• 9-5
Page 1 of 2

9-5

Posted: Tue May 08, 2012 10:52 am
by marchuks
Tā nu sagadījās, ka pāris nedēļas ar šo agregātiņu pavizinājos, kā rezultātā nonācu pie slēdziena, ka vēlos tādu arī sev. Jautājums sekojošs - kāda varētu būt reālā tirgus cena '01-'02 g.(jaunāku diez vai varēšu šobrīd atļauties) autiņam, kādiem knifiem pirmām kārtām ir jāpievērš uzmanība kā arī, varbūt kāds var ko sakarīgu piedavāt.

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 10:56 am
by chippy
Uz vietas esošie 1550-4210 Ls.

P.s. Var jau paveikties, bet Es personīgi uz eksemplāru kas lētāks par ~3000Ls, neskatītos. Nesaku, ka nevajag diagnostiku veikt.

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 12:04 pm
by lawyer
Pastāsti labāk, kādēļ Tu tādu vēlies, un apsmadzeņo, cik naudas esi gatavs tērēt uzturēšanai un remontiem gada griezumā ;)

9-5 ir biznesa klases auto, kas attiecīgi arī prasīs $$$

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 12:07 pm
by chippy
lawyer wrote: 9-5 ir biznesa klases auto, kas attiecīgi arī prasīs $$$
Neuztraucies! Gan jurists, gan celtnieks ir biznesmenis, tā ka nevajag piemetināt un mēģināt cilvēku biedēt ar vārdu "biznesa klase". Tie cipari nav tik briesmīgi-kā viens tā otrs to var atļauties:P

edit- Un diži dārgāks par tā paša gada 9-3, pie vienāda nobraukuma, tas arī nav.

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 2:42 pm
by lawyer
chippy wrote:
lawyer wrote: 9-5 ir biznesa klases auto, kas attiecīgi arī prasīs $$$
Neuztraucies! Gan jurists, gan celtnieks ir biznesmenis, tā ka nevajag piemetināt un mēģināt cilvēku biedēt ar vārdu "biznesa klase". Tie cipari nav tik briesmīgi-kā viens tā otrs to var atļauties:P

edit- Un diži dārgāks par tā paša gada 9-3, pie vienāda nobraukuma, tas arī nav.
Es kā jurists 9-5 nevaru atļauties, celtnieki varbūt arī var :P

Rēķinu, ka 9-5 benzīnnieks man 5+ gadu periodā izmaksātu par kādiem 50% vairāk nekā mans 9-3og traktors un, ņemot vērā izmaksu tabulu, kuru publicēju šeit, tie cipari būtu jau ļoti nedraudzīgi :dry:

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 2:55 pm
by Pan Shtitz
lawyer wrote:chippy wrote:

edit- Un diži dārgāks par tā paša gada 9-3, pie vienāda nobraukuma, tas arī nav.
Es kā jurists 9-5 nevaru atļauties, celtnieki varbūt arī var :P

Rēķinu, ka 9-5 benzīnnieks man 5+ gadu periodā izmaksātu par kādiem 50% vairāk nekā mans 9-3og traktors un, ņemot vērā izmaksu tabulu, kuru publicēju šeit, tie cipari būtu jau ļoti nedraudzīgi :dry:

Divi varianti - vai nu kvalifikācija jāpaaugstina vai arī darbs sūdīgs un jāmaina.

P.S. neesmu celtnieks.

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 3:52 pm
by elmo
Nu kā sacīt jāsaka gazificēts 9-5 arī juristam ir pavelkams! :laugh: :laugh: :laugh:

Starpcitu vakar redzēju vienu pēc skata glītu feisliftoto 9-5, smilšu krāsā, pie stūres bija diezgan simpātiska blonda meitene un pakaļējā logā displejiņš ar skrejošo rindu, kur bija rakstīts, ka var nopirkt par 1800 LVL. Tel.Nr. ar skaraidīja pa to displeju.

Tikai vēlāk aizdiomājos, ka tā īsti nevarēja saprast, ko tieši var nopirkt, vai to mašīnu, vai meiteni!??:laugh: :laugh: :laugh:

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 4:08 pm
by andrejsb
Nu common, vai tiešām 01-02 9-5 uzturēšanā izmaksās vairāk kā līdzīgas klases vienaudži - S80, A6, Accords, Avensis, 5-ais bembulis, var būt aiz ausīm arī E klasi var pievilkt... nekas cits nenāk prātā. Ja protams ķēdē nav uz sitiena jāmaina.

Jurista ekselis protams iespārda, bet tas laikam ir tāds īpašs (ne)veiksmes stāsts.

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 4:19 pm
by edijs
Lawyer: man domāt, ka nevar tā salīdzināt divus modeļus savā starpā un apgalvot, ka tas otrais būtu kopsummā sanācis par 50% dārgāks. Ok, ir detaļas, kas abiem nolietojas plus mīnus līdzīgi un varbūt arī 9-5 maksā dārgāk. Taču gadās tak arī neprognozējamie remonti un tie var izlīst gan vienam, gan otram modelim un par stipri atšķirīgiem cipariem. Kā esam secinājuši, arī remontēt var ar dažādu ražotāju detaļām, dažādos servisos, kaut ko var pastiept garumā un uzreiz neremontēt, kaut ko citu atkal sataisīt pēc iespējas ātrāk, lai neieberztos vēlāk, utt. Attiecīgi šīs auto izmaksas ir tāds stipri relatīvs jēdziens. Pastāv liela varbūtība, ka tavējam identisks 9-3og traktors ar tādu pašu nobraukumu cita īpašnieka rokās būtu izmaksājis gan pāris tūkstošus vairāk, gan mazāk.

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 4:26 pm
by lawyer
andrejsb wrote:Nu common, vai tiešām 01-02 9-5 uzturēšanā izmaksās vairāk kā līdzīgas klases vienaudži - S80, A6, Accords, Avensis, 5-ais bembulis, var būt aiz ausīm arī E klasi var pievilkt... nekas cits nenāk prātā. Ja protams ķēdē nav uz sitiena jāmaina.

Jurista ekselis protams iespārda, bet tas laikam ir tāds īpašs (ne)veiksmes stāsts.
Salīdzinot ar Accord un Avensis, 9-5 noteikti sanāks ļoti dārgs, jo tiem pirmajiem reti kas lūzt un apkopes ir minimālas ;) Par Audi un BMW ir atsevišķs stāsts - līdz nebiju ar audistiem un bembistiem tā nopietni par auto lietām aprunājies, nezināju, ka, piemēram, lodbalstus arī kāds var mēģināt "restaurēt" :D Iemesls - lietojami lodbalsti jauni maksājot tādu ciparu, kā mani piekares remontu rēķini pa pāris gadiem kopā ņemti :woohoo: Es lodbalstus pērku jaunus, protams, ne OEM, kaut gan arī tādu variantu biju apsvēris (~ LVL 200 gabalā), jo savu traktoru ir plāns ekspluatēt ģimenes ietvaros vēl ilgi :silly: Protams, izmaksas ir relatīvas - kādi nu kuram tie ienākumi, izdevumi un uzskati, par to, kas ir adekvāti un kas nav... Mani pēdējā laika uzstādījumi/atziņas ir tādi - lai ar ko es brauktu - tam auto ir jābūt tip-top stāvoklī - vienalga, vai tas ir tāds 11-gadīgs 9-3og traktors, kā man tagad, 9-5, c900 vai Golf II, autolīzings - tas ir ļaunums, no kā būtu jāizvairās! Degvielai - ne vairāk par 10-15% no ikmēneša netto ienākumiem, labāk jau ne vairāk par 10% :) Remontiem un uzturēšanai - tāpat...

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 4:33 pm
by elmo
Pārraku savus remontu pierakstus un secināju, ka lodbalsti manam 9-5 nekad nav mainīti. Mainītas ir tikai lodbukses (1 x) šoziem.
Tātad sanāk ka 9-3 ir dārgāks par 9-5, vismaz uz lodbalstu rēķina noteikti. :laugh:

Un cik reizes tad tu tos lodbalstus esi jau mainījis!?

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 4:42 pm
by KurBads
jābrauc ar c900, kuram lodbalsti maksā ~ 20 Ls :)

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 4:47 pm
by lawyer
elmo wrote:Pārraku savus remontu pierakstus un secināju, ka lodbalsti manam 9-5 nekad nav mainīti. Mainītas ir tikai lodbukses (1 x) šoziem.
Tātad sanāk ka 9-3 ir dārgāks par 9-5, vismaz uz lodbalstu rēķina noteikti. :laugh:

Un cik reizes tad tu tos lodbalstus esi jau mainījis!?
Šo 5,5 gadu laikā un pie 100k km kopējā noskrējiena pa LV neceļiem kādi trīs noteikti būs mainīti...

P.S. Elmo - pameklē pierakstos arī "sviras" un "plauktus" - tas būs tas pats ;)

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 4:53 pm
by andrejsb
Nu par jaunāko gadu japīšiem saka ka tie ar nav tik izturīgi kā agrāk.

Mana pieredze 2,5 gadi, gandrīz 50K pa tiem pašiem ceļiem 225 Ls hadenē, t.sk. 2x savirze. Tagad amītis laikam viens iet uz beigām... Tā ka lietots vienmēr ir laimes spēle.

Re:9-5

Posted: Tue May 08, 2012 5:08 pm
by elmo
lawyer wrote:
elmo wrote:Pārraku savus remontu pierakstus un secināju, ka lodbalsti manam 9-5 nekad nav mainīti. Mainītas ir tikai lodbukses (1 x) šoziem.
Tātad sanāk ka 9-3 ir dārgāks par 9-5, vismaz uz lodbalstu rēķina noteikti. :laugh:

Un cik reizes tad tu tos lodbalstus esi jau mainījis!?
Šo 5,5 gadu laikā un pie 100k km kopējā noskrējiena pa LV neceļiem kādi trīs noteikti būs mainīti...

P.S. Elmo - pameklē pierakstos arī "sviras" un "plauktus" - tas būs tas pats ;)

Nu nav mainīti ne plaukti ne sviras.

Bukses -jā,kaudzēm.
Sailenti - jā, divreiz.
Atsaites- ir mainītas, bet maksā salīdzinoši kapeikas.
Stūres pirksts - viens gab.
Atsperes - aizmugurē.
Amortiņi - visi četri.
Benzīna sūknis - jā
Radiators- Jā
Motora un kārbas spilveni - jā, vismaz 2 gab.
DI kasetes - abas
Zobsiksna, serpantīnsiksna - jā
Priekšējie bremžu diski -jā
Pakaļēji bremžu diski-nē
Izpūtējs - 2x
CKP sensors - jā