• Saab 900ep
Page 1 of 40

Saab 900ep

Posted: Sat Jan 17, 2009 4:40 am
by alnislacis
Car:
Saab 900ep 1991*

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Progress:
Currently off the road. Transmission, clutch, steering to be repaired and replaced.

Aims and targets:

A.Restoring in regular drivable condition
Position-main mechanics:
Clutch
Gearbox
Steering

Deadline: feb 09'

Position- body:
engine bay
hood
rear toolbox corner
both rear arches
aero body kit (if I will manage to hunt it down)

Position- interior and music:
DIY headliner renewal
leather seat renewal
replacing switches and stitches
audio by cardj.lv

Deadline: no certain deadline- summer of 09' hopefully

B.Still considering weather to take this actions..
Position- lpt upgrade to fpt:
FMIC from Volvo 900
pipework from samco/scrap
APC with according sensors and wiring from 9000og

Position- engine/ ecu mods:
perhaps head swap to 2.1/ 2.3
perhaps bigger fuel injectors
perhaps MS or other chipping

Deadline: will decide weather to take these actions at all




*The EP was a special Ecopower model for the Italian market only. It uses a 16 valve low pressure turbo (LPT) engine and has a pre-heated catalytic converter. As to my knowledge 3 and 5 door 900ep's were available. The 900ep was brought to Italian market due to high taxes for regular turbo charged engines as the tax was directly linked to car's bhp. Italy was the fourth biggest market for 900og after Sweeden, the US and UK, so the Saab decided on creating a downgraded turpo for his Italian dealer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_900#900EP
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ight=900ep

_____________________________________________________________

Services and upgrades:

updated 16.01.09.
1.Brand new clutch by Sasch including-
clutch disc
slave cylinder
rebuilt master cylinder

Pending works:
to be put on

2.Used gearbox from 85' 900 Turbo

Pending works:
adding type 8 primary gearing
modifying rear gear plate
to be put on

updated 19.01.09.
new set of belts
new couple of alternator bearings

updated 28.01.09.
Clutch set is put on
Rebuilt clutch master cylinder
New brake master cylinder
GM457 gearbox with type 8 primaries is on
Restored and changed engine mounts
Serviced distributor
Replaced salon light and heater knobs
Replaced front grill and turn light

Re:Saab 900ep

Posted: Sat Jan 17, 2009 6:24 am
by Arnijs
Vispār jau šī ir LV kluba mājaslapa ;) Nevis uk. eu. com. un tmldz.

Re:Saab 900ep

Posted: Sat Jan 17, 2009 6:32 am
by alnislacis
Es tiešām atvainojos, bet copy/ paste nolūkos rakstu vienreiz un Eng. Lai varētu ielikt treatu SC priekš vērtīgiem ieteikumiem un komentāriem.

Re:Saab 900ep

Posted: Sat Jan 17, 2009 7:11 am
by alnislacis
īss šā brīža situācijas izklāsts ar bildēm.

Dzinējs ir izņemts ārā (att. 1, 2) un ir normālā stāvoklī, ko nevar teikt par kārbu (att.3). Tādēļ vietā ir cita (att. 4). Sajūgs jau ir salasīts un pēc kārbas nomaiņas tiks ievietots tur, kur tam jābūt. Nav skaidrības par stūres mehānismu- tiks izņemts, un tad tiks lemts vai to "sačiņīt" priekš TA un remontēt nopietni pēc tam, vai arī, ja problēma ir tikai blīvslēgos, tad nomainīt tikai tos.

Izņemot dzinēju noskaidrojās divi motora kronšteinu plīsumi (att.5,6), kuri tiks nodoti medināšanā kopā ar aizmugures ātruma plāksnīti.

Joprojām ir aktuālas proplēmas ar rūsu (att.7)un ir plānots tām pielietot īslaicīgu risinājumu. Kaut kad pēc step 1 darbu paveikšanas ir plānots visu virsbūvi smilšot, metināt, gruntēt krāsot.

Šobrīd galvenais ir paveikt Step 1 līdz mēneša beigām.

Attēli:

Att. 1
Image

Att. 2
Image

Att. 3
Image
Uz bedres nolausts un "sačiņīts" ēļas maiņas korķis. Attēlā arī populārākais risinājums līdzšinējā auto remontā no iepriekšējiem lietotājiem- savilcējs.

Att. 4
Image
85' Turbo kārba normālā stāvoklī + type 8 primary

Att. 5
Image

Att. 6
Image

Att. 7
Image
Aimugures arka

Re:Saab 900ep

Posted: Sat Jan 17, 2009 7:32 am
by Malder
Bildes nerada:dry:

Re:Saab 900ep

Posted: Sat Jan 17, 2009 8:33 am
by alnislacis
Rāda..

btw Picasa nekam neder, ja runa iet par attēlu publicēšanu.

Re:Saab 900ep

Posted: Sat Jan 17, 2009 6:46 pm
by KoreFun
Nopietns projekts. Lai veicās, un galvenais lai tās projekts tiek novests līdz galam:)

Re:Saab 900ep

Posted: Tue Jan 20, 2009 4:22 am
by alnislacis
1.Joprojām aizmugures plānā (noslēdzošā kārtā) turpinās darbi ap kārbu un motoru.

2.Neskatoties uz to, ka ilgtermiņā ir plānots FMIC ar atbilstošām AC amputācijām, tomēr šobrīd tika nolemts AC sistēmu neatcelt.

3.Dienas doma:
Tam, ka 900og ir grūti iznīcināms un darbināms ar vienu cilindru ir neviennozīmīga vērtība. Mo vienas puses labi- auto grūti kaujams (varbūt neaattiecas uz kārbu), no otras slikti- it kā normāli kustošam auto, sākot to pārskrūvēt, atklājas, ka daudzi mezgli ir uz iziršanas robežas.

4.Šodien tika salūkotas jaunas siksnas, kā arī ģenerātora bukses. Kā tiku izglītots- ja gultņi ir nekādā stāvoklī, tad ģenerātors ar laiku vairs nav līmenī (sagriežas), attiecīgi izjaucot un "ēdot" siksnas.


Image

Image

Image

Image

Re:Saab 900ep

Posted: Tue Jan 20, 2009 5:04 am
by Arnijs
Detaļas, kamdēļ sagriežas siksna, ir pareizās, bet šie nav gultņi. Šīs ir stiprinājuma kronšteina bukses. Gultņi atrodas pašā ģeneratorā.

Re:Saab 900ep

Posted: Tue Jan 20, 2009 5:14 am
by alnislacis
Izlabots. Reizēm ir broblēmas ar terminiem:
meistars mani informē par problēmām krievu val.
tad es mēģinu pēc kadalogiem angļu val. saprast par ko viņš runā
un beigās dodos latviešu val. meklēt atbilstošo detaļu pie tirgotājiem

Re:Saab 900ep

Posted: Tue Jan 20, 2009 6:35 am
by Arnijs
alnislacis wrote:Izlabots. Reizēm ir broblēmas ar terminiem:
meistars mani informē par problēmām krievu val.
tad es mēģinu pēc kadalogiem angļu val. saprast par ko viņš runā
un beigās dodos latviešu val. meklēt atbilstošo detaļu pie tirgotājiem
Sarežģīti Tev! :P

Re:Saab 900ep

Posted: Tue Jan 20, 2009 6:41 am
by mixeris
Labāk būtu licis poliuretānu vai virpojis misiņa :)
Tās bukses arī bieži vien ir iemesls kādēļ siksnas beidzas nost. Vēl sliktākā gadījumā nobeigsi ūdenssūkni dēļ pārspreigošanas.

Re:Saab 900ep

Posted: Tue Jan 20, 2009 6:46 am
by alnislacis
Nedomāju, ka Urethane bukses ir viegli atrast. Un nav laika gaidīt, kad tās atnāks no pasūtījuma vai virpot misiņa.

Tiesa, izsktās labi.
Image

Anyway, man šābrīža mēºķis ir dabūt viņu līdz 24.01. uz kājām. Ja līdz tam viņš ir labā stock kondīcijā, tad esmu apmierināts.

Re:Saab 900ep

Posted: Wed Jan 21, 2009 3:01 am
by alnislacis
Šeit ir pēdējā lieta, ko plānoju izdarīt šajā etapā ar Saab 900-
Sulojošs sadalītājs ar nolaustu sensoru*.

Izskatās tas sekojoši:
Image

Vikingi nevar palīdzēt.
Bosch serviss nevar palīdzēt.
Risinājums, ko izvēlējos ir sekojošs:
1.izjaucu pats
2.blīslēgu pēc izmēra atrodu SKF
3.blīvgumijas pēc izmēra atrodu Hansa Flex
4.sensoru ar divkomponentu līmi ielīmēju tam paredzētajā vietā*
5.salieku atpakaļ pats

Būšu pateicīgs par komentāriem un ieteikumiem.




*kā vinu pareizi mehāniski/ literāri dēvē?
*lūdzu konultāciju- kādu līmi un kur to sagādāt?

Re:Saab 900ep

Posted: Wed Jan 21, 2009 8:40 am
by Nīgrais
Censonis! :)

Tas ir sensora spraudnis. Hola (Hall) sensors ir redzamo vadu otrā galā.
Kādu līmi - nezinu, parasti šrotos atradu kādu veselu spraudni un nomainīju. Viens pīpis, saaba tas vai citas markas, ka tik Bosch sadalītājs.

Es gan visu šito uzparikti ielidinātu misenē.

Te viens nabags ar` cīnījies, lai tiktu pie DI bloka un normālas aizdedzes: http://ys3al35l.googlepages.com/saab

Cīnies un tapsi atalgots!
:laugh: