• Koniskie gaisa filtri.
Page 1 of 2

Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 6:07 pm
by Nils
Konkrētu topiku neatradu, tāpēc, lai top jauns.
Atkal radās jautajums par konisko, saistībā ar tīrīšanu.
Kam paredzēta tā speciālā eļļa? Es te esmu šur tur saklausījies, ka dēļ tās eļļas viņš nejēdzīgi ātri aizkakājoties, lai gan cik šķiet, ka tā paredzēta, lai filtrs neierauj visādus sīkus gruzīsus.
Tai pat laika dzirdēti nostāsti, ka dēļ tās eļļas gaisa caurlaidība vairs nav tik laba, patēriņš lielāks utt, muļķības?
Pašam bilde diezgan melna par šito visu.
Par cik man, atkal ir tik nevienmērīga jauda ar 3-5 robu dodot grīdā, arī velk kaut kā svakāk, lai gan ar otro velk ok, [ceru gan, ka ne atkal sūknis], šķiet, ka tas filtrs ir ciet un vajadzētu tīrīt. Ir bijušas graņķenes un arī laicņš jau tā neko pagājis.
Citi saka, ka pietiek vnk. izmazgāt ar ziepjūdeni, izpūst ar kompresoru un štepselēt atpakaļ, citur, atkal, ka vajag pirkt to speciālo komplektiņu un ar to arī tīrīt.
Kā tur īsti ir, atšķirība?
Edijs uzštepselējis kaut kādu, kas, cik pēc viņa vārdiem nopratu, nav mazgājams [vienreizējs?], lai gan pēc struktūras un materiāliem tuvu līdzīgs manējam.

Fltrs par kuru iet runa: http://www.speedparts.se/index.html?/sh ... _air.shtml [pirmspēdējais]

p.s. Ko maina filtra atrašanās vieta? Esmu manījis, ka citiem viņš ir motortelpā, man ir ieštepselēts orģinālajā vietā.

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 6:24 pm
by elmo
Citi filtru liek motortelpā, lai pasrgātu no ūdens ieraušanas, tajā pašā laikā, filtrs rauj iekšā karsto motora gaisu!Bet tad nav jēgas no tā sporta filtra, jo ar karstu gaisu jau nebūs nekāda aršana.

Man arī ir mazgājamais K&N filtrs, kas ir oriģinālajā kastē, tikai ne koniskais! Līdz ar to filtrs Rīgas plūdu gadījumā ir pasargāts no ūdens ieraušanas!
Ar jauno filtru ir nopraukts labi ja 1k kilometru. Ar pirmo bāku patēriņš un jauda šķita, ka nemainās!Ar otro pilno bāku, šodien pa Rīgas ielām 10,2 litri uz simta (tīrā pilsēta, bez šosejas). Priekš 3.0t V6 tāds rādītājs pat priekš svētdienas ir ļoti, ļoti zems.
Jāpaskatās kā auto uzvedīsies, kad būs nobraukti 10 k kilometru.

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 7:18 pm
by Nauris_t16
Tas ir labi, ka tev viņš ir spārnā - vismaz jēga no viņa ir, nerauj karsto gaisu iekšā ieplūdē.

Un mazgat jau principā vienalga ar ko to filtru, ka tikai tīrs pēc tam būtu, bet eļļu vajag lietot obligāti, savādāk tu vari tik pat labi vizināties bez tā filtra. Un priecājies, ka ātri aizķep - tātad labāk attīra gaisu ;)

P.S. ja tev tas filtrs ir no speedparts, tad tas ir JR ražojums, kas ir ne-sliktāks par to pašu K&N un viņš ir mūžīgs, tātad pelnījis kārtīgu apkopi ;)

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 7:19 pm
by edijs
Nil: mans filtrs maksāja piecreiz mazāk par tavējo. Uz kastes nebija rakstīts, ka vienreizējais, to es pats nospriedu. :D Es jau viņu tik tā - pagaidu variantam uzspraudu. Gribējās šņācienu skaļāku dzirdēt vienkārši.

Par atrašanās vietu man arī radās jautājumi. Jā, motortelpā gaiss ir karstāks, kā tajā oriģinālajā vietā. Bet vai oriģinālajā vietā pienāk gana daudz gaisa? Tur tādi mazi tie caurumiņi.. motortelpā pa apakšu varētu vairāk svilpot iekšā vējš. Man tur apakšā pagaidām plika, nav tās aizsargplastmasas saliktas.

Ak jā - es kaut kur lasīju, ka MAP sensoram varētu nepatikt tā filtra eļļošana. Cik daudz taisnības tajā? Vai vienkārši kāds pats tā sadomājies un uzrakstījis.

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 7:20 pm
by Nils
Esot no speedparts. ;)
Kas ir JR? :laugh:

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 8:35 pm
by Nauris_t16
Edijam

Ja jau MAP sensoram nepatīk gaisa filtra eļļošana, tad ko viņš saka par sulojošos turbīnu? :D Muļķības, manuprāt, jo tad jau kartīgi nestrādātu neviens motors ar MAP un pusbeigtu turbīnu.

Nilam

JR ir gaisa filtru ražotajfirma.


P.S. Man arī ir lētā gala 12Ls filtrs, iet otro gadu, mazgāju reizi gadā un salaistu ar to pašu JR ražoto filtra eļļu. Iespējams, ka nākamgad jaņem līdzīgs jauns, bet nu maksāt astronomiskās summas par Green vai Apexi produktiem galīgi negribas. Vienīgais labums atvērtajam filtram vs. replacement variantam stock vieta ir skaņa. Tikai un vienīgi skaņa. B)

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 8:54 pm
by Arnijs
Eļļošana nepatīk MAFam. (ne jau normāla, bet tāda, ka sagāž, ka pil!:woohoo: ) ja eļļas fragments nokļūst uz platīna diega, kura darba t ir daži simti grādu, kad viņam var pienākt polārlapsa) Savukārt MAPam viss šitas ir dziļi vienaldzīgs :D
Filtram ir speciāls mazgāšanas līdzeklis, kas paredzēts filtra eļļas šķīdināšanai un vienlaikus šķīst arī ūdenī.
Jāeļļo (vienmērīgi jāpiesūcina ar speciālo eļļu) ir tāpēc , ka struktūra "open air" filtriem ir samērā rupja un eļļa darbojas kā smalko putekļu daļiņu ķērājs. Jāmazgā pēc vajadzības. Es savējo mazgāju pēc katra orienta pa granteni. To jau apmēram vizuāli redz, kad šis brīdis ir klāt.

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 9:00 pm
by Nils
Es, kad interesējos par kopšanu, uzzināju, ka tīrāmais kits maksā padsmit latus un tas uz vienu reizi?! :woohoo:
Toreiz gan piedāvaja kaut kādu OMP[ja nemaldos], mazliet lētākas alternatīvas?

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 9:17 pm
by uculs
Nu kaut nositiet mani, bet neredzu jēgu no tāda uzlabojuma turbo mašīnai. Kaut arī tas filtrs par kapeiku vairāk gaisa laiž cauri, neticu, ka tas ir jūtams uzlabojums. Kā pielikums vispārējai jaudas palielināšānai gan jau ka noder, bet likt tikai vienu filtru, tur tikai gemorojs ar tīrīšānu un apziņa ka tāds stāv. Citu ieguvumu nesaskatu.

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 10:25 pm
by Nils
uculs wrote:Nu kaut nositiet mani, bet neredzu jēgu no tāda uzlabojuma turbo mašīnai. Kaut arī tas filtrs par kapeiku vairāk gaisa laiž cauri, neticu, ka tas ir jūtams uzlabojums. Kā pielikums vispārējai jaudas palielināšānai gan jau ka noder, bet likt tikai vienu filtru, tur tikai gemorojs ar tīrīšānu un apziņa ka tāds stāv. Citu ieguvumu nesaskatu.
neviens jau nerunā tikai par pliku filtru un arī skaņa no viņa tāda, mazliet patīkamāka.
nevajag man baigo sporta bunduli aizmugurē, lai gan tādu kā Gustavam jau nu ļoti gribētos. :woohoo:
Es gan skaņas uzlabošanai vēl apsveru veikt kaut kādas izvirtības ar katalizātoru.

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 10:37 pm
by gustavs
Mana izvēle būtu nulles pretestības filtrs oriģinālajā kastē. Plus liela jēga no tā pasākuma ir tikai tad,ja ir piestrādāts pie ieplūdes un izplūdes. Un noteikti karstais gaiss jauc pratu gaisa mērītājam.
Nil: man te ienācās informācija par filtru kopšanu, respektīvi to smēru sastāvā ir automātisko kārbu eļļa(atf)..., tā kā kopšana ir, mazgāšana ar fairy(kaut vai) un eļošana ar iepr. minēto eļļu. :).
Konisko filtru noliedzējs jau nu pavisam noteikti neesmu :)

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 10:41 pm
by KoreFun
Čoms braukāja ar konisko bez eļļošanas un pēc kāda laika nomainīja motoru. Eļļa filtram maksā ~3 Ls.

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 10:56 pm
by Nils
KoreFun wrote:Čoms braukāja ar konisko bez eļļošanas un pēc kāda laika nomainīja motoru. Eļļa filtram maksā ~3 Ls.
Gustav - paldies par info, a, kas ir pārējās sastāvdaļas :laugh: , tur džeki no pieredzes saka vai no teorijas? :laugh:
Romān, kur tu viņu atradi pa 3ls? :)
Es zvanīju čomam uz Autofavorītu, šis man pa 13ls [ar atlaidi] piedāvāja visu kitu - šampūns+eļļa, citu variantu viņiem uz vietas nebija.

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Sun Aug 30, 2009 11:37 pm
by KurBads
partsforsaabs Pipercross tirisanas/ellosanas kits maksaa 11 eur.

Re:Koniskie gaisa filtri.

Posted: Mon Aug 31, 2009 12:57 am
by Nauris_t16
Tātad - MAP un MAF sensoriem ir pilnīgi vienalga par gaisa temperatūru, vienīgais, ko temperatūra iespaido ir dzinēja jauda. Tīrā fizika - jo zemāka gaisa temperatūra, jo vairāk skābekļa molekulu vienā gaisa tilpuma vienībā, kas noved pie labāka degmaisījuma un lielākas jaudas. Šeit visu izsaka tikai un vienīgi ieplūdes novietojums. Tā ir lieta, kurā es grēkoju - milzīgs interkūlers dzesē motortelpas jau tā karsto gaisu, ko ierauj ne-izolēts koniskais filtrs. :blush:

Jaudas pieauguma sajušana uzliekot atvērtā tipa filtru ir pilnīgs marazms :D Tas ir tā pat kā ar "sporta bunduli" izpūtējam (runa ir par fart cannon uzlikšanu uz gonda civic, bī em dabljū 316, utt un to saimnieku izjūtām). Tiesa, motoram ir nepieciešama normāla gaisa padeve, ja oriģinālā nāk kaste ar šaura izmēra pievadtrubu, bet tu uzbūvē labu cold air intake vai pat ram air + vēl ir veiktas darbības ar izplūdes uzlabošanu, pāris poniji uzradīsies tīri no tā, ka tiks izmantots viss iespējamais potenciāls.