elmo wrote:
Tas nozīmē akceptēt zagtu detaļu uzstādīšanu klienta automašīnai!
Nozīmi es sapratu, cerēju, ka pastāstīsi sīkāk, kā tas notiek? Kā apdrošinātājs nosaka - tāmē ieliktā detaļa ir legāla vai zagta?
elmo wrote:
1. Serviss pērk, bet apdrošinātājs akceptē tāmi.
2. Apdrošinātājs maksā par servisa paveikto darbu.
3. Ja serviss nevar pierādīt preču izcelsmi, tad preču vai nu nemaz nav un apdrošinātājs maksā par to pašu salāpīto bamperi, kā par jaunu bamperi, vai arī prece ir zagta!
Nu un? Tāpēc apdrošinātājam būtu jāprasa katras detaļas dokumentācija? Zagtas mantas pirkšana ir noziegums un apdrošinātājam ir tiesības paļauties, ka viņa sadarbības partneris ievēro likumu, nevis jātērē savi resursi, lai pārbaudītu katra sīkuma izcelsmi.
Bet, ja tiek atklāts, ka mašīnām tiek likta zagta detaļa (un vēlreiz - tā nav apdrošinātāja kompetence, bet likumsargu), tad tiek pārskatītas sadarbības ar šiem servisiem. Zinu gadījumus, kad ir tikuši lauzti līgumi gan nekvalitatīvu remontu, gan arī ķipa zagtu detaļu iepircēju reputācijas dēļ, kaut arī policija neko pierādījusi nav.
elmo wrote:
Vai kā! Ja man celtnieks taisa mājās remontu un saka, saimniek, vajadzēs te veikalā paņemt tādus un šitādus izejmateriālus par LVL 500, tad loģiski, ka es celtniekam paprasīšu vai nu kases čeku, vai pavadzīmi, lai mani neapšmauc!
Ja apdrošinātājs to neprasa, nu tad vai nu viņš ir lohs, vai arī ļoti labi zina, no kurienes nāk prece!
Apdrošinātāji jau ko līdzīgu arī dara. Nu, nav tā, ka serviss šamiem nosūta tikai tāmi un šie nedomājot ķellē parakstu un zīmogu virsū. Viņiem atsūta tāmi ar mašīnas bildēm un vajadzīgajiem remonta darbiem. Apdrošinātājiem ir sertificēti eksperti, kuri izvērtē, kura pozīcija ir pamatota, kura nē. VIņi apmēram zina, cik kas maksā un ko kur var dabūt. Par šaubīgajām pozīcijām vai cenām tiek runāts ar tāmes sastādītāju, tb, servisu. Ja remonta laikā atklājas slēptie, tad sūta papildus tāmi ar bildēm. Nekāda Amerika te atklāta netiek. Un jā, daudzos gadījumos tiek pieprasītas atdot bojātās detaļas.
elmo wrote:Starp citu, parkingsensoru un spoguļu biznesam ar octu tikpat kā nekāda sakara nav. Mašīnas detaļu zādzība ir KASKO kompetence.
Nu tas ir tā pat kā pateikt, ka mana labā roka nezina ko kreisā dara!
JA man autiņam pakaļā ieskries kāds un salauzīs parkingus, tad tak OCTA tos remontēs, vai mainīs!
Nē nu labi, manā gadījumā KASKO salabos un pēc tam piedzīs regresā no OCTA polises apdrošinātāja!
Remontēs vai mainīs, bet mēs te tomēr, vismaz es tā sapratu, runāju par gadījumiem, kad tipiskajiem auto (BMW, Mercedes, Lexus u.tml.) pazūd spoguļi un sensori.