Page 3 of 6
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Fri Nov 23, 2012 3:30 pm
by Ainars
Bet parejais.... 5gadi un 100000km. Nav ne vainas, tikai jaalej
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Fri Nov 23, 2012 3:32 pm
by lawyer
Ainars, tadel jau es rakstiju, ka cena atkarīga no tā, vai dara ko papildus ;)
Aigars, cenšamies skatīties uz lietām reāli, protams, ir veiksmīgi un neveiksmīgi eksemplāri :dry:
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Fri Nov 23, 2012 3:37 pm
by Aigars
Es jau saprotu, bet Tavs teksts būtu ideāls, ja Tu būtu noskatījis kādu eksemplāru un tagad mēģinātu pierunāt, lai saimnieks to pārdod :))
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Fri Nov 23, 2012 4:36 pm
by elmo
Lawyer normāls džeks, pateica priekšā kā nokaulēt cenu.
Tad nu zvanam īpašniekam un sakām, tā, nobraukums 260k, tātad jāmaina ķēde par 1000 Ls, kartera ventilācija arī kirdik 200 Ls + vēl 300 lati lai piekrāsotu bundžu, karoč, saimniek, tu man 100 Ls un es tevi atbrīvoju no tās miskastes!:laugh: :woohoo:
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Fri Nov 23, 2012 4:37 pm
by lawyer
Aigars wrote:Es jau saprotu, bet Tavs teksts būtu ideāls, ja Tu būtu noskatījis kādu eksemplāru un tagad mēģinātu pierunāt, lai saimnieks to pārdod :))
Nekā tur tāda nebija - vienkāršs sausu faktu uzskaitījums, bez emocijām :P
Skats nav nemaz tik bēdīgs, salīdzinoši, piemēram, ar Volvo S80 2.5TDI vai E39 530d ;)
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Fri Nov 23, 2012 6:39 pm
by Roliss
Paldies Jums par atbildēm ;-)
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Fri Nov 23, 2012 9:09 pm
by Gregers
Roli, to par Di un ķēdi vnk vari ignorēt, jo ja pie pirkšanas aa nav izstiepta līdz pedējam tad visdrīzak Tavam mūžam pietiks, Di arī nav tads bubulis kā viņu mālē, jo piemēram uz ik trīs gadus izjūkošo bastrāmja bukšu fona reizi pa 100-200k km nokūpoša Di ir pilnīgi nieki.
Noteikti pērkot apskati visus dzineja un kārbas spilvenus, jo daži ir dargi, bet daži vnk izjūkot čakarē citas detaļas.
Ļoti nepatīkami brīži var tikt pieredzeti, ja izbeigsies turba, tadēļ būtu labi vismaz mierinājumam pirms pirkšanas uz tausti pamēģināt vai nav horizontalā un vertikālā lufte.
Ja paņemsi Aero nevis 2.3T tad mazākus diskus par 16" neuzliksi kas nozīmē, ka jaunu riepu komplekts maksās ap 300 LVL katrai sezonai, jeb kopā gandrīz tuvu pusei no auto tirgus vertības tādēļ kā argumets kāda noteikta auto iegadei protams būs labas riepas abām sezonam.
Obligāti pārbaudi kā strādā signalizācija, jo līdzkuramturgadam bija problemas ar stūlbo pūlts akumulatoru.
Pārbaudi lai klimats slēdzas visos režīmos un veicot pašdiagnostiku neuzrada kļūdas(AUTO un OFF vienlaigus un tad gaidi, pirmo uzrādīs klūdu skaitu un tad to kodus vai kkā tā) dažas problēmas kā piemēram klapītes ir reti tizlas savā sarežģītībā un izmaksās.
Godīgi sakot pat visu uz ko skatīties kkā slinkums rakstīt, jo 9/10 9-5 šobrīd tirgū visdrīzāk ir tadi paši kā vel pusgadu atpakaļ- pilnīgi nogalināti bijusie laucinieku vai zviedru taksistu vai vnk santīmekonomētaju grausti un tadu auto atgriezšana uz ceļa izmaksās ne vienu vien tūkstoti, bet pēcaka uzturēšana diezvai būs mazāka par 1-1,5k LVL gadā + degvielas, eļļas, apdrošināšana, 100 pāri lati ceļa nodoklis utt
Ja izvelēsies kādus 3-4 gabalus obligati aizdzen uz Viking motors vai ArTeh(iesaku) uz diagnostiku kura lai arī negarantēs pārsteigumu neesamību toties ieverojami šo iespēju samazinas.
Vel labak sarunā ar kādu sejienieti lai palīdz Tev arī ar uz diagnostiku dzenamo eksemplaru atlasi.
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Fri Nov 23, 2012 11:12 pm
by Nils
lawyer wrote:
Aigars wrote:Es jau saprotu, bet Tavs teksts būtu ideāls, ja Tu būtu noskatījis kādu eksemplāru un tagad mēģinātu pierunāt, lai saimnieks to pārdod :))
Nekā tur tāda nebija - vienkāršs sausu faktu uzskaitījums, bez emocijām :P
Skats nav nemaz tik bēdīgs, salīdzinoši, piemēram, ar Volvo S80 2.5TDI vai E39 530d ;)
Par e39 530D es jums no Saab'ista skatu punkta varētu daudz pastāstīt, pēdējās pāris nedēļas ar tādu pārvietojos (jāsakož zobi, kamēr klasikas labojas). Nu nezinu, varbūt tur vienkārši patrāpījies pilnīgi kontuzēts iepriekšējais saimnieks, bet nu sev tādu auto tiešām negribētu, lai arī braukt ar to ir forši.
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Fri Nov 23, 2012 11:16 pm
by Roliss
paldies par gari izsmeļošu atbildi ;-)
Jautājums vēl kā Aero modeļiem ir ar atsperēm? Vai atsperes ir pastiprinātās?
Vēl praktisks jautājums - no kura gada mainās paaudzes?
Cik pēc lasītā tad iesakat pirkt pēc '01 gada.
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Fri Nov 23, 2012 11:39 pm
by Arnijs
Roliss wrote:paldies par gari izsmeļošu atbildi ;-)
Jautājums vēl kā Aero modeļiem ir ar atsperēm? Vai atsperes ir pastiprinātās?
Vēl praktisks jautājums - no kura gada mainās paaudzes?
Cik pēc lasītā tad iesakat pirkt pēc '01 gada.
Pastiprinātās nebūs pareizākais apzīmējums. Atsperes ir ar nedaudz zemāku sēdinājumu, nedaudz cietākas, ar citiem amortizatoriem un lielāka diametra stabilizatoriem.
Pēc gadiem feisliftotais modelis datējas ar 2002 gadu (ražošanā no 2001 gada pēdējā ceturkšņa)
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Sat Nov 24, 2012 11:00 am
by mrpinkeyes
9-5 paaudzes vispār nemainījās. Tik izskats! Un lielas atšķirības starp 2001.g. un 2002.g nav, manuprāt 2001.g. modelis ir pat smukāks! Tur pēc 2004. g. tas Aero purns palika smukāks varbūt. Pie tam 2001.g. ir lukturu tīrītāji, ļoti efektīva lieta, kas gan mēdz nojukt.
Vot starp 98-00 un 2001.g. gan manuprāt ir atšķirība. Tur jau kaut kādas lietas bija atrisinātas, tiesa kartera ventilāciju gan vēlams pārtaisīt.
Man arī ir tieši tāds pats melns 2001.g Aero, kā noskatīji. No ekstrām es skatos Tavam noskatītajam nav tikai sēdekļu ventilācija, bet tas īpaši nav vajadzīgs.
Es nopirku ĻOTI labu eksemplāru Vācijā, kuram toreiz bija 139k km. Samaksāju dārgi un nolēmu ļoti atbildīgi pieiet SAAB apkopēm. Nolēmu mainīt ķēdi, bet pie reizes vēl visas lietas sakārtot (kartera ventilācija u.c.) . Izripinot auto no VIKINGIEM rēķins bija 1,9k Ls. Domāju bez tā varēja arī iztikt :) Bet nu nomainīju visu :laugh: Tagad tās cenas gan jau mazākas un ir arī alternatīvie servisi.
Doseles vārsta remonts bija laikam ap 250Ls.
Auto vadāmība un braukšanas prieks ir kolosāls! Šaubos vai ar pārējām 9-5 versijām ir tāpat. Vienīgais mīnus nesportiskie sēdekļi. Tie gan laikam līdz ar feisliftu Aero un Vector modeļiem parādijās pēc 2002.g.
Degvielas patēriņš (manuālā kārba) man vidēji ir 9,0 L. Sigulda -Vecrīga -Sigulda. Automātiem būs vairāk.
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Sat Nov 24, 2012 1:19 pm
by Roliss
Pietiek ar Jūsu dažām atbildēm, lai es saprastu kas un kā ;-)
Vai ir kaut kur apskatāms kā dalās komplektācijas un kas tur viņos ir un kas nav? Piemēram dzirdēts Vector, Hirch Aero utt. aa vē kaut kāds dzirdētr Troliss ;-)
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Sat Nov 24, 2012 1:55 pm
by Nils
Hirsch laikam būs autorizets tjūneru kantoris, līdzīgi kā bembim Alpina.
Troll, ja pareizi sapratu, ir tas pats Hirsch, tikai kaut kāda limitētā sērija.
Troll parasti ir salikti visādi Hirsch kantora labumi, individuāls salons, niknāks vadības bloks utt.
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Sat Nov 24, 2012 5:04 pm
by mrpinkeyes
Līdz 2002.g. 9-5 iedalījums bija S, SE, Aero un Griffin.
SE bija parastie 2,0t un 2,3t modeļi, bieži pielasīti ar gandrīz tām pašām extrām , kas Aero, tikai nav tik sportisks izskats un zemspiediena, nevis augstspiediena (Aero) turbas. Mīkstākas piekares. Par Aero jau zini, bet Griffini skaitijās tolaik kā limuzīni ar labu interjera komplektāciju un 3.0 V6 motoru no Opel.
Sākot ar 2002. g. iedalījums bija linear, arc, vector un aero.
Pirmais bija budzeta komplektācija ar auduma salonu, parasti vienkāršiem R15 diskiem un bez visādām tur papildextrām. Arc skaitijās tā kā "ērti elegantā klasikas" versija, ja tā var teikt. Ādas salons, R16 lietie diski, salonam koka apdare (briesmīga paskata) un pamīksta piekare. Tāds kā grifina aizvietotājs, lai gan benzīna 3.0l motori vairs nebija pieejami. Vector jau sportiskāka versija ar papildus spoileriem un zemāku un cietāku piekari. Nāca klāt arī sportiskāki sēdekļi, sportiskāka stūre un "alumīnija" apdare kokpitam un R17 īpaši Vector diski (smuki!). Visas šās versijas bija pieejamas uz 2,0t, 2,2tid, 3,0tid un 2,3t motoriem.
Nu un Aero bija gandrīz identisks kā Vector, ja pieskaita klāt vēl, ka ESP bija pamata aprīkojumā, bieži apgādāts ar bi-Xenon,speciāliem Aero R17 diskiem, saab apgalvo, ka vēl sportiskāka kā Vector (šasija?) un 2,3T HOT motors ar 250 zs. Līdz 2002.g. uz Aero bija 2,3T HOT ar 230 zs. Pēc 2006.g. starp citu uz Aero jau lika 2,3T HOT ar 260 zs, lai gan pēc savas pieredzes varu teikt, ka ar 230 zs uz priekšējo piedziņu pilnīgi pietiek ;)
Vēl viena lieta, ka no 2001.g. 2,3t moriem tika palielināta jauda no 170zs uz 185zs.
Lai veicas laba lidaparāta izvēlē! :)
Re:Saab 9-5 Aero
Posted: Sat Nov 24, 2012 9:43 pm
by SAABaeroist
Roliss wrote:Kā minējāt dārgāko pozīciju ķēdes maiņu un DI kasetes. Kas tās par DI kasetēm?
Kāds ir ķēžu maiņas izcenojums? Pēc cik liela nobraukuma jāmaina ķēde?
Piekares izturība un vājie punkti?
Acīs iekrita šis -
http://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/ ... blfck.html
Vai cena ir atbilsotša šim? Kāds ir vispār vidējās cenas 2001 gada?
Diez vai šis bus labs eksemplars.
Godigi šaubos,bet man liekas ka zem 2000 ls labu Aero bus gruti dabut ,tas pats ar citam versijam,:dry:
Tad jau labak ko tadu
http://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/ ... hgmif.html