• Problēma ar automātkārbu
Page 1 of 1

Problēma ar automātkārbu

Posted: Fri Jan 09, 2015 4:14 pm
by maa
Sveiki. varbut te kāds jau ar to būs saskāries, vai kā savādāk macēs palīdzēt. man ir saab 9-5 2.3T Aero automāts 2002g
Tātad nesen nopirku saabu kuram ir sitiens kad parslēdzas no 1 uz 2 ātrumu pēctam visi labi slēdzas.
Braucot pa šoseju iedegas check gearbox un check engine lampina un karba ieslēdzās limphome režīms, izmeta kļūdu p0785
Nolēju eļļu, pajaucu karbu, noņemu tos 3 soleonidus(SLS SLU SLT) izjaucu, iztiriju, saliku, nomeriju omus visiem 5,3 oms
Saliku kārbu, ielēju jaunu eļļu, nodzēsu kļūdu un kā par brīnumu kārba sāka ideāli slēgties visos ātrumos, kādus 150km nobraucu un atkal izmeta kļudu P0785 ja nodzēšu uzreiz atkal izlec. Noņemu stekeri no tcm un izmēriju omus starp 26 un 36 kontaktu amperam 6 oms, ar masu vai + viniem nav isais.
Tātad solenoida un vados vaina nav, kur vel varetu meklēt?

Re: Problēma ar automātkārbu

Posted: Fri Jan 09, 2015 4:35 pm
by elmo
Cik zinu mums te neviens kārbas nejauc, ja kaut kas gadās, talkā nāk Recro vai Raap.

Re: Problēma ar automātkārbu

Posted: Fri Jan 09, 2015 4:54 pm
by maa
Nu es no kārbām arī neko daudz nesaprotu, bet pagaidām izskatās ka pašā kārbā vainas nav.
Pēc saab wis pamācības pameiģināju stekeri(H16-4) pārbaudīt ar kontrolampiņu ja pieliek lampinas vienu vadu pie 13 kontakta un akb+ tad lampina deg.
Ja pieliek pie 5 kontakta un akb- tad lampina blavi kvelo.
ir baigā aizdoma ka vaina pašā tcm blokā, tik nezinu kā pārbaudīt!?

Re: Problēma ar automātkārbu

Posted: Sun Jan 11, 2015 2:38 pm
by Arnijs
maa wrote: pagaidām izskatās ka pašā kārbā vainas nav.
Maldīgs pieņēmums. Elektriska rakstura kļūdu var izsaukt arī mehāniska rakstura problēmas - piem. kā šī.
Ja kaut kas sprūdīs, ķersies - tas arī var izsaukt kļūdu. Kā arī - solenoīdā var būt iekšējais pārrāvums, kurš ne vienmēr izpaužas, var būt neprecīza (izdauzīta) vārstu ligzda u.t.t. Forumā šāda defekta precīzu diagnostiku saņemt ir neiespējami. Var tikai izteikt minējumus, no kuriem nekas nepašsalabosies. Ieteiktu tomēr apmeklēt kādu specializētu kantori šajā nozarē.

Re: Problēma ar automātkārbu

Posted: Sun Jan 11, 2015 7:10 pm
by maa
Kamēr neizmet kļūdu, kārba slēdzās vnk ideāli, tāpēc pieņemu ka mehānisku bojājumu nav. 2dien tikšu pie tieši tāda paša tcm, patestēšu vai kas mainīsies...

Re: Problēma ar automātkārbu

Posted: Sun Jan 11, 2015 7:40 pm
by Arnijs
maa wrote:Kamēr neizmet kļūdu, kārba slēdzās vnk ideāli, tāpēc pieņemu ka mehānisku bojājumu nav. 2dien tikšu pie tieši tāda paša tcm, patestēšu vai kas mainīsies...
Nu testē vien...

Re: Problēma ar automātkārbu

Posted: Tue Jan 13, 2015 5:58 pm
by maa
Šodien uzliku citu TCM un pie aizdedzes ieslēgšanas klūdas pašas nodzēsās un karba slēdzas visos atrumos ļoti labi.
Palasiju arzemju forumos ka tā ir bieža problēma tieši aero modeļiem.
Jautājums tagat kā ir ar adaptāciju, TCM pats adaptesies, vai ir janodzēš adaptacijas dati ar tech 2 un tad tikai viņš adaptēsies??

Re: Problēma ar automātkārbu

Posted: Sat Mar 28, 2015 1:18 am
by maa
Nu tā nelielai atskaitei kā man gāja ar to tomātu:)
Kā jau sākumā minēju, sanāca iegādāties airi ar kārbas defektu. Kad pirku bij doma vispār to kārbu nomainīt, tātad nebija zēl šito līdz galam nobeikt.
Sāku ar soleonīdu restauraciju, vai precīzak iztīrišanu. Pa garāžu parakos un atradu izejmateriālus spectoola izgatavošanai. Pašus soleonīdus diezgan viegli ir izjaukt- tikai valcējums jadabūn vaļā. Tālak izmazgāt, saeļļot un savalcēt ar uzmeistaroto instrumentu. jaunu eļļu iekšā un aiziet draivā. Kārba ritīgi labi sāka slēgties, bez rāvieniem vai sitieniem. domāju ka ritīgi pa lēto ticis cauri esmu, bet nekā. Pēc paris simt kilometrien pielaižot iedegās check gearbox un kārba palika tikai 3 ātrums.
Pēc daudz negulētām naktim un atsvaidzinot anglu valodas zināšanas atradu cilvēkus kam ir bijusi tāda pati problēma un pie vainas bija pats TCM bloks, cik nopratu ka viņā kautkas nosūb un paradas šitāds gļuks, itkā var parloēt, bet es gāju vieglāko ceļu - nopirku no tāda pasa airo TCM. Piespraudu pie štekera un kļuda pati nodzisa un kārba atkal slēdzās. Nodomāju ka viegli tiku cauri, bet atkal nekā atkal pēc pāris simt kilometriem aktīvas braukšanas parādijas sitiens starp 3 un 4 ātrumu. Pēc Wis diagnozes vainīgs b4 brake servo cover. pēc ilgien meklējumiem atradu tādu prieks volvo karbas, bet jau uzlaboto vāciņu. No amerikas ar visu sūtīšanu tikai 30 eur, vienīgi nācas nedēļu gaidīt:( Ja neskaita nelielo čakaru ka klāt normāli netiek, mainās viņš viegli. sprosgredzenu nost, veco laukā, jauno iekšā, sprostgredzenu virsū, pārbaudam eļļas limeni un gāzes pedālis grīdā... bij gan sākumā tā ka nevisai labi dazreiz parslēdzas, bet pie vainas laikam bij svešais TCM, bij doma aizbraukt uz artehu nodzest adaptācijas datus, bet kautkā nesanāca laika. Un tā vienā dienā ieveroju ka viss slēdzas labi, laikam pati adaptējas.
Nomainiju velvienreiz kārbā eļļu un nu jau pie 7t km nobraukti bez bēdu kārba korekti slēdzas.
Nu vot tā kautkā, rezumējot ne vienmer viss ir tik slikti kā citi stāsta
iesaku wisiem WIS loti bieži izglābj no dārgiem remontiem...

Re: Problēma ar automātkārbu

Posted: Sat Mar 28, 2015 10:16 am
by Ainars
forsi ka ir uzņēmība ņemties! :banana-wrench: uz parējiem pelna lielie kārbu servisi :D

Re: Problēma ar automātkārbu

Posted: Sat Mar 28, 2015 12:56 pm
by elmo
Malaģec! :wink:

Re: Problēma ar automātkārbu

Posted: Mon Mar 30, 2015 1:14 pm
by snaikers
Reklamēties ar drīkst? :mrgreen:

Re: Problēma ar automātkārbu

Posted: Mon Mar 30, 2015 7:20 pm
by elmo
Ko reklamēsi? :)

Re: Problēma ar automātkārbu

Posted: Tue Mar 31, 2015 10:36 am
by snaikers
elmo wrote:Ko reklamēsi? :)
maa un viņa zelta rokas :)
ja maa nav nekas pret, varētu es pat uzcept sarakstu, kas manam sataisīts :D