk, kā abi benzīnbračkas, bet precīzi neesmu mērījis. Tā kā sen jau vēlējos realizēt šo projektu, šim auto ir ievilkta 220V DEFA apsilde(salons+kartera bloka sildīšana). Pamēģinājis diemžēl neesmu, bet ņemot vērā, ka tas viss 200€ vietā beigās nostājās uz vismaz 2x dārgāk, tad citiem nemaz neraujos ieteikt. Redzēs vispār, cik ērti to visu būs lietot, bet vēl jānopērk taimeris un pagarinātājs, lai vispār tas brīnums tiktu pie 220V, jo komplektā esošais striķis ir daudzkārt par īsu. Līdz šim nevienam auto nav bijusi autonomā apsilde un sildījis neko pirms braukšanas neesmu, tik saudzīgi trīcinājies iekš auksta.
Auto nopirkts par 5500, bet reģistrācija, nodokļi, remonti un "tūnings" jau izmaksājis pusi no tā summas, lieki teikt, ka visi iepriekš plānotie budžeti ir ievērojami pārtērēti. Un vēl pat nav tikts līdz smukam 2.disku komplektam, vasaras riepām, sudrabotām miglinieku uzlikām, aero pakaļai ar 2 stobriem, tumšajiem logiem, atjaunotam navigācijas DVD. Ja kāds neapžēlosies par mani un neatbrīvos no 9-5, kas cita starpā stipri apgrūtina 3 auto kopdzīvošanu pagalmā, tad traktors dzīvos bez šīm ekstrām:(

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 3:48 pm
by Jurģis
Bet es skatos, ka Tev praktiski visi ieguldījumi grozās ap tuningu un citiem uzlabojumiem, nevis ikdienas lietām un apkopēm.
Tātad, auto kā vienība ir ok. Tādi ārpus stock uzlabojumi jebkura par plusmīnus tirgus cenu nopirkta auto budžetu diezgan pabojātu.

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 4:04 pm
by Yukki
Nu, nu, es tikai te muldu par tuningu, patiesībā ir izveikta nepieciešamā auto apkope, ko parasti izveic iegādājot lietotu un Lietuvā jau "apkoptu" verķi :)- nomainīti visi filtri, abas siksnas, ruļļi, dzeses sūknis, aizmugures stabilizatori, atsperu atboiņiki, izravēti swirl-i (daļa esot bijusi nolūzusi), sakārtots pārējais Gediminas atstātais bardaks motortelpā. Labi, uzcepšu savu topiku par šo auto, lai lawyer ir ko palasīt:)

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 4:11 pm
by lawyer
Aukstā starta laikā motors visvairāk dilst, tādēļ tas pēc starta būtu jāslogo mazos/vidējos apgriezienos, lai ātrāk uzsilt. Citādi tas dilšanas process norit ilgu laiku pēc aukstā starta, jo tukšgaitā tas sasilst ļoti lēnām. Protams, ļoti kaitīga ir arī otra galējība - pedal to the metal pēc aukstā starta, jo eļļošana nav atbilstoša vēl :wink:

Re: Viss par SAAB dīzeļiem un traktorveidīgiem agregātiem

Posted: Tue Dec 06, 2016 4:13 pm
by lawyer
Tas attiecas gan uz dīzeli, gan benzīnu :wink: