• Ceļu satiksmes noteikumi - Page 18
Page 18 of 23

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Wed Sep 07, 2011 2:51 pm
by edijs
Jā, 90% gadījumu varbūt arī pagale viena nedeg, bet gadās situācijas (tie atlikušie procenti), kad tu vari kaut no ādas izlīst, atklāti visu izstāstot, atzīstot grēku un būtībā ziepējoties, taču ar tevi tāpat runā kā ar lielāko noziedznieku valstī. Ir bijušas situācijas, kad es pasmaidu, saku, ka vainīgs, rakstiet to protokolu, es pagaidīšu, taču tā vietā, lai kārtībsargs ietu ātri uzrakstīt protokolu un mēs pēc iespējas ātrāk varētu šķirties kā draugi, sākās kaut kāda demagoģija, piekasīšanās par papildus sīkumiem, stāsta, cik tu esi slikts un bīstams apkārtējiem, ka tādiem vispār nav ko braukt pie stūres, utt. Tiesa, nekas tamlīdzīgs nekad nav gadījies pie Saab stūres. Savulaik, ar mazo, pēc skata sportisko (bet nesportisko, jo dīzelis) escortiņu braukājot, gan gadījās. Pie BMW stūres arī ir nācies piedzīvot riebīgu attieksmi. It kā jau saprotu - arī man ir savi stereotipi. Bet nu c'mon, nevar visus vienā maisā bāzt, mēģini taču būt pret otru pēc noklusējuma laipns un tad skaties, kas un kā.

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Wed Sep 07, 2011 3:20 pm
by elmo
Manm ar ir pārdomas par šo tēmu no personīgās pieredzes:

1.Te kāds teica, ka poliči nešuj klāt svešu ātrumu. Šuj un kā vēl šuj. Piemērs no manas dzīves. Iekurbulēju Mazda 323 ar 1,4 litru motoru un redzot izdevību gāju uz apdzīšanu. Spidometrs rādīja 145 km/h, un te pēkšņi sāka brēkt pīkstulis, ielīst kolonnā nevarēju, jo šķirbas nebija, tpēc pedālis grīdā, apdzinu visu kolonnu un tad metu pa mēmamjiem, kad arī ieraudzīju no meža līkuma braucam CP ekipāžu. Tiri piri, cienīts kungs, pārkāpāt ātrumu, radars rādīja 114km/h. Es godīgi atbildēju, ka tas nav mans ātrums, jo man 100 punkti bija vismaz par 30 km/h tas ātrums lielāks. Un tad vēl ieraudzīja prisoskas logā, staigāja riņķī un apkārt mašīnai, mēģinot saskatīt pīkstuli. Bet skuju, neatrada. Dabuju 10 LS, sodu ar ko nebiju mierā un pārsūdzēju, jo 1. tas nebija mans ātrums,2. par pirmo reizi pie 114 km/h -6km/h radara kļūda pienākas brīdinājums.Rezultātā lielāks Prīkšņīks samazināja sodu uz brīdinājumu.

2. Pīkstuli izmantot pilsētā nav prātīgi. Jautāsiet kāpēc!?Es jums teikšu tāpēc, ka otrreiz negribu lai man uz ielas specvienība Alfa novelk bikses un grābstās pa apenēm.Tas nav tas patīkamākais piedzīvbojums, ja vien neesat asu izjūtu cienītāji. Beidzās gan viss toreiz labi, dabuju atpakaļ pīkstuli un sodu anulēja. Bet kopš tās reizes pīkstuli neesmu izmantojis, tā nu viņš man guļ atvilktnē. (PS: ja kādam vajag varu par simbolisku cenu no viņa šķirties).

3. Taisnībva jau ir, ka par savu rīcību ir jāatbild un ja pārkāp likumu ir jāsaņem sods. Bet tas pats attiecas arī uz likuma kalpiem, ja ķerot pārkāpējus tiek pārkāpts likums, netiek sastādīti likumā paredzētie dokumenti, tiek pieļauta nolaidība dokumentu sastādīšanā, tad arī par šādu nolaidību ir jāsaņem sods, kas izpaužas kā lielceļa huligāna atbrīvošana no soda un policista kaunināšana par slikti padarītu darbu.

4. Ja lielais brālis spētu atsekoot visas mūsu izdarības uz lielceļiem, esmu gatavs saderēt, ka nevienam no mums vairs nebūtu tiesību, jo tās visiem būtu atņemtas. Nepazīstu nevienu šoferi, kurš brauc bez pārkāpumiem (apzinātiem vai neapzinātiem).

Un visu beidzot gribēju uzslavēt neuzpērkamos Alūksnes CP darbiniekus, kas savu darbu dara no sirds, kukuļus neņem un lietas izspriež pēc taisnības.

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Wed Sep 07, 2011 3:28 pm
by uculs
edijs wrote:Ir bijušas situācijas, kad es pasmaidu, saku, ka vainīgs, rakstiet to protokolu, es pagaidīšu, taču tā vietā, lai kārtībsargs ietu ātri uzrakstīt protokolu un mēs pēc iespējas ātrāk varētu šķirties kā draugi, sākās kaut kāda demagoģija, piekasīšanās par papildus sīkumiem, stāsta, cik tu esi slikts un bīstams apkārtējiem, ka tādiem vispār nav ko braukt pie stūres, utt.
Man šitā ir kādas divas reizes bijis, kad es atteicu, brīvs, un aizvēru logu. Pirmajā reizē vēl kaut ko klauvēja, bet es vaļā atvēru tikai kad atnāca ar protokolu, kuru arī parasktīju, jo zināju par ko.

Par to Yukki teikto par resursu tērēšanu ir ierēdņeidīgo atruna. Tieši otrādi, neizejot visu šo procedūru liela daļa saņems algas ne par ko, jo es par "savu" naudu gribu iegūt maksimumu, un maksimums šoreiz ir iziet vismaz pirmo apli, lai saprastu kas, ko un par cik. Man vēl nekad nav nācies apšaubīt uzrādīto ātrumu, tpu, tpu, tpu, kaut vienreiz man bja šaubas par to vai tas ir mans, nevis par tā lielumu.

Un detektors, vismaz manējais, ir atpenījies kādas piecas reizes, kopš tā iegādes brīža. Tas, ja rēķina tikai situācijas, kurās es esmu tiešam strauji metis nost ātrumu, nerunājot par to, ka es varbūt nepiedevu, jo jau bija nozvanīts. Kaut arī tas nav glābiņš, ja brauc bez galvas.

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Wed Sep 07, 2011 3:41 pm
by edijs
Par pīkstuli pilsētā piekrītu - praktiski nav vajadzības, tikai krīt uz nerviem. Jā, var kādreiz paglābt no situācijas, kad tevi ņem priekšā par nejauši šķērsotu nepārtraukto līniju (īsi pirms tās beigām vai tamlīdzīgi), taču tās ntās viltus trauksmes nav tā vērtas. Un jā, atkārtošos - raitāka braukšana tomēr sanāk bez pīkstuļa, mazāk stresa. Drīzāk trip kompī jāuzliek brīdinošais signāls pie 65kmh. Agrāk šādi arī regulāri darīju, tiesa vienā brīdī apnika uz Krastenes pārregulēt uz 85, uz šosejas 110, utt.

Elmo, stāsti, kas jādara, lai nonāktu līdz publiskai izģērbšanai Alfas būdīgo veču ķetnās? :D Pīkstulis logā, poličiem redzot tiek iebāzts azotē un teikts, ka neko nezinu? :)

Un par ātruma šūšanu klāt - viens gadījums manā kontā ir uz Krasta ielas, pie Salu tilta, virzienā uz centru. Pirms tam braucu otrā virzienā, tāpēc zināju, ka šie tur stāv. Braucu atpakaļ, pie Mola luksafora sarkanais, tad zaļais, nedaudz ieminu ar pirmo, nedaudz ar otro (līdz kādiem 70kmh uz spido), tad brīdi ripoju un vēl pirms zīmes 70 beigām iemetu kruīzā uz precīzi 60kmh pēc spido, reāli tātad kādi 56 varbūt. Un jā, kā jau biju gaidījis - lec bargais kungs no slēpņa, bargi vicina man Stalkeri ar uzrakstu 74kmh. Sākumā es plati pasmaidīju, jo skaidrs, ka tas ātrums pat nebija tikko uzņemts. Tik viegli gan neatstājās no manis. Rādīju saaba trip kompi, teicu, ka reku man ieregulēts uz 63kmh, būtu pīkstējis, lai nestāsta, ka bija 74. Diezgan augstos toņos aizgāja.. bet nu, papīrus atdeva, neko nepateica, aizgāja atpakaļ uz savu slēpni ķert citu muļķi.

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Wed Sep 07, 2011 3:57 pm
by edijs
uculs wrote:Un detektors, vismaz manējais, ir atpenījies kādas piecas reizes, kopš tā iegādes brīža..
Huh, cik gadus tu viņu jau lieto un par kādām kapeikām pirki? Vai arī uz cik tu diendienā brauc? :D

Es pilnīgi noteikti varu teikt, ka nav atpelnījies un šaubos, vai tuvākā laikā atpelnīsies. Kas laikam nozīmē to, ka tomēr visnotaļ godīgi braucu. :) Tas tā - ja nu kāds apsver iegādi un štuko, cik ātri čiriks pie čirika un būs atpelnījies. Nav jau to patruļmašīnu tik daudz - ja nepārsniedz vairāk kā 15-20kmh uz šosejas, tad ir jābūt totālam neveiksminiekam, lai tevi regulāri noķertu. Ok, ir bijušas pāris reizes, kad esmu turpinājis ripot nedaudz ātrāk, kā varbūt attiecīgā vietā pienāktos (būtībā degvielas ekonomijas nolūkos), attiecīgi esmu laicīgāk sācis bremzēt, citreiz esmu izvairījies no apdzīšanas (jo bēdīgā pieredze liecina par to, ka drošāk redz esot fūri uz 100, max 105 apdzīt, nevis galvu reibinošiem 120). Bet šajos gadījumos kopsummā noteikti nebūtu samaksāts pat ne uz pusi tik daudz (rēķinu oficiālo ciparu), cik maksāja brīdinošais verķis. Punkti ir cits stāsts. Tie gan būtu reiz veseli trīs gabali ietaupījušies uz Skanstes ielas, kur bija pilnīgi netipiskā vietā uzlikta remontdarbu zīme, ierobežojums uz 30, tūlīt aiz zīmes draugi kostīmos. Reāli remontdarbi uz ceļa sākušies nebija.. Loģiski, ka turpinot kruizēt uz saviem 76kmh (šķiet, tik bija ierakstīts papīrā) atrāvos pēc pilnas programmas. Vēl teica, ka nieka 5kmh pietrūka, lai būtu tiesības nost, es esot baigais razbainieks.

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Wed Sep 07, 2011 4:33 pm
by uculs
Lietoju, kas to vairs atceras cik sen, nu kādi seši septiņi gadi, varbūt vairāk. Cena bija 70Ls.

Lielākais esmu dzēsies no 180 un tur toč es būtu viņu kepās, jo apstājos es burtiski viņiem blakus, un aizgāju filmēt SAAB kolonu. Tad tāds nieks kā Salaspils fotoradars un vispār Salaspils, kur regulāri var uzķerties tik vien kā nebraucot uz 60 bet 70. Man tur jau zvana kādi 2km pirms. Kaut arī no mana, pašlaik lielākā, soda šis nepaglāba, bet tur nekas navarēja glābt, jo uz tukša ceļa paņēma fotoradars, kurš turklāt vēl bija uzlikts pretējā virzienā. Ķēra tos, kas brauc pēc darba mājās, bet noķēra mani, braucot uz Rīgu. Tad vēl regulāras lēno apdzīšanas pilsētā, vietā, kur CP patīk ķert, bet man nepatīk braukt uz 35km/h, bet kā ej garām tā jau 80 sanāk.

Vispār pēc verķa iegādes esmu noķerts trīs reizes, pirmo reizi tas klusēja, bet ātrums bija mans, 110 Baltezerā ap diviem naktī. Otro vienkārši nebija kur sprukt apdzenot to pašu lēnu braucošo Ogrē, kur taisnais posms ir pietiekams, lai apdzītu bet ne uz 50, un trešā ir fotoradars. Nekad vēl braucošie nav apturējuši, jo tos dzird jau kilometriem tālu. Man tas verķis ir jau arhaisks un jaunās iskras neņem pat tad, kad redzu ka uz mani tēmē. Atslēgt frekvences nevar, bet vispār tā pierasts, ka es dzirdu tikai trauksmes, kad ir radars, citus kaut kā laižu gar ausīm.

Ak jā, un braucu es maz ap 15000km gadā ar +10 ātrumu, vai +20, vai +90, kā gadās:)

Tāpēc man ļoti patīk ik pa laikam izbraukt pa Vāciju, jo tad vismaz pāris mēnešus 90km/h liekas pilnīgi normāls ātrums.

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Wed Sep 07, 2011 4:36 pm
by elmo
edijs wrote:
Elmo, stāsti, kas jādara, lai nonāktu līdz publiskai izģērbšanai Alfas būdīgo veču ķetnās? :D Pīkstulis logā, poličiem redzot tiek iebāzts azotē un teikts, ka neko nezinu? :)
Nu uz to pusi!:laugh:

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Wed Sep 07, 2011 4:39 pm
by uculs
Bet pie mums jau tie verķi nav aizliegti, tikai lietot mašīnās nedrīkst. Visādi citādi legāls aparāts.

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Thu Sep 08, 2011 9:07 am
by edijs
Ucul: Kā man te viens draugs saka - braucu ar savu aizvēsturisko iebūvēto Cobru, patruļmašīnas ņem, no iskrām tāpat neizmuksi. :D Tas tā, par tēmu, vai ir jēga apgreidoties. Beltronicu noliku maliņā iskrām parādoties, salikās bezjēdzīgs. Tagad atkal štukoju, ka varbūt arī kļūdījos, jo phuphuphu, pa mani ar iskru tāpat nav šauts vēl. Pa tukšu ielu un šaubīgās vietās (kur ir visādas pieturas un krūmi) es tāpat ripinos lēni, arī plūsmā neložņāju šurpu turpu, manāmi pārsniedzot ātrumu. Ja kaut kur sanāk kādreiz - tad tikai apdzenot kādu tiešām lēnu tipu. Jo sprigans jau tas sābs, maķenīt iemin un tie 80kmh sasodīti ātri pienāk. :D

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Thu Sep 08, 2011 9:25 am
by elmo
Pīkstulis pret Iskrām nepalīdzēs, pat ja nopirksi Speciāli austrumeiropai ražoto Escort Passport par 200+ latiem, kas ķer iskras. Ja 100 metrus pirms tevīm izlīdīs aiz pieturas reklāmas plakāta paslēpusies CP inspektora roka ar Iskru POP UP modē un iešaus tev tieši purnā, ne tu varēsi sadzēsties neko, tikai zināsi, ka esi nošauts! Principā tas pats būs arī ar rokas stalkeri, jo poliči jau gudri palikuši, netura pat mašīnas iebūvētos radarus visu laiku ieslēgtus, bet ieslēdz tikai tad, kad uz ceļa jau redz konkrētu auto.

Vairāk kā gadu nelietoju pīkstuli, bet ievēroju elementāru piesardzību. Ja velc pa salinieku uz 120, tad populārākajās CP barotavās nomet bišķu un ielien vidējā joslā, ja redzi, ka priekšā neviens nestāv, lien atpakaļ iekšējā joslā un turpini gāzt. Pa Brīvībeni nekas netraucē vilkt uz 80, bet atkal j;āatceras klasiskās vietas, kur Barojas CP. Uz šosejas, ja redzi uzbērtu grants čupu un svaigu zīmi, nu gandrīz 80% gadījumu aiz šīs čupas slēpsies CP ekipāža. Vārdu skaot uz katra ceļa ir ierastās barotavas un ja tās paturam prātā, tad pīkstulis nav vajadzīgs.
Ak jā, pret fotoradariem arī īpaši nepalīdz, jo tie radaru uzstādītāji pamanījušies tos radarus paslēpt aiz ceļa apzīmējumiem un novietot tā, ka radara stars iet samērā šaurā leņķī un pīkstulis iebļaujas jau tad, kad ir par vēlu. Pats par to pārliecinājos Baltezerā pirms tilta, kur radars pagriezts slīpi un slēpjas aiz ceļa apzīmējuma (kantaina zīme ar sarkanām un baltām svītrām).

Zinu, ka tagad daudzi ir salikuši mašāinās rācijas, kas arī ir ļoti efektīgs izsargāšanās līdzeklis, tomēr arī rācija nepalīdzēs, ja nav nevienas pretīmbraucošas fūres, vai arī ja fūre ir pabraukusi garām CP ekipāžai, kura tajā brīdī ir iegriezusies meža celiņā, lai nokārtotu dabiskās vajadzības uz īsu brīdi.

Bet vispār jau ievērojot uz šosejas 110 km/h un pilsētā 65 km/h neviens vēl nekad nav turējis.

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Thu Sep 08, 2011 9:48 am
by edijs
Jā, par patruļmašīnām esmu ievērojis - slēdz iekšā/ārā. Vēl gadās, ka speciāli brauc kaut kādai fūrei pa priekšu, nedaudz tā kā pa labi - tu brauc aiz fūres un neredzi šamos. Gaidi izdevīgu brīdi, tūlīt skriesi garām - ahaaa, sadzirdi aizdomīgas skaņas, puikas ieraudzījuši tavu pabāzto purniņu un ieslēguši uztvērējus. Par šito gan vajadzētu šamos sist un slānīt, jo tā ir apzināta darbība, orientēta uz slaukšanu. Reizēm pat izskatās, ka fūre labprāt brauktu ātrāk par tiem 80kmh, bet nākas vien marinēties aiz CP auto.

Nesaki gan, ka ar to eiroescortu nav nekāda aršana pret Iskrām - taisnākā gabalā to šaudīšanos pa citiem auto sajūt gana tālu, lai pašam liktu ievērot piesardzību. Protams, ka ne vienmēr viņi šaudās nonstopā (slinki, ceļ roku tikai uz manāmi ātrāk braucošajiem), bet ir situācijas, kad par fēna iedarbības klātbūtni esi brīdināts diez gan laicīgi. Skaidra lieta, ka taisni purnā iešaujot nav variantu. Tāpēc jau tukšā gabalā (naktī cauri Baltezeram, piemēram) jābrauc vien kruīzā uz 60kmh, nevajag cerēt, ka pīkstulis paglābs.

Principā tā arī ir, kā Elmo raksta - lielākoties barotavas ir vienās un tajās pašās vietās. Diendienā braucot pa konkrēto maršrutu, tu jau zini visas vietas. Nedaudz piesardzības un nevienam acīs nekritīsi. Kur nu vēl ar tādu ģimenes Saab auto. :) Pieņemu, ka pēc kāda laika man arī apniks pīkstoņa un es beigu galā to verķi turēšu atvilknē. Jau šobrīd ik pa reizei slēdzu nost K frekvenci, atstāju tikai Ka patruļmašīnām.

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Thu Sep 08, 2011 10:37 am
by uculs
Atklāti sakot es jau esmu tā pieradis pie tā pīkstuļa, ka pat no rīta nedzirdu kā mnējas ieslēdzoties nodod pa visām frekvencēm, to man kādas piecas vai seša. Bet uz ceļa kā nokauc K vai Ka tā momentā skats spidometrā, ja braucu normāli, vai pa bremzēm, ja zinu ka virs normas. Turklāt izbraucot no Ogres lietoju waze, kas kombinācijā ar pīkstuli ir vēl efektīvāks, ja vēl rāciju uzliktu, tad jau būtu pilns komplekts. Bet nu ir vietas, kur detektors nespēj palīdzēt, bet waze gan. Un kā vienmēr esmu teicis, ir jābrauc ar galvu. Man ir draugs, kas ātrumu un arī citus CSN apzināti vispār nepārkāpj, bet sodu viņam ir divtik kā man, ja ne vairāk.

Runājot par CP, nu ir viņi slinki. Man bieži braucot gar policiju, vai viņu ēstūzi aparāts sāk trakot, jo aizejot parīt pat neizslēdz to ārā. Rīgā CP stāv aiz koka un laiž nonstopā. Tāpat, sēz mašīnā stāvvietā un es jau no ielas otra gala zinu, ka viņi tur būs. Ja, kas esmu ārī bēdzis un veiksmīgi. Kaut gan ne jau situācijā, kad mani tur un es nestājos, bet kad viņi gribēja apturēt, bet nepanāca.

Braucot gar Ogres ugunsdzēsējiem bieži ieslēdzas VGA aizsardzība, hren zin, ko viņi tur lieto.

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Fri Feb 03, 2012 11:18 pm
by KoreFun
Esiet piesardzīgi! Jūrmalā, Vienības prospektā (Bulduri laikam skaitās) pie dzelzceļa pārbrauktuves dežurē jaunais trafarētais Tiguans un vēro kā šķērso pārbrauktuvi. Kamēr mirgo sarkanā gaisma un šlagbauns nav pilnīgi vertikāli jāstāv un jāgaida. Šodien pārinieku paņēmu aiz dir..., jo uzsāka kustību agrāk par augstāk minētiem nosacījumiem. Oficiālais sods - 50Ls un 4 sūda punkti.

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Fri Feb 03, 2012 11:35 pm
by gustavs
KoreFun wrote:Esiet piesardzīgi! Jūrmalā, Vienības prospektā (Bulduri laikam skaitās) pie dzelzceļa pārbrauktuves dežurē jaunais trafarētais Tiguans un vēro kā šķērso pārbrauktuvi. Kamēr mirgo sarkanā gaisma un šlagbauns nav pilnīgi vertikāli jāstāv un jāgaida. Šodien pārinieku paņēmu aiz dir..., jo uzsāka kustību agrāk par augstāk minētiem nosacījumiem. Oficiālais sods - 50Ls un 4 sūda punkti.
Žēl,ka tā, bet es jau teiktu,ka tas ir tikai normāli. Būs mācība un rakstura rūdījums - tas,ka tiek atvērts šlaugbaums un rodās sajūta, ka tūļajies, un kāds jau tūdaļ taurēs neatsver brīdinājuma signālu!

Re:Ceļu satiksmes noteikumi

Posted: Fri Feb 03, 2012 11:37 pm
by chippy
Pievienojos kaimiņa teiktajam. Šī jau ir iedzimta autovadītāju problēm. Uz Liepājas ielas pārbrauktuves ik dienu skaitu, cik tur zaļie varētu naudu noskāst no šādiem autovadītājiem...