• Augstspiediena sūknis
Page 1 of 2

Augstspiediena sūknis

Posted: Wed Jun 19, 2013 4:37 pm
by INgaro
Sveiki,
tad nu tā mana sāpe ir tas ka no rīta lai piestartētu mašīnu sekundes 10 lidz pat 15 jāgriež, kas man īsti nepatīk, servisā pārbaudīja kvēlsveces, sprauslas un idejiski degvielas sistēmu un neko tur neatrada un secinājums bija ka pie vainas varētu būt augstspiediena sūknis .... tas tā arī varētu būt? tas man izklausās pēc lielas naudas :(
un kura būtu tā vieta kur varētu to lietu pārbaudīt un labot un kas nav mazsvarīgi - man tas jādara uz rekvizītiem tāpēc preti vajadzēs čeku.
manas spēkrats ir 2007. gada saab 9-3 combi 1.9tid

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Wed Jun 19, 2013 4:47 pm
by mk2marekz
Tas ir 150zs motors? Silts vai auksts nelec? Un ja visu degvielas sistēmu pārbaudīja, tad kāpēc nepārbaudīja sūkņa spiedienu?

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Wed Jun 19, 2013 4:55 pm
by INgaro
120z un no rītiem kad nav iesilis negrib pielekt.
a par spiedienu īsti nepateikšu moš pārbaudīja ... es piektdien paprasīšu ... ko no tā varēs secināt? ( es esmu mūsdienu ierindas braucējs, kurš nomaina lampiņas, sou tāpēc tāda stila jautājumi :mrgreen: )

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Wed Jun 19, 2013 5:04 pm
by mk2marekz
INgaro wrote:120z un no rītiem kad nav iesilis negrib pielekt.
a par spiedienu īsti nepateikšu moš pārbaudīja ... es piektdien paprasīšu ... ko no tā varēs secināt? ( es esmu mūsdienu ierindas braucējs, kurš nomaina lampiņas, sou tāpēc tāda stila jautājumi :mrgreen: )
Tas nav nekas neparasts, jo daudziem 120zs motoriem ir tieši tā problēma, ka grūti piedarbināt. Kaimiņš Zafiru siltu zāģē kā pienmašīnu :mrgreen:
Bet, uzskatu, ka tur varētu būt pie vainas sūknis bākā kas padod degvielu, vai spiediena vārsts.

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Wed Jun 19, 2013 6:23 pm
by lawyer
Šķiet, ka nav sūkņa bākā arī šiem dīzeļiem - viss darbojas uz vakuumu un ja kur gadās kāda neblīva detaļa, rauj iekšā gaisu, kas var apgrūtināt palaišanu. Dīzelistam sakarīgam pēc idejas to visu ir jāspēj pārbaudīt!

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Wed Jun 19, 2013 6:55 pm
by mk2marekz
lawyer wrote:Šķiet, ka nav sūkņa bākā arī šiem dīzeļiem - viss darbojas uz vakuumu un ja kur gadās kāda neblīva detaļa, rauj iekšā gaisu, kas var apgrūtināt palaišanu. Dīzelistam sakarīgam pēc idejas to visu ir jāspēj pārbaudīt!
točana arī nezinu vai bākā ir sūknis vai nav :oops: bet liekas ka ir.

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Wed Jun 19, 2013 7:08 pm
by fimbars
Common rails tacu?
Normala diagnostika parasti var redzet spiedienu reika.
Pazimes jau tiesam pec nebliviem degvielas caurulu savienojumiem.

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Thu Jun 20, 2013 12:37 am
by slipnuxx
Mans aparāts gan ir vecāks 2002.g. 2.2TDi, bet augstspiediena sūknis noteikti ir pēdējā detaļa pie kuras vajadzētu ķerties problēmu gadījumā.
Vispirms problēma noteikti jāmeklē blīvējumos un vai ir pareizais spiediens. Mans ziemā arī slinki leca kaut gan kvēlsveces un iešprice OK, tagad vasarā lec normāli.
Ar tiem augstspiediena sūkņiem un dizeļdiagnostiķiem man ir palicis iespaids, ja viņi nevar diagnosticēt, tad pasaka, ka pie vainas droši vien augstspiediena sūknis un miers :-) Man nu jau kādu gadu atpakaļ bija pazīme - melni dūmi gaitā un jaudas kritums. Dīzeļdiagnostiķi noņēmās veselu dienu no kompja izraka kļūdu - īsāk un latviski - problēma ar augstspiediena sūkņa spiediena kontroli - un teica, ka droši vien jāmaina sūknis - atremontēts Bosh ar 3 mēnešu garantiju būšot 1300Ls!!! Nu paldies par diagnostiku!
Ko domājat visa problēma bija caurā intercooler radiatorā, kā to nomainīja, tā auto sāka lidot un nekādu melnu dūmu.
Paldies Arteh vīriem, kuri tiešām ļoti labi pastrādāja un sataisīja visu kā nākas. Pie viņiem droši var griezties.:-)

Tādēļ noteikti nevajag pie pirmajām aizdomām ķerties pie augstspiediena sūkņa dīzeļiem!

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Thu Jun 20, 2013 11:01 am
by lawyer
2.2 TiD jau ir pavisam cits stāsts - tam tiešām bākā nav sūkņa un degviela tiek padota ar vakuuma palīdzību, tam arī nav common rail. ARTEH minēja, ka sliktai lekšanai vēsākā laikā pie vainas esot arī ECU iestatījumi - kvēlsveces neslēdzas iekšā līdz pat -5 grādiem šķiet :think: Man tieši tā arī ir - tagad siltā laikā lec gandrīz ar pirmo apgriezienu, ar pirmo lec arī ziemā, kad ir lieli mīnusi (-10 un zemāk), bet, piemēram, kad ir 0 vai +5 - jāpazāģē pāris sekundes kā likts! :shifty:

P.S.Nebūsi sajaucis kaut ko ar cipariem? Augstspiediena sūkņa remonts varētu būt ap 300 LVL nevis 1300 LVL :roll:

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Thu Jun 20, 2013 7:18 pm
by INgaro
paldies par idejām.
man tai servisā nomainīja trubiņas jo teica ka varētu problēma būt tieši tajā ka viņas vecas un trauslas un varbūt gaisu rauj iekšā un vismaz šodien pieleca labi, tad jau redzēs kā būs rit:)
par kvēlsvecēm - man arī igāk jāpagriež pavasarī rudeni nekā ziemā kad ir -10 grādi.

sou cerams ka tā bija problēma jo mani servisā ari pabiedēja ka sūkņa remonts ir 200 un uz augšu :(

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Thu Jun 20, 2013 7:44 pm
by treidins
Nu vells,ja 2007.gada mašīnai(un nevis 1977.gada) tik tiešām ir "vecas un trauslas" trubiņas,(par ko gan es stipri šaubos), tad man nav ko teikt... ,kas tad viņas no ar līmi piesūcināta kartona tika ražotas vai? Bet nu galvenais jau ,ka palīdzēja :roll:

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Thu Jun 20, 2013 9:47 pm
by INgaro
:-) tieši tā cerams ka palīdzeja :-)

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Thu Jun 20, 2013 11:08 pm
by mk2marekz
Cik maksā sprauslu diagnostika?

[ Post made via Android ] Image

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Thu Jun 20, 2013 11:49 pm
by slipnuxx
to lawyer

Pirmā lieta par sūkņa remontu - ciparu man pabāza zem deguna uzrakstītu uz papīra - tā kā viņš noteikti bija 1300 - pamatojot ar to, ka šī gada modelim sūknis ir sasiets kopā ar imobilaizeru un tādēļ esot tāds nedabūjams retums un tik dārgs. Protams es pilnīgi pieļauju, ka tās varēja būt blēņas un parunāju arī ar citiem cilvēkiem, kuri par augstspiediena sūkņa remontu jau runāja saprotamākos ciparos - apmēram 400Ls. Jebkurā gadījumā tas vairs nav tik būtiski, jo augstspiediena sūkņa problēma manā SAAB nebija.
Tautai ir jāzin savi varoņi, tādēļ atļaušos atklāt, ka tie, kas mani diagnosticēja un pateica par augstspiediena sūkni atremontēto no Vācijas par 1300Ls bija Dīzeļcentrs R. Protams viņi arī godīgi pateica, ka pēc augstspiediena sūkņa problēmas šī neizskatoties, bet ieteica sākt risināt tomēr ar sūkņa nomaiņu.
Galīgi negribu neko apgalvot - varbūt pats biju vainīgs un kaut ko nemācēju izskaidrot - , bet ja es atdzenu autiņu uz dīzeļcentru un samaksāju par diagnostiku naudu, tad gribu zināt kur ir problēma - nevis problēma ir : varbūt tur, a varbūt citur!
Labi pietiks par to - noteikti dīzeļcentrā ir labi speciālisti - varbūt man vienkārši nepaveicās.
Otra lieta tā ir tipiskā SAAB dīzeļu, ja tā var izteikties "dīvainība", ka siltā laikā lec protams bez problēmām, aukstā laikā virs -5 ieslēdz kvēlsveces un arī lec bez problēmām, bet ja gaisa temperatūra ir nu teiksim +1 neslēdz iekšā kvēlsveces ne sitams! :-) Gribēju pajautāt vai jaunākajam modelim tas ir atrisināts?
Kāpēc tas tā ir - nesapratu! Var kvēlsvecēm likt ieslēgties piespiedu kārtā -
1.Atvērt haubi.
2.Noraut attiecīgā devēja štekerīti.
3.Iekāpt auto.
4.Uzsildīt kvēlsveces.
5. Palaist auto.
6. Uzspraust atpakaļ devēja štekerīti.
7. Aizvērt haubi.
8. Kāpt savā auto un braukt.
bļin doooolgo! :-)
Tālāk cilvēkiem ar jūtīgām dvēselēm nevajadzētu lasīt :-)
Var mēģināt atrast taisnību ar iestatījumiem utt, bet var mehāniski pārtraukt devēja barošanas ķēdi no salona, manuāli uzsildīt kvēlsveces un palaist auto.
Ok kompis reģistrē kļūdu, bet mans SAAB no tā smagāks nekļūst, toties kad vajag ieslēdzu kvēlsveces no rokas.

Esmu jau pārāk piepildījis foruma telpu ar tekstu - sākuma tēma jau bija pavisam cita!

Re: Augstspiediena sūknis

Posted: Fri Jun 21, 2013 8:16 am
by Arnijs
Slipnuxx...
Nu kvēlsveču ieslēgšanos , pie t, kad viņas neieslēdzas, ir iespējams risināt arī civilizētākā veidā, lai netiktu reģistrēta kļūda.