• Pērku Saab - Page 3
Page 3 of 7

Re: Pērku Saab

Posted: Wed Feb 04, 2015 12:02 pm
by Diks
Automātam vienīgo priekšrocību (cilvēkiem, kas ne pirmo gadu ir pie stūres :wink: ) es redzu tikai Rīgas sastrēgumos, kad uz priekšu var tikt piespiežot un atlaižot bremzi. Ar manuālo kārbu var ātri, precīzi un bez raustīšanās pārslēgt ātrumus (ja to nedara pirmo gadu), un kas svarīgākais - atkarībā no ceļa apstākļiem ko šoferis redz! Automāts neredz ceļu, nevar savlaicīgi pārslēgties, bet gan ar novēlošanos reaģē uz jau notikušo - bremzēšana, paātrināšanās, palielināta slodze braucot kalnā vai samazināta braucot no kalna. Ar manuālo var braukt efektīvāk (lietderīgāk).
Man ir 2005. gada Aero vagons ar automātu, bet es viņu paņēmu izmisumā (no Igaunijas), ka neizdevās atrast ar manuālo kārbu. Arī iepriekšējais 9-5 bija izmisumā paņemts automāts no Vācijas - Latvijas tirgus ir diezgan bezcerīgs. Lieliskas atmiņas man ir par manā īpašumā pirms tam bijušo 9k ar manuālo kārbu.
Starp citu, ar darba auto (kauns teikt - Pežo 206) manuālo kārbu es pārslēdzos daudz līganāk un ne lēnāk kā ar automātiem (ne tikai SAAB) ar ko esmu braucis.

Re: Pērku Saab

Posted: Wed Feb 04, 2015 3:58 pm
by saule
Neredzu nevienu iemeslu, kāpēc būtu jāpērk manuālis. Automātam punktā "A" ieliec pārnesumā "D" un nonākot punktā "B" pārslēdz uz "P", viss! Kāpēc ir vēlme spaidīti sajūgu un raustīt pasažierus? Ar manuāli līgana pārslēgšanās liekas tikai šoferim, pasažieris jau nezin, kurā brīdī slēgsies un viņa visu laiku ir jāklanās, vēl jo vairāk, ja brauc sportiski.
Un tam, ka ar automātu nevar savlaicīgi pārslēgties ar nepiekrītu. Es pietiekoši labi zinu, kā mans automāts slēdzas un varu mierīgi jau pirms apdzīšanas nospiest gāzes pedāli tik daudz, lai pārslēgtos robu zemāk, bet nesāktu baigi paātrināties, tā pat arī pirms kalna ir iespēja laicīgi to izdarīt, protams, ja skatās uz ceļa un nebrauc pirmo dienu.

Ja nu galīgi nevar bez slēgšanās iztikt, tad nezinu kā SAABam, bet es savam automātam varu ielikt manuālajā režīmā, kas uz augšu pērnesumus neslēdz, vienīgi, ja sabremzē līdz tam, ka apgriezieni ir zem 1k, tad nomet robu zemāk.

Lawyer, minot grīdā ar automātu tam pie robu pārslēgšanas nav turbobedres, ar manuāli ir diezgan pamatīga. Štepselā jau Tu varbūt ātri, bet gāze jāatlaiž...

P.S. šis viss vienalga ir tas pats, kas "BMW labāks par Audi", "Gāze labāka par benzīnu" utt. Katram savs, gan viedoklis, gan kārba! :)

Re: Pērku Saab

Posted: Wed Feb 04, 2015 4:34 pm
by andrejsb
Ikdienas braukšanai Automāts ir ļoti ok, kā vienīgie mīnusi ko saskatu - nedaudz lielāks zupas patēriņs un automāti (liela daļa) biežāk lūzt, atceramies kaut vai VW grupas automātu nedienas. Pats personīgi vairāk manuālo negribu.

Re: Pērku Saab

Posted: Wed Feb 04, 2015 4:59 pm
by kassparss
Vot pēdējiem pāris postiem es piekritīšu pilnībā :)
Atceros, arī es pirms pāris gadiem biju tomātnīdējs, tad sanāca kādu laiciņu pabruakāt ar automātu un stereotipiskais viedoklis, ka kārba dara ko pati grib (nevis, ko soferis liek) pazuda pilnībā..
Pirmās simpātijas radās sēžot sastrēgumos..nepārtrauktas štepcelēšanas vietā varēja dzert kafiju :)
Tad pabraukājos pa šoseju un nav nekā foršāka par apdzīšanu ar automātu, protams, ja pierod un saprot cik tieši ir jānospiež, lai iemestu tikai robu zemāk, un cik , lai iemestu divus zemāk
Vienīgi pa sniegu tā arī nepiešāvos..bet pieņemu, ka var arī to, kur nu vel, ja ir manuālā opcija kaut ko paslēgalēt, kā tiptronikiem
Tas gan pa 5robeni, 4robenes man vēljoprojām ne visai :mrgreen: bet ar 6robenēm nav bijusi darīšana

Re: Pērku Saab

Posted: Wed Feb 04, 2015 5:01 pm
by elmo
Palasot Edija postus nākas secināt, ka 9000 manuālās kārbas jāmaina biežāk kā zeķes! Savukārt par 9-5 problēmām ar tomātu atceros labi ja 2 postus!
Tāpēc man ir radies priekšstats, ka saab tomāti ir samērā uzticami!

Tiesa gan ar manuāli noteikti var ietaupīt, jo tomāts uz 50km/h man neļauj ielikt 5tajā, tas ir fakts un arī ripināt līdz luksiņam 5tajā robā nesanāks, bet ripot ātrumā ir ekonomiskāk kā neitrālajā!

Re: Pērku Saab

Posted: Wed Feb 04, 2015 5:05 pm
by ingusp
saule wrote:Neredzu nevienu iemeslu, kāpēc būtu jāpērk manuālis. Automātam punktā "A" ieliec pārnesumā "D" un nonākot punktā "B" pārslēdz uz "P", viss! Kāpēc ir vēlme spaidīti sajūgu un raustīt pasažierus? Ar manuāli līgana pārslēgšanās liekas tikai šoferim, pasažieris jau nezin, kurā brīdī slēgsies un viņa visu laiku ir jāklanās, vēl jo vairāk, ja brauc sportiski.
Un tam, ka ar automātu nevar savlaicīgi pārslēgties ar nepiekrītu. Es pietiekoši labi zinu, kā mans automāts slēdzas un varu mierīgi jau pirms apdzīšanas nospiest gāzes pedāli tik daudz, lai pārslēgtos robu zemāk, bet nesāktu baigi paātrināties, tā pat arī pirms kalna ir iespēja laicīgi to izdarīt, protams, ja skatās uz ceļa un nebrauc pirmo dienu.

Ja nu galīgi nevar bez slēgšanās iztikt, tad nezinu kā SAABam, bet es savam automātam varu ielikt manuālajā režīmā, kas uz augšu pērnesumus neslēdz, vienīgi, ja sabremzē līdz tam, ka apgriezieni ir zem 1k, tad nomet robu zemāk.

Lawyer, minot grīdā ar automātu tam pie robu pārslēgšanas nav turbobedres, ar manuāli ir diezgan pamatīga. Štepselā jau Tu varbūt ātri, bet gāze jāatlaiž...

P.S. šis viss vienalga ir tas pats, kas "BMW labāks par Audi", "Gāze labāka par benzīnu" utt. Katram savs, gan viedoklis, gan kārba! :)
Piekriitu shim par visiem 200 procentiem muusdienu automaati saakot no 5 paarnesumiem uz augshu ir ljoti pat Ok. Man bijushi daudzi auto manuaalji automaati utt. Ja nu vieniigi paksii tev nestaav kaada Supra , ir braukts kaadu briidi ar twinturbo 4 paarnesumu automaatu. Bet nu jaapiekriit taa ir cita klase un citiem noluukiem. Automaata izmaksas tfu tfu bet cik bijushi ir automaati nekad nav pliisushi, pedeejie 4 auto ir automaati. Un turpmaak arii pietureeshos pie automaatiem. Gaazeeji manuaalju iipashnieki vairaak atstaas pikji par sajuugiem. Automaats protams 0-100 buus nedaudz leenaaks bet nu 80 procentu autovadiitaaju nespees izmantot manuaalja potenciaalu. Offroad, rallijs, drifts,time attack utt. cita runa. IKdienai tikai automaatu. Aamen.

Re: Pērku Saab

Posted: Wed Feb 04, 2015 5:06 pm
by andrejsb
Pieņemu ka audiķu forumā viedoklis par tomātu izturību būtu cits.

Re: Pērku Saab

Posted: Wed Feb 04, 2015 5:09 pm
by ingusp
andrejsb wrote:Pieņemu ka audiķu forumā viedoklis par tomātu izturību būtu cits.
Nepeerc Audi peerc Saab :twisted::mrgreen:

Re: Pērku Saab

Posted: Wed Feb 04, 2015 5:20 pm
by saule
andrejsb wrote:Ikdienas braukšanai Automāts ir ļoti ok, kā vienīgie mīnusi ko saskatu - nedaudz lielāks zupas patēriņs un automāti (liela daļa) biežāk lūzt, atceramies kaut vai VW grupas automātu nedienas. Pats personīgi vairāk manuālo negribu.
Vienīgā lielā daļa no automātiem, kas lūzt, ir VAG grupas, tajā skaitā visi DSG. Pārējos ir īpaši jālauž vai jābrauc bez eļļas maiņām, lai salauztu.

Re: Pērku Saab

Posted: Thu Feb 05, 2015 9:39 am
by andrejsb
Volvīšiem baigi bieži ir dzirdēts, ka tomātiem ir kaput (pašam arī noveicās), lai arī liek tos pašu Aisin ražojumus.

Re: Pērku Saab

Posted: Thu Feb 05, 2015 10:43 am
by tranquillo
Par Volvo daudz breismu stāsti dzirdēti, taču diviem maniem brālēniem ir V70 D5 ar 5 robu automātiem. Vienam bija pāri 350 000 km, otram jau tuvu 500 000 km nāk. Problēmu ar kārbam nav. Gan jau lielākais faktors ir auto lietotājs. Tas pats par Audi. Cik ir dzirdēts C6 automāti ir jāmaina kā zeķes, turpretim nepilnu gadu nobraucu ar A8 D3 ar 3.0D. Kad vedu uz apkopēm pie A8 fanātiķa, tad viņa D3 ar 4.2D un 450 k km kārba strādāja kā jauna. Atceros tikai viņa teikto, ka tām kārbām eļļas nemainījās. Nezinu, vai patiesība :?
Pašam personīgi ļoti nepatīk dīzeļa + automāta kombo. Visos aparātās, ar kuriem esmu braucis tās kārbas ir vienkārši lēni domājošas un pārslēdzas ne tik gludi kā benzīniekiem. Benzīniekiem man favorīts ir tikai automāts. Ja nu vienīgi nav kāds klasiskais vai pārzirgotais svētdienas autiņš. Tā pati 4 ātrumu kārba, kas ir manā melnī ir ļoti laba. Es jau zinu visus momentus, kad un kādā veidā pārslēgsies, tādejādi viss strādā gludi. Uz ātrumu maiņu bieži nometu gāzīti, lai pārslēgtos maigi. Taču tajā pašā laikā, tā 4 ātrumu kārba, kas ir MB W211 e klasēs līdz pirmai faceliftam gan ir bez gala dumja, tas gan. Cik ir braukts ar jeņķu autiņiem, tad viņu kārbas man patīk vislabāk.

Re: Pērku Saab

Posted: Thu Feb 05, 2015 10:57 am
by Aigars
Un cik tad bieži mainat eļļu saviem tomātiem?

Re: Pērku Saab

Posted: Thu Feb 05, 2015 11:01 am
by andrejsb
tranquillo wrote:Par Volvo daudz breismu stāsti dzirdēti, taču diviem maniem brālēniem ir V70 D5 ar 5 robu automātiem. Vienam bija pāri 350 000 km, otram jau tuvu 500 000 km nāk.
Nezini, kā ar zupas patēriņu kompinācijai D5 + tomāts? V70 viens no maniem nākamā auto kandidatiem. Bet atbaida - ķīseļa patēriņš un tomātu izturība. Jauktajā ciklā mans S70 ar 4robu kārbu ēda 8,5 tīzeļa, kur 9-5 patērē 10 benžas (12 litri gāzes).

Re: Pērku Saab

Posted: Thu Feb 05, 2015 11:02 am
by andrejsb
Aigars wrote:Un cik tad bieži mainat eļļu saviem tomātiem?
Pie parastas braukšanas - laikam ik pēc 100K, biežāk nevajag.

Re: Pērku Saab

Posted: Thu Feb 05, 2015 12:58 pm
by kassparss
andrejsb wrote:
tranquillo wrote:Par Volvo daudz breismu stāsti dzirdēti, taču diviem maniem brālēniem ir V70 D5 ar 5 robu automātiem. Vienam bija pāri 350 000 km, otram jau tuvu 500 000 km nāk.
Nezini, kā ar zupas patēriņu kompinācijai D5 + tomāts? V70 viens no maniem nākamā auto kandidatiem. Bet atbaida - ķīseļa patēriņš un tomātu izturība. Jauktajā ciklā mans S70 ar 4robu kārbu ēda 8,5 tīzeļa, kur 9-5 patērē 10 benžas (12 litri gāzes).
Par tomātu nezinu, bet pāris pazīstami braukā ar D5 manuāļiem, tiesa S60 un s80 un abi stāsta tikai labu
Ēdot tik pat cik 1.9 golfiņš(5.5-7l), bet jauda un grieze esot daudz labāka, ja par patēriņu personīgas pieredzes man nav, tad to, ka velk diezgan smago s60 gan zinu no pieredzes :)

Es protams nesalīdzinu ar saab 2.3 turbo