• Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R ~300hp project from 2019
Page 1 of 8

Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R ~300hp project from 2019

Posted: Tue Aug 07, 2018 12:38 am
by saab21
Dienā kad braucu skatīties šo auto, sāka jau mākties domas: "Priekš kam? Kur es viņu likšu? Ko es darīšu ar trešo auto? Nu labi, jāņem tikai tādā gadījumā, ja stāvoklis būs tiešām labs!" Bet pēc darījuma, nobraucot jau pirmos 50 km pa šoseju karstā, saulainā dienā, sapratu, ka lēmums tika izdarīt pareizais, jo smaids bija līdz ausīm. :dance:8-)8-)
Tātad pirms neilga laika iegādājos 9-3 og kabrioletu kurš nesen ir atceļojis no Vācijas, jo doma par auto bez jumta vasarā, galvā sēdēja jau sen. Uz pirmā acu uzmetiena stāvoklis priekš gandrīz 20 gadus veca auto (ražots 1999.gadā bet nopirkts un piereģistrēts pirmo reizi 2002. gadā) izskatījās pat vairāk kā labs, un pagaidām domas par stāvokli nav mainījušās :)
Vizuāli dažas iespiestas buktes, nodilušas emblēmas, kopts, nesaplēsts salons un vienīgā vieta kur atradu rūsas aizmetni bija apakšā rezerves riteņa bunduļa apvidā (to drīzumā apkarosim, lai neiet plašumā) un pēc nesenās padziļinātās izpētes, principā vairāk rūsas virsbūvē neatradu. Arī tipiskajās motortelpas vietās, kur 9-3 og pazinēju vārdiem sakot, rūsa ir parasti,šim nav ne smakas. Vienu vārdu sakot, izskatās, ka auto visas 19 ziemas tiešām ir stāvējis sausumā un nezina kas ir sniegs ar sāli.
Par hadeni īsi un konkrēti: nekas negrab, nečīkst, ļoti mīksts. Un tie prastie R16 manuprāt tam auto arī piestāv, un lai cik man te piedāvātu izdevīgus darījumus, domāju, ka diski kādu laiku arī netiks mainīti. :)
No salona aprīkojuma (nekā jau tur principā nav :D) arī viss strādā un neviena lampiņa panelī nav izdegusi, pat kondicionieris šancē, sākumā itkā likās ka nepūš gaisu vidus ventilācijas lūkās, bet izrādās, ka vaina bija salona filtrā :), Vienīgais kam varētu piekasīties, šofera spogulis neregulējas uz sāniem (regulējas tikai vertikāli) un ACC displējā kreisajā augšējā stūrī temperatūras cipariem pazuduši pāris pikseļi. Lai gan izzīlēt temperatūru var, jauna šleife jau sagādāta (Paldies Henrijam :) ). Vēl pie trūkumiem var pieminēt izbeigušos bagāžnieka amīšus (ļoti smagi atvērt to vāku), bet jaunajiem jau šonedēļ jābūt klāt (paldies Arteh :) )
Par kļūdam. Tech neko neuzrādīja, bet īsti jau laikam nav ko tur uzrādīt :D .
Nu un runājot par motoru, tad tur laikam es nevienu īpaši nevarēšu pārsteigt jo dvēselīte ir bez gliemeža: B204i Motroniks :D . Protams ka ar turbo, itsevišķi pelēko sedanu, tur nav pat jēgas salīdzināt, Bet tomēr tajos 130 atmosfēriskajos zirgspēkos kaut kas romantiski sportisks ir :D. Pirmkārt tie garie robi un vienmērīgais paātrinājums bez tā turbīnas "*isaka" (ja nemaldos max. grieze bija pie 4.3k rpm), kombinācijā ar to skaņu (jā, papildus labajam stāvoklim ir diezgan pasvaigs izpūtējs visā garumā, kas laikam stockā ir domāts, kādai jaudīgākai versijai jo tonis ir patīkami zems un nedaudz skaļāks, kā manuprāt vajadzētu būt) Ir sajūta, ka brauc ar kādu vismaz vēl padsmit gadus vecāku "kjipa sporta" karburatoru :D:D .
Otrkārt šim auto (nu vismaz pagaidām) nekādu gliemezi arī neprasās, jo tas patīkami nomierina no ikdienas trakās steigas un skriešanas: nolaid jumtu, viegls džeziņš pa skaļruņiem, elkonīts uz durvīm un saulenes uz acīm 8-) . Ar Jawu, kad brauc, tad arī divīti neprasās. Kaut kāda romantika tur ir. Un treškārt, praktiskā puse: atkrīt standarta Saabista galvas sāpes: Turbīna un DI kasetes :D
Pati motortelpa arī izskatās ļoti labi, lielākā daļa trubiņas jaunas, motora apkare (stūres pastiprinātājs, Acc kompresors, u.c) vismaz vizuāli izskatās kā nesen mainīta. Un prieks ka uz visādiem mazajiem loriņiem, kas ir nomaīnīts ir rakstīts SAAB, pat visi filtri biji OEM SAAB. Motors griežas klusi un ķēde negrab,lai gan nobraukums pāri 290k km un ķēdes izstiepums jau 17mm, bet pēc konsultācijas par vecajiem B204, un ņemot vērā, ka tur zirgi ir pat uz pusi mazāk, kā dažam labam no šejienes, un trases režīmā diez vai tiks braukts :D + gada drēgnajos mēnešos, auto vispār nebrauks, tad ar ķēdes maiņu nesteigšos īpaši. Un kas zina, kas vispār būs tālāk, te jau daž labs piedāvāja pareizo motora swapu. :roll:
Bet galvenais jau laikam ir jumts: Lokās, hidraulika strādā, nav caurs, lai gan roka jau bija jāpieliek. Pirmkārt, spainis silikona gumijās un spainis wd40 mehānismos :D . Bija arī iemeties pelējums no ārpuses, ko ar karcheri un šampūnu izmazgāt pats nevarēju. Bet tur jāsaka liels paldies Caroscar.lv par rūpīgi padarīto darbu un pelējuma likvidāciju :dance::dance: Bija arī jāpapildina hidraulikā eļļas līmenis un jāatgaiso tā. Ja sākumā tas locījās ar nelielu troksni un pašās beigās noslēdzās uz kādiem 98%, tad pēc apkopes sāka strādāt pavisam klusi un noslēdzas uz visiem 100% (vakardienas lielā negaisa ugunskristības arī izturēja :D )

Ir nobraukti pirmie 2k km un prieks nav pazudis :) . Par izdarīto, bez jumta apkopes, ir nomainīta eļļa, visi četri filtri, elektriskās antenas stabs/remkomplekts (vecais bija aizlauzts, līdz ar to līdz galam nevilkās iekšā), novērstas visas (tā vismaz uz doto brīdi liekas)
eļļas noplūdes (nomainīta vārsta vāka blīve un caurule no transmijas šķidruma bačoka līdz reikai, kura vēl bija viena no retajām, kas tur nebija mainīta un jau bija caura) un uzlikti/pielīmēti visādi loriņi, kas kaut kur bija pazuduši (Paldies Arteh un Korefunam). Un paldies Aināram par Griffina stūri :) lai gan vecā stūre nebija nodilusi, tomēr pie tā paneļa un ātruma kloķa, manuprāt, Griffina stūre izskatās daudz labāk. :roll:

Tuvākas lietas, kas būs jāizdara: jānomaina bremzes (bremžu diski diezgan padiluši), un vēlētos nomainīt skaļruņus, jo gribās nedaudz dzidrāku un dziļāku skanējumu. :violin:
Un kopsummā ir interesanti, jo ar OG pirms tam nav bijis nekāda sakara, tāpēc būs ko jaunu pamācīties :)

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Tue Aug 07, 2018 12:40 am
by saab21
_

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Tue Aug 07, 2018 12:44 am
by saab21
Patīk arī krāsas tonis (Korefunam gan jau ka arī :D ) Kā redzams, pie dažāda apgaismojuma tonis diezgan krasi atšķiras + zils jumts :) Manuprāt daudz labāk, nekā ja viss būtu melns.

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Tue Aug 07, 2018 12:49 am
by saab21
Un viena bonusa bilde ar visu Vilku saimi 8)8)

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Tue Aug 07, 2018 1:11 am
by Silver
Diski tiešām smuki!:) 8)

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Tue Aug 07, 2018 9:07 pm
by ZaZZ99
Kārdinoši

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Thu Aug 09, 2018 9:46 am
by saab21
Silver wrote: Tue Aug 07, 2018 1:11 am Diski tiešām smuki!:) 8)
Tas ir domāts ar sarkasmu? :D

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Thu Aug 09, 2018 10:29 am
by Vilcins
Ne Matīss, Silvers vienkārši guļ katru nakti uz viena, šāda diska,spilvena vieta.

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Thu Aug 09, 2018 2:05 pm
by Silver
saab21 wrote: Thu Aug 09, 2018 9:46 am
Silver wrote: Tue Aug 07, 2018 1:11 am Diski tiešām smuki!:) 8)
Tas ir domāts ar sarkasmu? :D
Nē, atšķirībā no 90% manu komentāru - šoreiz nē:D

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Wed Aug 15, 2018 10:57 pm
by lawyer
Glīti :clap:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Thu Aug 16, 2018 11:45 pm
by 9001
Skaists. Un pa cik šādu skaistuli ieķēri?

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Fri Aug 17, 2018 7:34 am
by Vilcins
Iemainija pret sievas māti :whistle:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Thu Oct 04, 2018 11:49 am
by saab21
Sveiki, visiem. Gribēju padalīties ar info, kas noderēs tiem, kam ir saskarsme ne tikai cabrio jumta hidraulisko sistēmu mehānismiem, bet arī cita veida mazām hidrauliskām sistēmām, kurās ir nestandsarta (neuniversālas) detaļas, tiešāk cilindri.

Tātad, kā jau minēju topika pašā sākumā, biju novērojis, ka gar vienu no jumta hidrauliskā mehānisma cilindriem (kopā tur ir pieci cilindri) kātu jeb "štoku" laida nedaudz eļļu (precīzu vietu skatīt bildē).
IMAG1798.jpg
Pēc auto ilgākas ekspluatācijas, jumta virināšanas un eļļas nomaiņas sistēmā, noplūde kļuva lielāka un bija jāsāk domāt par cilindra remontu vai nomaiņu. :think: Lētākā cena, ko dabūju pa jaunu (lietotu, jau protams neliksi) ir 400 eur :shock:
Lētākais restaurētais, ko atradu bija ~250eur. Un tā kā visticamāk pārējie cilindri arī drīz atdos galus, jo izskatās, ka visi ir tikpat veci kā pats auto, kopā tik un tā sanāktu diezgan salīti :D

Tāpēc nolēmu pameklēt vēl alternatīvas. Apstaigāju lielākos Rīgas hidro kantorus, bet principā visur mani pasūtīja tālāk, jo šis hidrocilindrs ir nevis izjaucams, bet gan rūpnieciski sapresēts/aizvalcēts un nav paredzēts izjaukšanai. Un tā kā manas vēlmes nebūtu mērāmas vismaz četru ciparu summā, protams, es viņiem, kā individuāls darba apjoms liktos sīks un neinteresants, jo darba viņiem visiem pietiek :)

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Thu Oct 04, 2018 12:05 pm
by saab21
Tad atcerējos, ka pašam tuvos draugos ir cilvēks, kuram ir hidraulisko sistēmu apkopes/projektēšanas uzņēmums :clap::clap: . Protams zvans, tikšanās un viss notiek. atvirpots vaļā un jā, iekšā beigtas, savu cienīgo vecumu jau nokalpojušas teflona mandžetes. Bet nu tika solīts lai nesatraucos, jo viss ir izdarāms.

Runājot par cilindra atpakaļ salikšanu. Virpotājs uztaisīja ļoti skaistu bronzas vāciņu, paplāksni, uzgrieza vītnes un Voālā... Cilindrs kopā turas,kā jauns un tagad ir arī izjaucams. :clap:
cilindri un motors.jpg
Runājot par pašu galveno - teflona mandžetēm (kopā katrā cilindrā tās ir divas. Bildes diemžēl nav :( ). Ar tām bija nedaudz problemātiskāk un ilgāk, jo, kā jau pēc visiem Mērfija likumiem, izmērs nav tas populārākais un uz vietas Latvijā nekur nebija atrodamas. Bet viss ok, pēc katalogiem tika atrastas Vācijā un ar normālu rezervi tika uzsūtītas uz Latviju un pēc aptuveni nedēļas bja klāt. :pray:

Un tā es tiku pie restaurēta hidrocilindra (principā jauna), par aptuveni 5 līdz 6 reizes mazāku cenu nekā jauns no plaukta. 8)

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Posted: Thu Oct 04, 2018 12:10 pm
by saab21
Saliekot visu kopā, un apskatot vēlreiz pārējos darba cilindrus, sapratu, ka tie spīdoši arī neizskatās, un ja taisa, tad taisa kārtīgi. Tāpēc izlēmu noņemt visus pārējos (nu vienu mazāko, kas pilda mazāko lomu nenoņēmu, un slodze tam arī daudz mazāka jāiztur) un pie reizes tos arī iedevu atrestaurēt. Tā kā pagaidām viss vēl procesā :)
IMAG2017.jpg
Bildē var redzēt kā tās cilindru galvas izskatās pirms un pēc. :)

Tā kā ja kādam interesē šāds pakalpojums, droši prasiet kontaktus, meistari ļoti labi :):)