• 9-3sc Aero
Page 1 of 3

9-3sc Aero

Posted: Fri Aug 14, 2015 11:49 pm
by Uno
Sveiciens Saab forumistiem!
Diemžēl ar šo marku neesmu pārāk pazīstams.
Pārsvarā pārvietojos ar Hondu.

Ģimenes traktori neaizrauj (laywer topiku apskatīju), tāpēc runa ir par kaut ko neadekvātāku.
Ir ļoti ieinteresējis Saab 9-3 universāls no 2005.g uz augšu ar 2,8T dzinēju un Aero versiju, gazeficēts.
Viens uz īsu brīdi pavīdēja ss.lv plašumos, bet ātri pazuda, bet "āķis" palika dvēseles plašumos.

Cik google mācēja parādīt, tad 2,8T (LP9 dzinējs) ir GM ražojums ar Saab turbinēšanu.
Kaut kas piekarē esot no Opel Vectra, bet tomēr vairāk no Saab.

Tad nu gribētos zināt, to reto cilvēku viedokļus, kāds ir šis motors un auto ekspluatācijā:
Raksturīgās "slimības", ja tādas ir?
Dzinēja specifika/izturība?
Cik piemērota ir piekare mūsu "gludajiem" ceļiem?
Remonts tikai specializētajos Saab servisos vai der arī "mājas pagalmā"?
Kāds ir reālais degvielas/ gāzes patēriņš?

Auto būs ikdienas lietošanai. Mēnesī sanāk nobraukt 2k km. Servisam laiku atvēlēt ir pagrūti.

Re: 9-3sc Aero

Posted: Sat Aug 15, 2015 7:43 am
by Vilcins
Te gan par TurboX
https://www.youtube.com/watch?v=bbkPTQIuI70" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 9-3sc Aero

Posted: Sat Aug 15, 2015 9:00 am
by Uno
Šo jau biju skatījies, interesants sižets.
Daudzkur ir labas atsauksmes par motora gaitu un nelielas sūdzības par mašīnas vadāmību.
Pārsvarā viss info ir "vokrug da okolo", bet konkrēti fakti ir pamaz.
Vēlos vietējo personu/ meistaru pieredzi ar šo komplektāciju un dzinēju.

Re: 9-3sc Aero

Posted: Sat Aug 15, 2015 4:26 pm
by lawyer
Tas gan nav 2.8 T, bet gan 2.8 t :) 2.8T ar augstspiediena turbo un 280zs ir tikai turboX . Šis 2.8 ir ar lpt no Saab, bet pamatā ir Holden dzinējs. Zinātāji šķiet ir teikuši, ka tas 2.8t esot pēc sajūtām švakāks par 2.0T, kas ir Opel Ecotec.

Šiem 9-3 ir ļoti daudz kopīga ar Vectra un Cadillac - dzinēji, kārbas, piekare. Ekspluatācijā būs grūti bez ARTEH iztikt jo elektronika ir sarežģīta un mēdzot niķoties...

Re: 9-3sc Aero

Posted: Sat Aug 15, 2015 7:33 pm
by jankab
Hmm, man šķiet ka 2.8t un 2.8T atšķirās tikai un vienīgi ar stock spiedienu - attiecīgi 0,6 un 0,8 bar..

Esmu dzirdējis pretējo lawyer, ka 2.8t ir ļot dinamisks un patīkams braukšanā, jo stock 400nm dod lielu komfortu, bet pēc Stage 1 pārvēršas par lidmašīnu. Lielākās problēmas esot ar aizdedzes spolēm un gmm...bet tas viss dzirdēts/lasīts, nav personīgā pieredze.

Re: 9-3sc Aero

Posted: Sun Aug 16, 2015 1:20 am
by Uno
Tas ka GM ražojums arī rada dažādas šaubas par piekares stiprību un komplektēšanas kvalitāti.

Universālim ir vairākas 2,8t versijas, laimes spēle, kura no tām trāpīsies.
Ņemts no auto.ru

Turbo X 2.0 MT (210 л.с.) 4WD
бензин полный 8,5 с 230 км/ч 8,3 л 2009–2011
2.8 AT (250 л.с.)
бензин передний 7,8 с 240 км/ч 11 л 2005–2011
2.8 AT (256 л.с.)
бензин передний 7,8 с 240 км/ч 11 л 2005–2011
2.8 AT (280 л.с.) 4WD
бензин полный 7,5 с 245 км/ч 11,7 л 2008–2011
2.8 MT (230 л.с.)
бензин передний 7,5 с 235 км/ч – 2005–2011
2.8 MT (250 л.с.)
бензин передний 6,9 с 245 км/ч 10,4 л 2005–2011
2.8 MT (256 л.с.)
бензин передний 6,9 с 245 км/ч 10,4 л 2005–2011
2.8 MT (280 л.с.) 4WD
бензин полный 6,5 с 250 км/ч 11 л 2008–2011

Leišos ir divi TurboX sedani uz pārdošanu ar automātu.
Bet šoreiz gribas universāli ar manuālo kārbu.

Ko te minētie Stage 1 utt. sevī ietver?
Tikai kompja pārprogrammēšana? Iejaukšanos dzelžos?
Izmaksas? :mrgreen:

Re: 9-3sc Aero

Posted: Sun Aug 16, 2015 1:43 pm
by jankab
Stage 1 ir tikai un vienīgi kompja pārprogrammēšana, nekas cits nav jāmaina. Stage 1 izmaksās varētu būt ~200eur(2.8 iespējams vairāk), bet noprecizēt var pie Arteh.

Kopumā 2.8 šķiet čipojas uz ~310hp un ~470nm bez modifikācijām, ja vēlas vairāk tad vajag DP, IC un HighFlow filtru. Katrā ziņā precizēt to var uzzvanot Arteh vai tepat sakontaktējot Arniju.

Re: 9-3sc Aero

Posted: Sun Aug 16, 2015 6:39 pm
by elmo
Nu manā skatījumā visai pateicīgs motors, ko salīdzinoši vienkārši var uzcelt līdz 340zs un 480Nm.
Vajag tik intercooleri nomainīt, uzmetināt resnāku Downpipe un iemest standarta kastē kokvilnas gaisa filtru + smadzeņu pārprogrammēšana!
Turklāt skaņa šim motoram nav kā divlitru mopēdam bet kā mazam V8.

Re: 9-3sc Aero

Posted: Mon Aug 17, 2015 10:50 am
by jankab
elmo wrote:Nu manā skatījumā visai pateicīgs motors, ko salīdzinoši vienkārši var uzcelt līdz 340zs un 480Nm.
Vajag tik intercooleri nomainīt, uzmetināt resnāku Downpipe un iemest standarta kastē kokvilnas gaisa filtru + smadzeņu pārprogrammēšana!
Turklāt skaņa šim motoram nav kā divlitru mopēdam bet kā mazam V8.
Stage 5 pat iet ar stock "iekšām", lielāks gliemezis un citi pričendāli... :twisted:

https://www.youtube.com/watch?v=T9pMqjNdqno" onclick="window.open(this.href);return false;

Un par divlitru mopēdu skaņu - absolūti piekrītu, B207 tiešām skan kā mopēds :mrgreen:

Re: 9-3sc Aero

Posted: Mon Aug 17, 2015 11:17 pm
by Uno
Skaidrs, ka par jaudas trūkumu sūdzēties nevarēs. Ja pietrūks, tad jāliek tik nākamais Stage virsū :mrgreen:

Bet kāds ir 9-3 universālis ikdienas lietošanā?
Salona ērtība, praktiskums?

Dīzeļu universāļiem piekare ir līdzīga ar benzīna universāļiem?

Par Hondām zinu ļoti daudz, bet par Saab ļoti minimāli :oops:

Re: 9-3sc Aero

Posted: Tue Aug 18, 2015 9:46 am
by elmo
Nu ja esi hondists, tad jāņem šito :
https://m.ss.lv/msg/lv/transport/cars/t ... keopp.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 9-3sc Aero

Posted: Tue Aug 18, 2015 9:57 am
by Arnijs
Uno wrote:Skaidrs, ka par jaudas trūkumu sūdzēties nevarēs. Ja pietrūks, tad jāliek tik nākamais Stage virsū :mrgreen:

Bet kāds ir 9-3 universālis ikdienas lietošanā?
Salona ērtība, praktiskums?
Tur diez vai kāds varēs palīdzēt objektīvi paskaidrot, jo praktiskuma jēdziens katram savs.
Vēlams pašam izbraukt, pataustīt u.t.t. Bet tikai labu eksemplāru. Nobraukta (nesataisīta) eksemplāra hadenes graboņa var atsist visu apetīti.


Dīzeļu universāļiem piekare ir līdzīga ar benzīna universāļiem?
Piekares ir pilnīgi vienādas. Visas nianses ir atsperojumā, stabilizatoru diametrā, amortiņu veidos. (kas nosakāms pēc papildus plāksnītes motortelpā)
un triju dažādu diametru bremzēs (ir vēl 4-tais, bet tas attiecas vienīgi uz Turbo-X)


Par Hondām zinu ļoti daudz, bet par Saab ļoti minimāli :oops:

Re: 9-3sc Aero

Posted: Tue Aug 18, 2015 11:35 pm
by Uno
elmo wrote:Nu ja esi hondists, tad jāņem šito :
https://m.ss.lv/msg/lv/transport/cars/t ... keopp.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen::naughty:
Šie Civic labi tirgojas rezerves daļās :lol:
Man tuvāks ir Accord.

2006 .g Accord universālim lielākais ir 2,4 ar 190hp. Lai dabūtu vairāk, jāliek Vtec galva no TypeR Civic, programmēšana utt.
Negribas jaukties dzinējā un ieguvums nav tik liels.

Saab cipari jau sākotnēji izskatās interesantāki un potenciāls vēl interesantāks.


Kādas ir vidējās Saab uzturēšanas izmaksas pa gadu? (piekares remonts, dzinēja apkopes (neskaitot eļļas maiņas)).
Ir kādas detaļas, ko nākas mainīt vairākas reizes pa gadu? (neskaitot filtrus)

Re: 9-3sc Aero

Posted: Wed Aug 19, 2015 7:57 am
by Vilcins
Neviens tev konkretu ciparu nenosauks,tadel ka katrs sasb ir individuali nojats,atkariba cik labu eksemplaru trapisies iegadaties.
Ja bus labs eksemplars,salidzinosi mazak izmaksas gada,ja otradi,tad pats saproti,respektivi vairak.

Re: 9-3sc Aero

Posted: Wed Aug 19, 2015 11:11 am
by Arnijs
Uno wrote:

Kādas ir vidējās Saab uzturēšanas izmaksas pa gadu? (piekares remonts, dzinēja apkopes (neskaitot eļļas maiņas)).
Ir kādas detaļas, ko nākas mainīt vairākas reizes pa gadu? (neskaitot filtrus)
Piekares priekšējie plaukti (Šars mainās kopā ar plauktu un sailentbloku) būs no ~80-190Eur/gb - atkarībā no ražotāja.
Nav vājā vieta, bet šari kādreiz izbeidzas jebkuram auto. Vājā vieta ir augšējie amortiņu balsta gultņi, (1x~30tk km, bet būtībā - kā un pa kurieni brauc. Viņiem ir vājš blīvējums un, ja tiek iekšā smiltis un netīrumi, dienas principā skaitītas) No laicīgi nenomainītiem gultņiem lūzt atsperu gali. Noteikt var, grozot stūri līdz galējiem stāvokļiem. Uz stūres būs jūtamas sīkas "bedrītes". Stab. atsaites vidēji 1x 1-2gados (ap 20Eur/gb). Aizmugurē bumerangi (lodbukses ~25Eur/gb) Aizm.tilta atsaite (OEM būs ap 90Eur), aizm. sailentbloks ap 18Eur/gb. Stabilizatoru vidējās buksītes no 2Eur/gb līdz 10 par OEM. Vēl mēdz ķīlēt aizm. bremžu suporti (alumīnija korpuss - izdilums) Atjaunots ap 120Eur. Ja liksi detaļas par šīm cenām (nevis lēto galu), tad neredzu nevienu punktu , kuru vajadzētu mainīt biežāk kā 1x gadā. Labi sataisīts ritošais bez problēmām nokalpos 2-3 gadus (varbūt izņemot augš. atbalsta gultņus un stab. atsaites)