• 9000NG brīvgaitas apgriezieni
Page 1 of 1

9000NG brīvgaitas apgriezieni

Posted: Mon Apr 14, 2008 11:36 pm
by skirem
jautājums gudrām galvām:
1)Vai brīvgaitas apgriezieni regulējas ar kompja palīdzību (respektīvi vai varēja kaut ko sačakarēt pieslēdzot Volvo kompi)
2)Problēmas būtība - brīvgaitas apgriezieni turās ~ 1200 apgriezieniem un ir nenormāls degvielas patēriņš un arī nav jaudas , tāda sajūta ka rijas ciet (dēļ trekna degmaisījuma)- sveces un DI nesen mainīts, to varam izslēgt.
Kādi ieteikumi, varianti pirms braukt uz diagnostiku, ko paskatīties saviem spēkiem!
Paldies, jau iepriekš

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Posted: Tue Apr 15, 2008 12:24 am
by Arnijs
skirem wrote:jautājums gudrām galvām:
1)Vai brīvgaitas apgriezieni regulējas ar kompja palīdzību (respektīvi vai varēja kaut ko sačakarēt pieslēdzot Volvo kompi)
2)Problēmas būtība - brīvgaitas apgriezieni turās ~ 1200 apgriezieniem un ir nenormāls degvielas patēriņš un arī nav jaudas , tāda sajūta ka rijas ciet (dēļ trekna degmaisījuma)- sveces un DI nesen mainīts, to varam izslēgt.
Kādi ieteikumi, varianti pirms braukt uz diagnostiku, ko paskatīties saviem spēkiem!
Paldies, jau iepriekš
Regulējas TB pozīcija, tas točno- par pedāļa potenciometru - nezinu, vai tur bija kādi sākotnējie iestādījumi, vai pietika tikai ar to, ka noregulē TB. Par Volvo kompja savietojamību ar SAAB gan nekas nav dzirdēts! ;)

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Posted: Tue Apr 15, 2008 3:01 am
by Nīgrais
Sakarā ar to, ka neeksistē nekādu standartu kompju pinu sistematizēšanai (piem. pin 1/10 - masas, 10/20 12v barošanas, 20/30 - 5v barošanas utt.) pilnīgi iespējams, ka šai gadījumā nosvilināts kāds no devējiem - teiksim, devēja signāla izejā iesprausts trekns +, vai temperatūras devējs izmantots kā sildelements.
Pēc klīniskās ainas apraksta, pieņemu, ka maisījums tiešām ir pārbagāts. Ir novērots, ka apgriezienu regulātors mēdz izpildīt arī maisījuma krektora funkcijas gadījumos, ja kompis netiek galā ar dozācijas korekciju parastā veidā - sprauslu atveršanas laika saīsināšanu, tad ar apgriezienu regulatoru tiek padots vairāk gaisa maisījuma normalizēšanai. Izskatās, ka arī šis pasākums nelīdz.
Tātad:
1. Visdrīzāk ir nokauts MAF, jo pārējie devēji, tipa - gaisa un motora temp. tik lielu degvielas palielinājumu (ja pat apgr.regulators nespēj to nokompensēt) nedod.
2. Ir izsecinams, ka Lambda, apgr. reg. un apgriezienu devēju kanāli darbojas.

P.S.
Vēl ir dažas mazmazmazticamas versijas, bet tās nepiesaukšu.
:)

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Posted: Tue Apr 15, 2008 7:56 am
by skirem
Rīt aizbrauks uz diagnostiku un cerams tiks kaut kādā skaidrība

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Posted: Wed Apr 16, 2008 4:18 am
by skirem
Diagnostika veikta, izskatās ka pie vainas bija tas pats brīvgaitas vārsts, lai gan tā īsti "šoferīts" saka ka nav kā bija.
Klau Nīgrais vai tad ja MAF gļukotu kompis neizmestu CE kodu.:unsure:

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Posted: Fri Apr 18, 2008 7:52 pm
by Nīgrais
skirem wrote:Diagnostika veikta, izskatās ka pie vainas bija tas pats brīvgaitas vārsts, lai gan tā īsti "šoferīts" saka ka nav kā bija.
Klau Nīgrais vai tad ja MAF gļukotu kompis neizmestu CE kodu.:unsure:
Nu var jau būt, ka tiešām vainīgs tas vārsts - bez tūļiem reizēm ir grūti saprast, vai maisījums bagāts, vai nabags - diagnosticērējot uz ausi un čamdi simptomi ir stipri līdzīgi.

Par kodiem runājot - var izmest un var arī neizmest, viss atkarīgs kas compī ieprogrammēts un cik advancierēts ir pats compis. Piemēram tas pats stāsts ar kloķenes apgrieziena devēju -
kļūdas nav, jo nav signāla, ka motors griežas. Un tā arī compis domā - Ha, signāla nav, motors negriežas, tātad ir nakts un saimnieks guļ.
Bet ja nu puisis, kas rakstīja programmu, būtu papūlējies un teicis: compi, vecīt, sāksim ar to, ka nočekosim vai uz startera ievilcēju pienāk pluss, tad vēl paskatīsimies ko saka MAF vai MAP, tad compis padomātu un teiktu - saaaiiimnieek, viss raada ka mums tas apgrieziennieks pagalam.
:laugh:

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Posted: Fri Apr 18, 2008 8:18 pm
by Arnijs
Nīgrais wrote:
Nu var jau būt, ka tiešām vainīgs tas vārsts - bez tūļiem reizēm ir grūti saprast, vai maisījums bagāts, vai nabags - diagnosticērējot uz ausi un čamdi simptomi ir stipri līdzīgi.

Par kodiem runājot - var izmest un var arī neizmest, viss atkarīgs kas compī ieprogrammēts un cik advancierēts ir pats compis. Piemēram tas pats stāsts ar kloķenes apgrieziena devēju -
kļūdas nav, jo nav signāla, ka motors griežas. Un tā arī compis domā - Ha, signāla nav, motors negriežas, tātad ir nakts un saimnieks guļ.
Bet ja nu puisis, kas rakstīja programmu, būtu papūlējies un teicis: compi, vecīt, sāksim ar to, ka nočekosim vai uz startera ievilcēju pienāk pluss, tad vēl paskatīsimies ko saka MAF vai MAP, tad compis padomātu un teiktu - saaaiiimnieek, viss raada ka mums tas apgrieziennieks pagalam.
:laugh:
Uz slidenu lietu esi "pavilcies" :D Var jau protams kompim teikt, paklau veciit.... Bet kompis tev pretii... Taa! Taga man luudzu taimeri, kaadaa laika intervaalaa tas signaals jaaiecheko, cik pilna apgrieziena signaali man jaasanjem, lai neparaadiitu kljuudu, kas notiek ziemaa pie stiiva motora.... A iestumt? A uzsist pa acleegu? Un tmldz.... Nu Tu mani saprati! Ja? :D

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Posted: Fri Apr 18, 2008 8:30 pm
by Nīgrais
Arnijs wrote:

Uz slidenu lietu esi "pavilcies" :D Var jau protams kompim teikt, paklau veciit.... Bet kompis tev pretii... Taa! Taga man luudzu taimeri, kaadaa laika intervaalaa tas signaals jaaiecheko, cik pilna apgrieziena signaali man jaasanjem, lai neparaadiitu kljuudu, kas notiek ziemaa pie stiiva motora.... A iestumt? A uzsist pa acleegu? Un tmldz.... Nu Tu mani saprati! Ja? :D[/quote]

Sakarā ar to, ka lielāko dzīves daļu esmu pavadījis četrrāpus, tad slidenums mani neuztrauc! :woohoo:
Galvenais lai vējš nepūš no sāniem!
:laugh: :laugh: :laugh: