Vajadzīgi divi ikdienas auto
Posted: Tue May 21, 2019 12:41 pm
Šobrīd autoparks sastāv no diviem SAABiem - c900 31 gads, 9-5 21 gads. Skaidrs, ka ilgtermiņā uz šādu autoparku paļauties nevar, turklāt c900 ir lietojams tikai vasarā, turklāt ar ierobežojumiem, ko nosaka ģimenes prasība pēc komforta. 9-5 savukārt ir pilnīgs party bomzis, kas tagad arī pēc tāda izskatās - no spārniem krāsa notecējusi, durvju apakšas pilnīgā ruslanā - baigi sevi jāpiespiež, lai ķertos klāt tam un sakārtotu to uz vēl vienu gadu ar TA (no 09.2019.).
Kritēriji nākamajiem auto:
1.Svarīgi, lai auto būtu tehniski uzticams un nepieviltu;
2. Saprātīgas lietošanas izmaksas;
3. Nekādu dīzeļu vai LPG!
4. Viens var būt ar MT, otram ir prasība pēc AT
5. Nav prasības ne pēc kādiem pačotiem vai statusa, vai krutuma
6. Laba aizsardzība pret rūsu.
7. Vienam nobraukums plānojās ap 5-10k km, otram varbūt 15-25k km.
8. Vienam budžets var būt līdz 4k EUR (dzīva nauda), otram - līdz 10-15k EUR (līzīte vai kredīts līdz/ap 150 EUR mēnesī).
9. Auto bagāžniekā, abos, ir jāieiet vārtsarga hokeja somai (60cmx60cmx100cm), nenolaižot aizmugurējos sēdekļus.
10. Abiem četras durvis.
No tā es secinu, ka pats varētu iegādāt kaut ko šādu, ļoti vienkāršu:
https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... hejbm.html
https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... eieln.html
Apsveru arī Honda Civic FN. VW grupai neuzticos, frančiem arī.
No kura gada tās Mazda 3 vairs nerūsēja? 2006? vai 2007?
Problēma ir ar auto sievai - gribētu viņai piešķirt Toyota hibrīdu (vai nu Prius vai Auris vagonu), bet labi (ar mazu noskrējienu un zināmu vēsturi) noteikti būs dārgi. Neesmu lasījis nekur sliktas atsauksmes par tiem - ar AKB viss esot čih-pih 10 gadus mierīgi. Bet kā ir ar tajos izmantotajām CVT kārbām? Tām resurss esot ap 150-200k km, tad vai nu jāmaina vai kapitālais...?
Negribās, lai sanāk arī stulbi, ka lielākais nobraukums gulstas uz lētāko, bet tas dārgākais, kas ņemts līzē, vairāk stāv mājās nekā brauc
Esošais 9-5 kā otrs auto ir bijis lielisks, tādēļ apsveru domu par nākamo 9-5og (piemēram: https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... akckc.html vai https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... bgcic.html). Bet ar to arī var būt tādas pašas neveiksmes kā ar bembi, jo tiem ir daudz kam lūzt, atšķirībā no Avensis, piemēram.
Savukārt jaunākajām mašīnām (Honda Jazz, Toyota Corolla/Auris) hidraulisko AT vietā arvien vairāk sāk parādīties CVT, kas mani atbaida dēļ tā resursa.
Jaunu šobrīd neizskatu, jo negribu apmaksāt to milzīgo starpību starp jauna cenu un tā vērtību pēc dažiem gadiem
P.S. Nekur gan nav teikts, ka man to lielo līzi piešķirs, ir jau nopietns hipotekārais kaklā
Kritēriji nākamajiem auto:
1.Svarīgi, lai auto būtu tehniski uzticams un nepieviltu;
2. Saprātīgas lietošanas izmaksas;
3. Nekādu dīzeļu vai LPG!
4. Viens var būt ar MT, otram ir prasība pēc AT
5. Nav prasības ne pēc kādiem pačotiem vai statusa, vai krutuma
6. Laba aizsardzība pret rūsu.
7. Vienam nobraukums plānojās ap 5-10k km, otram varbūt 15-25k km.
8. Vienam budžets var būt līdz 4k EUR (dzīva nauda), otram - līdz 10-15k EUR (līzīte vai kredīts līdz/ap 150 EUR mēnesī).
9. Auto bagāžniekā, abos, ir jāieiet vārtsarga hokeja somai (60cmx60cmx100cm), nenolaižot aizmugurējos sēdekļus.
10. Abiem četras durvis.
No tā es secinu, ka pats varētu iegādāt kaut ko šādu, ļoti vienkāršu:
https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... hejbm.html
https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... eieln.html
Apsveru arī Honda Civic FN. VW grupai neuzticos, frančiem arī.
No kura gada tās Mazda 3 vairs nerūsēja? 2006? vai 2007?
Problēma ir ar auto sievai - gribētu viņai piešķirt Toyota hibrīdu (vai nu Prius vai Auris vagonu), bet labi (ar mazu noskrējienu un zināmu vēsturi) noteikti būs dārgi. Neesmu lasījis nekur sliktas atsauksmes par tiem - ar AKB viss esot čih-pih 10 gadus mierīgi. Bet kā ir ar tajos izmantotajām CVT kārbām? Tām resurss esot ap 150-200k km, tad vai nu jāmaina vai kapitālais...?
Negribās, lai sanāk arī stulbi, ka lielākais nobraukums gulstas uz lētāko, bet tas dārgākais, kas ņemts līzē, vairāk stāv mājās nekā brauc
Esošais 9-5 kā otrs auto ir bijis lielisks, tādēļ apsveru domu par nākamo 9-5og (piemēram: https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... akckc.html vai https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... bgcic.html). Bet ar to arī var būt tādas pašas neveiksmes kā ar bembi, jo tiem ir daudz kam lūzt, atšķirībā no Avensis, piemēram.
Savukārt jaunākajām mašīnām (Honda Jazz, Toyota Corolla/Auris) hidraulisko AT vietā arvien vairāk sāk parādīties CVT, kas mani atbaida dēļ tā resursa.
Jaunu šobrīd neizskatu, jo negribu apmaksāt to milzīgo starpību starp jauna cenu un tā vērtību pēc dažiem gadiem
P.S. Nekur gan nav teikts, ka man to lielo līzi piešķirs, ir jau nopietns hipotekārais kaklā