• 9-5 - Page 3
Page 3 of 3

Re: 9-5

Posted: Tue Jan 31, 2017 6:12 pm
by Gac
Paturpinot tēmu - treknajos gados brālis pirka 9-5 Aero kaut kādā Rumbulas placī. Pēc laikam 3 mēnešiem motoram kirdik, taisīja toreiz Vikingos kapitālo. Iemesls bija cits, bet, cik atceros, jaucot motoru un pie viena mainot ķēdi, viņam pateica, ka ķēdes izstiepums liecina, ka nesen varētu būt mainīta, bet roļiki gan veci... kā tas var būt, tā arī nesaprotu, ka ķēde nāk komplektā.

Re: 9-5

Posted: Tue Jan 31, 2017 6:47 pm
by Arnijs
Gac wrote:Paturpinot tēmu - treknajos gados brālis pirka 9-5 Aero kaut kādā Rumbulas placī. Pēc laikam 3 mēnešiem motoram kirdik, taisīja toreiz Vikingos kapitālo. Iemesls bija cits, bet, cik atceros, jaucot motoru un pie viena mainot ķēdi, viņam pateica, ka ķēdes izstiepums liecina, ka nesen varētu būt mainīta, bet roļiki gan veci... kā tas var būt, tā arī nesaprotu, ka ķēde nāk komplektā.
Ķēdi aftermarketā var nopirkt atsevišķi. Ar savienojumu, kā velosipēdam :mrgreen: Tāpēc jau pastāv jēdziens "ievērt".

Re: 9-5

Posted: Tue Jan 31, 2017 11:53 pm
by lawyer
Nebija tā, ka mēģinot ietaupīt, daži vienkārši neceļ ārā motoru un tādēļ nomaina tikai ķēdi, bet ne zobratus? :think:

Un bez zobratu maiņas tā jaunā ķēde ātri vien dažu mēnešu laikā atkal izstiepjas? :shifty:

Re: 9-5

Posted: Wed Feb 01, 2017 9:42 am
by Gac
Iespējams. Kas to vairs atceras - tas bija pirms 10 gadiem.

Re: 9-5

Posted: Wed Feb 01, 2017 11:14 am
by Bimmer
lawyer wrote:Nebija tā, ka mēģinot ietaupīt, daži vienkārši neceļ ārā motoru un tādēļ nomaina tikai ķēdi, bet ne zobratus? :think:

Un bez zobratu maiņas tā jaunā ķēde ātri vien dažu mēnešu laikā atkal izstiepjas? :shifty:
Bet varbūt ķēde neizstiepjas, bet gan pienācīgi nenospriegojas, sakarā ar to ka zobrata zobi nodiluši un ķēde tur vaļīgi pļurinās?
Ja var ticēt šajā forumā rakstītajam, tad ķēde jāmaina ik pēc 100k. Man pat sāk likties, ka labāk skatīties uz V6 ar Opeļa motoru, jo tur zobsiksna jāmaina praktiski tik pat bieži cik ķēde,bet nav jāceļ ārā motors.

Re: 9-5

Posted: Wed Feb 01, 2017 11:43 am
by Yukki
Es gan teiktu, ka ķēde jāmaina pēc 200000, ti parasti ~1x katra lietotāja laikā. 9-5 nomainīju. Man ir aizdomas, ka manam 9000 ķēde nav mainīta nekad, lai gan nobraukums 450000. Grab drusku, uz Zviedriju bija drusku bail braukt:lol:

Re: 9-5

Posted: Wed Feb 01, 2017 12:02 pm
by elmo
Griffinam pirmo reizi siksnu mainīju uz 120k. To kas tur no siksnas bija palicis pāri bija grūti nosaukt par siksnu. Normāli būtu mainīt ik pēc 80k.

Re: 9-5

Posted: Wed Feb 01, 2017 12:14 pm
by tranquillo
Diviem SAAB bija jāmaina ķēde bie max pieļaujamā izstiepuma. Vienam bija 240 k km , otram 220k

Re: 9-5

Posted: Wed Feb 01, 2017 1:02 pm
by elmo
tranquillo wrote:Diviem SAAB bija jāmaina ķēde bie max pieļaujamā izstiepuma. Vienam bija 240 k km , otram 220k
Un kad iepriekšējais saimnieks bija mainījis?

Re: 9-5

Posted: Wed Feb 01, 2017 1:53 pm
by edijs
Kāpēc domā, ka iepriekšējais bija mainījis? Manuprāt, 220-240 ir itin reāls nobraukums, ko var sasniegt ar rūpnīcas ķēdi. Pēdējais motors, ko iecēlu savam ikdienas 9k, bija no zemspiediena jubilejnieka ar tomātu, no sievietes rokām. Ripā 230k, Latvijā kopš laikam 2003.gada, viens īpašnieks. Sliecos domāt, ka pirms padsmit gadiem, ievedot Latvijā, odometrs netika kruķīts (kaut kas ap 100k tobrīd - saprātīgi piecus gadus vecam auto no Beļģijas). Ķēdes mērījumi lika domāt, ka vēl gāzt un gāzt, uz maiņu nav vērts iespringt, lai arī motors uz galda un būtu ērti to izdarīt. Domāšu par to pēc gada, varbūt pat diviem. Tak mēs te jau ne vienreiz vien esam runājuši, ka ķēdes izstiepums visai attāli korelē ar nobraukumu. Māsas 9k OG bija 450k ripā, pēdējos 11 gadus zināmu cilvēku īpašumā un ne ķēde mainīta, ne kaut kas cits motoram darīts. Jā, pie tāda nobraukuma tiešām varēja dzirdēt graboņu.. :D Taču uz priekšu vēl gāja itin sprigani. Vārdu sakot - ir jau forši nomainīt laikus, pirms sanāk lielāks ieberziens, bet pie saprātīgas braukšanas gan jau visus 300k var norullēt bez bēdu un atsevišķos gadījumos tikt arī līdz 400k.

Re: 9-5

Posted: Wed Feb 01, 2017 5:21 pm
by tranquillo
elmo wrote:
tranquillo wrote:Diviem SAAB bija jāmaina ķēde bie max pieļaujamā izstiepuma. Vienam bija 240 k km , otram 220k
Un kad iepriekšējais saimnieks bija mainījis?
Pieļauju, ka nekad.....

Re: 9-5

Posted: Wed Feb 01, 2017 5:24 pm
by tranquillo
edijs wrote:Kāpēc domā, ka iepriekšējais bija mainījis? Manuprāt, 220-240 ir itin reāls nobraukums, ko var sasniegt ar rūpnīcas ķēdi. Pēdējais motors, ko iecēlu savam ikdienas 9k, bija no zemspiediena jubilejnieka ar tomātu, no sievietes rokām. Ripā 230k, Latvijā kopš laikam 2003.gada, viens īpašnieks. Sliecos domāt, ka pirms padsmit gadiem, ievedot Latvijā, odometrs netika kruķīts (kaut kas ap 100k tobrīd - saprātīgi piecus gadus vecam auto no Beļģijas). Ķēdes mērījumi lika domāt, ka vēl gāzt un gāzt, uz maiņu nav vērts iespringt, lai arī motors uz galda un būtu ērti to izdarīt. Domāšu par to pēc gada, varbūt pat diviem. Tak mēs te jau ne vienreiz vien esam runājuši, ka ķēdes izstiepums visai attāli korelē ar nobraukumu. Māsas 9k OG bija 450k ripā, pēdējos 11 gadus zināmu cilvēku īpašumā un ne ķēde mainīta, ne kaut kas cits motoram darīts. Jā, pie tāda nobraukuma tiešām varēja dzirdēt graboņu.. :D Taču uz priekšu vēl gāja itin sprigani. Vārdu sakot - ir jau forši nomainīt laikus, pirms sanāk lielāks ieberziens, bet pie saprātīgas braukšanas gan jau visus 300k var norullēt bez bēdu un atsevišķos gadījumos tikt arī līdz 400k.
Trešam SAABam bija 330k km un ķēde arī nebija mainīta, bet saucieni dzirdami, ka tomēr vajadzētu. Aprāva šāles un tā arī ķēde nebija jāmaina :D