Blow-off valve uz SAAB
Posted: Tue Jan 13, 2009 9:03 pm
Nu tad jautajums sekojošs,vai kads lika sev tadu varstu SAABam un vai zemak rakstitajs ir patiesiba ,,jo atsauksmes baigi atšķiras ka ari viedokļi ...vislabakie it ka esot Greedy
Ja strikti pieturamies pie terminoloģijas tad ir tā:
Bypass valve: Vārsts, kurš droselei aizveroties (ieplūdes kolektorā parādās vakuums) novada sakompresēto gaisu ieplūdes sistēmā pirms turbīnas, tādējādi pasaudzējot turbīnu no ļoti straujas apstāšanās, un pat griešanās pretējā virzienā, kas rastos dēļ tā, ka sakompresētajam gaisam nav kur palikt. Rezultātā turbīna turpina griezties pēc inerces, un atkal nospiežot uz gāzes pedāļa ir nepieciešams ļoti īss laiks, lai tā atkal spētu saražot pozitīvu spiedienu.
Blow-off valve: Tāpat kā bypass, tikai atšķirība ir tāda, ka gaiss tiek nevis novadīts atpakaļ ieplūdes sistēmā starp turbīnu un gaisa mērītāju, bet gan novadīts atmosfērā.
Rūpnīcā parasti tiek uzstādīti bypass vārsti, jo lielākā daļa motoru izmanto gaisa masas mērītājus. Tas nozīmē, ka motorā ieplūstošā gaisa daudzums tiek samērīts uzreiz kā tas izceļo cauri gaisa filtram. Un pēc tam vadības bloks sarēķina cik daudz degvielas ir nepieciešams. Ja tiek izmantots bypass vārsts, tad samērītais gaiss, kurš ir izceļojis cauri turbīnai nonāk starp gaisa mērītāju un turbīnu. Tādējādi to var atkal iesūknēt motorā, un gaisa mērītājs precīzi reģistrē visu gaisu kas nonāk motorā, jo vienīgais ceļš gaisam ārā no sistēmas ir caur motoru.
Ja tiek izmantots blow-off vārsts kopā ar gaisa mērītāju, tad jau vienreiz samērītais gaiss tiek novadīts uz atmosfēru, un motors sūknē iekšā svaigu gaisu caur filtru un mērītāju. Tādējādi sanāk ka tiek samērīts vairāk gaisa nekā patiesībā nonāk motorā un līdz ar to vadības bloks saņem informāciju, ka motorā ir nonācis vairāk gaisa nekā ir patiesībā un rezultātā veidojas trekns maisījums, un tā rezultātā motors mēdz noslāpt.
Gadījumā ja tiek izmantots MAP sensors (mēra spiedienu ieplūdes kolektorā), var izmantot blow-off vārstu, jo vadības bloks vadās tieši no spiediena ieplūdes kolektorā, un tas nemainās atkarībā no tā vai gaiss tiek recirkulēts atpakaļ, vai novadīts atmosfērā.
Ja strikti pieturamies pie terminoloģijas tad ir tā:
Bypass valve: Vārsts, kurš droselei aizveroties (ieplūdes kolektorā parādās vakuums) novada sakompresēto gaisu ieplūdes sistēmā pirms turbīnas, tādējādi pasaudzējot turbīnu no ļoti straujas apstāšanās, un pat griešanās pretējā virzienā, kas rastos dēļ tā, ka sakompresētajam gaisam nav kur palikt. Rezultātā turbīna turpina griezties pēc inerces, un atkal nospiežot uz gāzes pedāļa ir nepieciešams ļoti īss laiks, lai tā atkal spētu saražot pozitīvu spiedienu.
Blow-off valve: Tāpat kā bypass, tikai atšķirība ir tāda, ka gaiss tiek nevis novadīts atpakaļ ieplūdes sistēmā starp turbīnu un gaisa mērītāju, bet gan novadīts atmosfērā.
Rūpnīcā parasti tiek uzstādīti bypass vārsti, jo lielākā daļa motoru izmanto gaisa masas mērītājus. Tas nozīmē, ka motorā ieplūstošā gaisa daudzums tiek samērīts uzreiz kā tas izceļo cauri gaisa filtram. Un pēc tam vadības bloks sarēķina cik daudz degvielas ir nepieciešams. Ja tiek izmantots bypass vārsts, tad samērītais gaiss, kurš ir izceļojis cauri turbīnai nonāk starp gaisa mērītāju un turbīnu. Tādējādi to var atkal iesūknēt motorā, un gaisa mērītājs precīzi reģistrē visu gaisu kas nonāk motorā, jo vienīgais ceļš gaisam ārā no sistēmas ir caur motoru.
Ja tiek izmantots blow-off vārsts kopā ar gaisa mērītāju, tad jau vienreiz samērītais gaiss tiek novadīts uz atmosfēru, un motors sūknē iekšā svaigu gaisu caur filtru un mērītāju. Tādējādi sanāk ka tiek samērīts vairāk gaisa nekā patiesībā nonāk motorā un līdz ar to vadības bloks saņem informāciju, ka motorā ir nonācis vairāk gaisa nekā ir patiesībā un rezultātā veidojas trekns maisījums, un tā rezultātā motors mēdz noslāpt.
Gadījumā ja tiek izmantots MAP sensors (mēra spiedienu ieplūdes kolektorā), var izmantot blow-off vārstu, jo vadības bloks vadās tieši no spiediena ieplūdes kolektorā, un tas nemainās atkarībā no tā vai gaiss tiek recirkulēts atpakaļ, vai novadīts atmosfērā.