• Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa) - Page 14
Page 14 of 76

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Mon Jul 25, 2011 10:54 am
by GuntisG
Mans SAABs rūc atkal. Paldies Nilam par DI!

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Jul 26, 2011 2:47 pm
by Nils
Kādas būs sekas, ja ECU, kas ņemts no auto ar manuālo kārbu, tiks uzlikts uz AT?

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Jul 26, 2011 8:40 pm
by johnc
Automāta un manuālā ECU ne ar ko neatšķiras. Galvenais, lai abām mašīnām sader programmas (t.i., ECU tiek pārlikts no LPT uz LPT, no FPT uz FPT utt.) un jāatceras par VSS esamību.

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Jul 26, 2011 8:57 pm
by KoreFun
Tātad var likt arī no cita modeļa ar to pašu motoru un vadības sistēmu?

Bet kā tad tiek ierobežota grieze pirmajā un otrajā robā? Autiņam taču jāzin kurā robā ir cik RPM, lai var atšķirt ar kuro robu pašlaik virzās autiņš, un ja kārbas ir dažādas, tad tā attiecība nesaglabājās..:huh:

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Jul 26, 2011 9:13 pm
by Nils
johnc wrote:Automāta un manuālā ECU ne ar ko neatšķiras. Galvenais, lai abām mašīnām sader programmas (t.i., ECU tiek pārlikts no LPT uz LPT, no FPT uz FPT utt.) un jāatceras par VSS esamību.
Paldies, Jāni, patiešām, tu it kā šeit neesi, bet, kad tevi vajag (kā reiz jautājumos par softiem), tu parādies un par to arī paldies. :)

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Jul 26, 2011 9:50 pm
by johnc
Autiņam taču jāzin kurā robā ir cik RPM
Manuālajām kārbām pārnesumskaitļi ir ierakstīti softā. To, vai ir automātiskā kārba, ECU nosaka pēc viena vada esamības/neesamības (neatceros, kura), un tad stājas spēkā cits algoritms un kartes.
kad tevi vajag (kā reiz jautājumos par softiem), tu parādies
Prieks censties :)

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Jul 26, 2011 10:27 pm
by KoreFun
johnc wrote: Manuālajām kārbām pārnesumskaitļi ir ierakstīti softā.
Tātad ja pārlikt ECU no cita autiņa ar citu kārbu būs nekorekts spiediens pirmajos pāris robos un tālāk jābūt ok?

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Wed Jul 27, 2011 12:06 am
by Nils
KoreFun wrote:
johnc wrote: Manuālajām kārbām pārnesumskaitļi ir ierakstīti softā.
Tātad ja pārlikt ECU no cita autiņa ar citu kārbu būs nekorekts spiediens pirmajos pāris robos un tālāk jābūt ok?
Nē, johnc tak rakstīja, ka to, kurus iestatījumus no ECU auto izmantos, noteiks tas viens vads. Iekš ECU ir gan AT, gan M softs. :)

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Wed Jul 27, 2011 8:51 am
by KoreFun
Es biju domājis, ka abi autiņi ir ar manuālām, bet dažāda "garuma" kārbām.

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Wed Jul 27, 2011 10:38 am
by Nils
KoreFun wrote:Es biju domājis, ka abi autiņi ir ar manuālām, bet dažāda "garuma" kārbām.
Un ko tas maina? Tak ne jau mainot kārbu, jārediģē arī softu? Nu, labi, īsajai kārbai es varbūt bišķi vairāk ierobežotu jaudu pirmajā vai pirmajos divos robos. Bet tikai tāpēc, ka man pirmais robs īsajām liekas diezgan nežēlīgs, lai ar viņu pārvietotos.
Atkāpei par kārbām, es tagad ar Džetroniku vizinoties ļoti labi to redzu, pirmais ir pilnīgi kropls, nekam citam kā knapai uzsākšanai tas neder.
Tam pirmajam vilkmes nav nekādas, pirmkārt jau nenormāli spolē, bet, kad beidz spolēt, vienkārši nevelk un robs ir tik īss, ka tāds čik vien no viņa tur ir. Par patēriņu, štrāsē ar piekto uz 100km/h man ir aptuveni 2.8-2.9rmp, attiecīgi es izjūtu patēriņa pieaugumu par 1-1.5l/100km. Vienīgais, ka šis pats par sevi ir spriganāks pilsētā un uz šosejas mazāk jāpārslēdzās, lai apdzītu, jo, kad airim ir 2.1rmp, DŽ jau sen ir pārsniedzis turbas griešanās līniju un patstāvīgi to tur (te arī ir tas litrs pie patēriņa).
Bet to, ka pa štrāsi ar viņu ir mazliet diskomforts, to pat mana draudzene pateica. Viņa pat pamanīja, ka tahometrs piektajā uz simta rāda vairāk, nekā parasti. :woohoo:
Katrā ziņā pat ar vidēja garuma kārbu (i-4.05) uz itāļa es nebiju izjutis tādu diskomfortu, drusku sajūtos kā brālēna japāņu šujmašīnā.
Tagad varbūt kādam būs skaidrs, kapēc par tām garajām kārbām tā tiek raudāts, pie kam edija garā kārba vispār ir kaut kas ekskluzīvs un saudzējams, tā ir vēl grūtāk dabonama par 93- FM garajām kārbām.

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Wed Jul 27, 2011 11:32 am
by johnc
Ir jau taisnība, ka nepareizi pārnesumskaitļi softā teorētiski "čakarē prātu" motora vadībai. Skaidrs, ka pirmajos divos robos būs spēkā nepareizie limiteri, bet tam, domājams, būs negatīvas sekas tikai tad, ja mīs grīdā. Bet kāpēc kādam vajadzētu mīt grīdā ar pirmo/otro - nezinu :D
Starp citu, softā "iešūts" arī riteņu diametrs, tā ka arī tam ir nozīme ;)

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Wed Jul 27, 2011 1:45 pm
by Arnijs
johnc wrote:Ir jau taisnība, ka nepareizi pārnesumskaitļi softā teorētiski "čakarē prātu" motora vadībai. Skaidrs, ka pirmajos divos robos būs spēkā nepareizie limiteri, bet tam, domājams, būs negatīvas sekas tikai tad, ja mīs grīdā. Bet kāpēc kādam vajadzētu mīt grīdā ar pirmo/otro - nezinu :D
Starp citu, softā "iešūts" arī riteņu diametrs, tā ka arī tam ir nozīme ;)
Un garās kārbas trūkums ir ārkārtīgi vienkārši kompensējams ar riepu augstumu uz 65 vai 70 ;) :D

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Wed Jul 27, 2011 8:49 pm
by KoreFun
johnc wrote: Starp citu, softā "iešūts" arī riteņu diametrs, tā ka arī tam ir nozīme ;)
Bet tas taču iespaido tikai ātruma (noskrējiena) mērīšanu, ne?

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Thu Jul 28, 2011 10:15 am
by johnc
Bet tas taču iespaido tikai ātruma (noskrējiena) mērīšanu, ne?
Ja pareizi atceros, tad tieši spidometru tas neietekmē nekā; to izmanto motora noslodzes aprēķinam.
Mūs gan tas absolūti neinteresē, jo galvenā doma šādiem konfigurācijas parametriem ir Trionic unifikācija: galu galā viens un tas pats dzelzis + softa kodols darbojas gan uz 9000, gan 900/9-3.

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Thu Jul 28, 2011 9:48 pm
by KoreFun
johnc wrote:to izmanto motora noslodzes aprēķinam.
Var pa šito kkā sīkāk? Kam tad tieši tas ir vajadzīgs?:huh: