SAAB 9-3 SE 2002 B205R kupeja
Posted: Sun Dec 11, 2016 1:56 pm
Vēsture:
Iegādāts tālajā 2007. gadā, ievests no Francijas. Šobrīd odometrā 228 000km. Kopš 107000km rādījuma ar šo auto esmu braucis tikai es un cienītā. Degviela pildīta tikai Statoil un tikai E98. Jau no Francijas ieradies ar VIALLE šķidrās iesmidzes gāzes sistēmu, pirms gada pārlasītas visas blīves un novērsts "aromāts" (at sparnipluss punkts lv), kā arī mainīta uzpildes caurule, kura gadu gaitā zem auto bija saplaisājusi. Arī gāze pildīta tikai Statoil. Balons izvietots rezerves riteņa vietā - šajā sakarībā ar "oriģinālu" VIALLEs konstrukciju nedaudz pacelta nodalījuma grīda, savukārt saglabāta iespēja vajadzības gadījumā ielādēt auto ledusskapi vai veļas mašīnu. Uzpildes korķis, diemžēl, spārnā. 16" oriģinālie diski ir garlaicīgi, taču taisni. (attēlā redzamie 17" tika aizdoti uz riepu maiņas brīdi)
Investīcijas:
Apkopes un remonti veikti tikai ArTeh (pirmos gadus - Viking Motors). Eļļa (Mobil 5W-30) vienmēr mainīta kopā ar svecēm (NGK BCPR7ES11) ik pa 8000km. Desmit gadu laikā mainīti amortizatori, atsperes, sajūgs, bremžu diski, kluči, loki (vairākkārt), siksna (vairākkārt), DI kasete (pie 110 000km), turbīna (pie 170 000km), benzīna sūknis (pie 190 000km), izplūdes sistēma, stūre (uz Aero modeli), priekšējie lukturi (laika gaitā kļuva miglaini), atpakaļskata spoguļi (laika gaitā tika zagti), bukses (neskaitāmas bukses un neskaitāmas reizes), stūres pastiprinātājs un tā caurules, vakuuma trubas, dzinēja radiators, teleskopiskā antena, utt. Citiem vārdiem sakot - auto mūžā mainīts viss, kas nolietojies vai saplīsis.
Patīkams bezsakars:
Auto ir uzstādīta Aero turbīna un 3" izplūdes pirmais posms, kā arī lielā ieplūdes "kobra". Tā kā ar viņu pārsvarā pārvietojas cienītā, dzinēja vadība pielāgota šiem dzelžiem ar standarta 150 z.s. Arī VIALLE tā strādā optimāli. Šādu manipulāciju iemesli - zviedru paziņam turbīna lieliskā kondīcijā mētājās garāžā nevajadzīga kopā ar visu "kobru" un daži cienījami ArTeh meistari bija sadomājuši iemēģināt roku TIG metināšanā. Teorētiski (un 2010. gadā kādu nedēļu arī praktiski), auto piedāvāja un vēl aizvien var piedāvāt 270 z.s. un 370nm. Paldies VIALLEI, kuras nespēja pielāgoties atturēja no tālākām darbībām - 19T, starpdzesētajs un sprauslas palika neiegādāti. Oficiālie VIALLEs pārstāvji informēja, ka nepiedāvā LPG programmatūru lielākām jaudām šim dzinējam, bet tuvas aizrobežas kaimiņu piedāvājumu piemeklēt programmatūru no kādas citas automašīnas es neizvēlējos izmēģināt.
Auto mīnusi:
Rūsa uz pakaļējām arkām, mazliet "zaļš" kondicionētāja sūknis (pagaidām gan ACC darbojas labi), radio nesaglabā stacijas, pasažiera krēsls nelokās uz priekšu, kad nospiests slēdzis vadītāja pusē (no pasažiera puses viss darbojas), rokas bremzes trosīte, šķiet, cīnās ar rūsu, ar 3" DP (bez katalizatora) TA iziešana var prasīt zināmas oratora iemaņas un nelielu maskēšanos (atkarībā no konkrēta tehniķa rakstura - māksliniecisku frizūru, nulli zināšanu dzinēja darbībā, bērna krēsliņu un tirliņa skatienu, vai vīrišķu pārliecību, izcilas zināšanas dzinēja darbībā, diskursu gāzes sadegšanas īpatnībās, vasaras/ziemas maisījuma atšķirībās, u.tml.). Pārējie dzinēja darbības parametri (lambda, spiedieni, vaakumi) ir optimāli.
Plāns:
Auto savešana mani apmierinošā kārtībā prasītu ACC sūkņa maiņu, radio maiņu, pasažiera krēsla jaukšanu, rokas bremzes troses maiņu, katalizatora iemetināšanu, rūsas kā arī gadu gaitā iegūtu sīku skrambu novēršanu un pulēšanu. Rēķinot hipotētisko tirgus cenu, mīnus visas šīs darbības, (mīnus defekti, par kuriem vēl nenojaušu), no auto šķiršos par 800 EUR. Jauns īpašnieks var izvēlēties vai nu pamazām auto sakārtot, vai līdz 27.07.2017. slidināties pa Latviju bez īpašām bēdām (vai vismaz tāds ir mans rožainais viedoklis). Tā kā ArTeh mehāniķi augstu vērtē savu labo vārdu, pie sevis remontēto auto viņi visdrīzāk komentēs adekvāti - arī augstākminētie defekti ir viņu precizēti.
Iegādāts tālajā 2007. gadā, ievests no Francijas. Šobrīd odometrā 228 000km. Kopš 107000km rādījuma ar šo auto esmu braucis tikai es un cienītā. Degviela pildīta tikai Statoil un tikai E98. Jau no Francijas ieradies ar VIALLE šķidrās iesmidzes gāzes sistēmu, pirms gada pārlasītas visas blīves un novērsts "aromāts" (at sparnipluss punkts lv), kā arī mainīta uzpildes caurule, kura gadu gaitā zem auto bija saplaisājusi. Arī gāze pildīta tikai Statoil. Balons izvietots rezerves riteņa vietā - šajā sakarībā ar "oriģinālu" VIALLEs konstrukciju nedaudz pacelta nodalījuma grīda, savukārt saglabāta iespēja vajadzības gadījumā ielādēt auto ledusskapi vai veļas mašīnu. Uzpildes korķis, diemžēl, spārnā. 16" oriģinālie diski ir garlaicīgi, taču taisni. (attēlā redzamie 17" tika aizdoti uz riepu maiņas brīdi)
Investīcijas:
Apkopes un remonti veikti tikai ArTeh (pirmos gadus - Viking Motors). Eļļa (Mobil 5W-30) vienmēr mainīta kopā ar svecēm (NGK BCPR7ES11) ik pa 8000km. Desmit gadu laikā mainīti amortizatori, atsperes, sajūgs, bremžu diski, kluči, loki (vairākkārt), siksna (vairākkārt), DI kasete (pie 110 000km), turbīna (pie 170 000km), benzīna sūknis (pie 190 000km), izplūdes sistēma, stūre (uz Aero modeli), priekšējie lukturi (laika gaitā kļuva miglaini), atpakaļskata spoguļi (laika gaitā tika zagti), bukses (neskaitāmas bukses un neskaitāmas reizes), stūres pastiprinātājs un tā caurules, vakuuma trubas, dzinēja radiators, teleskopiskā antena, utt. Citiem vārdiem sakot - auto mūžā mainīts viss, kas nolietojies vai saplīsis.
Patīkams bezsakars:
Auto ir uzstādīta Aero turbīna un 3" izplūdes pirmais posms, kā arī lielā ieplūdes "kobra". Tā kā ar viņu pārsvarā pārvietojas cienītā, dzinēja vadība pielāgota šiem dzelžiem ar standarta 150 z.s. Arī VIALLE tā strādā optimāli. Šādu manipulāciju iemesli - zviedru paziņam turbīna lieliskā kondīcijā mētājās garāžā nevajadzīga kopā ar visu "kobru" un daži cienījami ArTeh meistari bija sadomājuši iemēģināt roku TIG metināšanā. Teorētiski (un 2010. gadā kādu nedēļu arī praktiski), auto piedāvāja un vēl aizvien var piedāvāt 270 z.s. un 370nm. Paldies VIALLEI, kuras nespēja pielāgoties atturēja no tālākām darbībām - 19T, starpdzesētajs un sprauslas palika neiegādāti. Oficiālie VIALLEs pārstāvji informēja, ka nepiedāvā LPG programmatūru lielākām jaudām šim dzinējam, bet tuvas aizrobežas kaimiņu piedāvājumu piemeklēt programmatūru no kādas citas automašīnas es neizvēlējos izmēģināt.
Auto mīnusi:
Rūsa uz pakaļējām arkām, mazliet "zaļš" kondicionētāja sūknis (pagaidām gan ACC darbojas labi), radio nesaglabā stacijas, pasažiera krēsls nelokās uz priekšu, kad nospiests slēdzis vadītāja pusē (no pasažiera puses viss darbojas), rokas bremzes trosīte, šķiet, cīnās ar rūsu, ar 3" DP (bez katalizatora) TA iziešana var prasīt zināmas oratora iemaņas un nelielu maskēšanos (atkarībā no konkrēta tehniķa rakstura - māksliniecisku frizūru, nulli zināšanu dzinēja darbībā, bērna krēsliņu un tirliņa skatienu, vai vīrišķu pārliecību, izcilas zināšanas dzinēja darbībā, diskursu gāzes sadegšanas īpatnībās, vasaras/ziemas maisījuma atšķirībās, u.tml.). Pārējie dzinēja darbības parametri (lambda, spiedieni, vaakumi) ir optimāli.
Plāns:
Auto savešana mani apmierinošā kārtībā prasītu ACC sūkņa maiņu, radio maiņu, pasažiera krēsla jaukšanu, rokas bremzes troses maiņu, katalizatora iemetināšanu, rūsas kā arī gadu gaitā iegūtu sīku skrambu novēršanu un pulēšanu. Rēķinot hipotētisko tirgus cenu, mīnus visas šīs darbības, (mīnus defekti, par kuriem vēl nenojaušu), no auto šķiršos par 800 EUR. Jauns īpašnieks var izvēlēties vai nu pamazām auto sakārtot, vai līdz 27.07.2017. slidināties pa Latviju bez īpašām bēdām (vai vismaz tāds ir mans rožainais viedoklis). Tā kā ArTeh mehāniķi augstu vērtē savu labo vārdu, pie sevis remontēto auto viņi visdrīzāk komentēs adekvāti - arī augstākminētie defekti ir viņu precizēti.