Kungi un dāmas!
Paceļu šo aizvēsturisko topiku, lai ziņotu, ka Black Jet noskumis gaida kādu entuziasma pārņemtu benzīngalvu ar fanātisku noslieci uz konkrēto modeli (gluži kā mani pašu gadus desmit atpakaļ), lai atrotītu piedurknes un izsmeltu bankas kontu tukšu, pretim saņemot fantastiskas sajūtas, ko sniedz šis auto!
Stāvoklis ne tuvu nav "sēdies un brauc", ir gana darāmu lietu, tāpēc arī cena ir staipāma, mēģinot nonākt pie abpusēji interesanta varianta. Izjaukt pirmreizinātājos varu jebkurā brīdī un uz to man roka jau piešauta, tomēr gribētos, lai šis auto vēl brauc un sniedz kādam prieku. Kā arī - tehniski nav tik bēdīgi, es joprojām pieturos pie domas, ka pats atgrieztu šo auto apritē, ja vien... ja vien redzētu tam jel kādu pielietojumu savā saimniecībā. Gadi iet, prioritātes mainās, prāts vairāk nesas uz močiem un džipiem, tāpēc 9000'šais gluži vienkārši stāv un tik vien kā šad tad tiek nelegāli izbraukts pa ciema ceļiem, lai dabūtu izkustēties.
Par labo vispirms:
- komplektācija tepat šajā topikā atrodama, bet īsumā - dzimis kā īsts Aero, t.i. nav konstruktors (tas palielina nākotnes vērtību!
), Maptun Stage 3 (uz papīra 290hp/440nm), Maptun 3" downpipe, Hirsch Performance 3" ņeržas truba, dūc nu baigi tīkami, Forge blows, H&R sēdinātas atsperes, Koni, kaut kādas poli bukses, un kas nu tur vēl;
- salons priekš tā gada auto saglabājies visnotaļ staltā stāvoklī, prieks tajā iekāpt. Jumts un stoikas pārvilkti ar tumšāku materiālu, nekas nenokarājas. Ja nu auto tiek nodzīts līdz kliņķim un to gaida tolmeta prese, tad vismaz salonu varēs operatīvi pārdot, apkārt šie nemētājas, gribētāju joprojām netrūkst; arī stūre svaiga, prieks tai pieskarties (uzlikta jaunā tipa, ne tāda, kā te iepriekš bildes redzama).
- nekas nav sliktāks mašīnai, kā ilgstoša stāvēšana, un tas attiecas arī uz motoru (lai gan mēģinu vismaz reizi mēnesī, varbūt divos parūcināt, pavirināt pa piemājas ceļiem (ja nav sniegs), paķert kaifu no sasodīti jestrā paātrinājuma), bet fakts kā tāds - motors pēc pārlasīšanas necik daudz kopumā nav noskrējis, ķēde mainīta, utt. - gribētos ticēt, ka šis mezgls izturēs krietni ilgāk kā bundža;
- tā.. un te arī man apsīkās, ko rakstīt pie labā.
Izņemot atkārtoties par to, smaidu, ko nevar dabūt nost no sejas, un kņudošo sajūtu pakrūtē, kas parādās, kad iežmiedz grīdā.
- aaa, priekšējie spārni, teju vienīgās detaļas, kas būs teju ideālā stāvoklī - jo stāv šķūņaugšā svaigi krāsoti, vēl nav uzlikti. Izejmateriāls bija tiešām staltā stāvoklī, tika kvalitatīvi apstrādāts, krāsojums labs - tie turēs saules mūžu!
- un vēl! Oriģinālais Clarion maģis un CD. Krājumos ir arī jaunāku gadu komplekts jau ar tādām apaļīgākām pogām - var izvēlēties.
- un teju jauni lukturi!
Par ne tik labo, t.i. labojamo vismaz priekš skates:
- logā plaisa, stikls sarūpēts, tiek dots līdzi. Sen būtu nomainījis pats, bet gribētos arī apkarot rūsu loga rāmī. Izteiktu burbuļu nav, bet neloloju ilūzijas, ka kaut kas tur apakšā atklātos, kad stiklu izņemtu. Ja auto ņem nodrillēšanai, var vienkārši nomainīt stiklu un gāzt. Ja grib tā pa smuko, jāparedz, ka tam būs jāpieliek roka;
- bremzējas un varbūt pat skatei ar to pietiks, bet tīri tā priekš sevis nomainītu bremžu diskus, klučus, pārjauktu suportus, un tā, pa smuko;
- rocene - jānomaina viena no trosēm, dodu līdzi (jauna);
- gan jau jāpielāpa kāds caurums sliekšņos;
- šķiet, izpūtējam gofrā starp downpipe un hirsch trubu ir caurums, varbūt ne gofrā, bet kādā savienojumā - to jāsalāpa, skatē noteikti pamanīs;
Gan jau skates vīriņi pamanīs vēl kaut ko, bet šis būtu iztikas minimums, kas nāk prātā, lai dabūtu uzlīmi stiklā.
Tālāk:
- kārtējā kārba ar pazudušu 3-4 robu...
Bet līdzi dodu citu kārbu! Pabraukt var tāpat, ar 1-2-5 robiem nemaz nav tik grūti pārvietoties, jāpiešaujas tik. Jā, tas nav nopietni, bet līdz skatei tiks savā gaitā, un tad jau pēc varēs domāt par nomaiņu. Garāžā mētājas arī pāris GM garās kārbas, vienai tas pats 3-4 robs pazudis, otrai reduktors gaudoja - ja baigā luste, gan jau var no abām sakombinēt vienu.
- bagāžnieka vākam un jumtam savulaik bijusi uzlīmēta karbona plēve, saulē saplaisājusi, zem tās veidojas rūsa... Ar bagāžnieka vāku vienkāršāk, man pāris melni ir no donoriem, bet jumtam visdrīzāk to plēvi jārauj nost, jānoskrāpē rūsas pleķīšus, jānokrāso;
- kopējais vizuālais stāvoklis ir tāds, ka es pats nemēģinātu lāpīt pa vienai detaļai, kaut ko piekrāsojot, bet vienārši aizvestu visu auto nokrāsot. Dārgi, jā, bet būs pa smuko. Skaidrs ir tas, ka arī pa 5k no Vācijas atdzītajiem auto būs pa kādam kasjakam, kas ar laiku tāpat novedīs pie krāsu darbiem. Atšķirība tik tā, ka šeit startā ir jūtami lētāks izejmateriāls.
Jā, es zinu, ka cīņa ar rūsu ir kā cīņa ar vējdzirnavām, bet tieši tāpēc saku - pamēģiniet uzmest uz papīra, uz cik tas kopā savāktos (ja, piemēram, šis konkrētais aparāts būtu dabūnams par kilo vai pusotru, atkarībā no komplektācijas), tehniskās štelles, krāsu darbi, un vai par to pašu naudu ir iespējams dabūt kādu tehniski un vizuāli sterilu aparātu. Cik nu es, ieradumu vadīts, pētu sludinājumus (sen ne vietējos, pie mums viņu vairs nav), nekas labs acīs kritis pēdējos gados nav. Vai nu pārcenoti lūžņi, vai arī tādi, kas it kā vēl braucami, cena vismaz 5k, bet simt punkti tur tāpat līdīs ārā kasjaki un ruslans. Tomēr vairāk kā pārdesmit gadiem tiem auto.
Auto noņemts no uzskaites, nodokļu parādu nav.
Iespējamās komplektācijas izmaiņas, kas tad arī var ietekmēt cenu šurpu turpu:
- ir 15" jubilejnieku diski, ar ko varētu braukt uz skati; šie tad arī būtu virsū, kaulējoties un pērkot pa max lēto;
- ir divi 17" komplekti, viens ir bildēs redzamas Team Dynamics, spieķotie, 7.5" platumā, otri ir Brock B1 ar 8.5", glītu plauktiņu. Pats neesmu joprojām sapratis, kuri man patīk labāk. Spieķotie klasiskāk, Brock'i huligāniskāk, sportiskāk. Abiem virsū švakas mizas, vienam Brock diskam laikam arī bija kaut kāda bukte vai pat maza plaisa. Vārdu sakot, neviens no šiem komplektiem nav tāds, ko skrūvēt virsū un uzreiz braukt, taču, runājot par cenu, var vienu, otru vai abus piekomplektēt klāt;
- abas defektīvās garās kārbas, no kurām teorētiski var salikt vienu - dodu līdzi (jāatbrīvo vieta);
- ir viena... hm, nē, vispār pat divas TD04 turbīnas, varbūt kāds grib jau laikus restaurēt un nolikt rezervē plauktiņā; viena no tām gan laikam pat bija vēl visnotaļ ejoša un bez problēmām;
- ir vēl viens B234R long block motors, un vispār ir arī vēl viens vecā tipa B234L - varbūt vērts paņemt, nolikt savā saimniecībā nebaltām dienām, ziemas vakaros var aiz gara laika sabūvēt svaigāku sirsniņu tam auto, kad būs savests kārtībā vizuāli;
- arī daži viens ejošs jaunā tipa B234R no sasista donora (pat laikam vēl ierūcināms, stāv iekš auto), tāpat var savākt Trionic 5.5 swapu - ja nu uznāk liela luste mainīt 5.2 uz 5.5; manuālā drosele, izravēt TCS, utt.;
- ir vairāki komplekti ar labām durvīm, pāris bagāžnieka vāki, ir arī joprojām daži donori, no kā var izgriezt atsevišķus bleķa gabalus un laikus pieglabāt šķūnī;
- par visādiem elektroštruntiem, dačikiem, rokturiem, podziņām, utt. varētu nebēdāt, ja es sakrautu līdzi kastēs visu, kas man skapjos pieejams - un man nebūs jāliek katru štruntu atsevišķi ebay.
- uz sasistā donora virsū ir savulaik Arteh likta gāzes iekārta - ja kāds grib šo auto vienkārši nodrillēt līdz kliņķim un maksimāli pa lēto, tad var uzstutēt to;
- ir vēl pāris labu lukturu komplekti, gan priekšējie, gan aizmugurējie;
- un droši vien vēl n lietas, kas man plauktos un skapjos sakrautas, visu jau nevar uzskaitīt. Ideālais scenārijs - kāds atbrauc ar smago auto un savāc pilnīgi visu, kas saistīts ar 9k, paķer līdzi arī pagaidām neizjauktos donorus, noloca man kādus divus trīs kilo un šķiramies kā draugi. Atsevišķi tas viss maksā vairāk!!
Tad nu tā. Viela pārdomām jums un arī man pašam.