9-5

User avatar
Gac
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 975
Joined: Fri Jan 18, 2008 2:26 am

Re: 9-5

Post by Gac »

Paturpinot tēmu - treknajos gados brālis pirka 9-5 Aero kaut kādā Rumbulas placī. Pēc laikam 3 mēnešiem motoram kirdik, taisīja toreiz Vikingos kapitālo. Iemesls bija cits, bet, cik atceros, jaucot motoru un pie viena mainot ķēdi, viņam pateica, ka ķēdes izstiepums liecina, ka nesen varētu būt mainīta, bet roļiki gan veci... kā tas var būt, tā arī nesaprotu, ka ķēde nāk komplektā.
SAAB Sonett III; 96; 99 2d (1973); 900OG Cabrio; 900OG Sesan; 900 NG V6; 9000 5d (1984); 9-5 (1998); 9-5 (vilkatis); 9-5 Combi (vilkatis), 9-3 SC (2005.), 9-3 Cabrio (2005.), URSAAB 92001... 1/43 mērogā. :mrgreen: Un feisliftētais 9-5 Airis 1/1 mērogā.
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: 9-5

Post by Arnijs »

Gac wrote:Paturpinot tēmu - treknajos gados brālis pirka 9-5 Aero kaut kādā Rumbulas placī. Pēc laikam 3 mēnešiem motoram kirdik, taisīja toreiz Vikingos kapitālo. Iemesls bija cits, bet, cik atceros, jaucot motoru un pie viena mainot ķēdi, viņam pateica, ka ķēdes izstiepums liecina, ka nesen varētu būt mainīta, bet roļiki gan veci... kā tas var būt, tā arī nesaprotu, ka ķēde nāk komplektā.
Ķēdi aftermarketā var nopirkt atsevišķi. Ar savienojumu, kā velosipēdam :mrgreen: Tāpēc jau pastāv jēdziens "ievērt".
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: 9-5

Post by lawyer »

Nebija tā, ka mēģinot ietaupīt, daži vienkārši neceļ ārā motoru un tādēļ nomaina tikai ķēdi, bet ne zobratus? :think:

Un bez zobratu maiņas tā jaunā ķēde ātri vien dažu mēnešu laikā atkal izstiepjas? :shifty:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Gac
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 975
Joined: Fri Jan 18, 2008 2:26 am

Re: 9-5

Post by Gac »

Iespējams. Kas to vairs atceras - tas bija pirms 10 gadiem.
SAAB Sonett III; 96; 99 2d (1973); 900OG Cabrio; 900OG Sesan; 900 NG V6; 9000 5d (1984); 9-5 (1998); 9-5 (vilkatis); 9-5 Combi (vilkatis), 9-3 SC (2005.), 9-3 Cabrio (2005.), URSAAB 92001... 1/43 mērogā. :mrgreen: Un feisliftētais 9-5 Airis 1/1 mērogā.
User avatar
Bimmer
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 64
Joined: Wed Jan 18, 2017 1:11 pm

Re: 9-5

Post by Bimmer »

lawyer wrote:Nebija tā, ka mēģinot ietaupīt, daži vienkārši neceļ ārā motoru un tādēļ nomaina tikai ķēdi, bet ne zobratus? :think:

Un bez zobratu maiņas tā jaunā ķēde ātri vien dažu mēnešu laikā atkal izstiepjas? :shifty:
Bet varbūt ķēde neizstiepjas, bet gan pienācīgi nenospriegojas, sakarā ar to ka zobrata zobi nodiluši un ķēde tur vaļīgi pļurinās?
Ja var ticēt šajā forumā rakstītajam, tad ķēde jāmaina ik pēc 100k. Man pat sāk likties, ka labāk skatīties uz V6 ar Opeļa motoru, jo tur zobsiksna jāmaina praktiski tik pat bieži cik ķēde,bet nav jāceļ ārā motors.
Krustojumos priekšroka ir tam, kam lielāks motors!
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re: 9-5

Post by Yukki »

Es gan teiktu, ka ķēde jāmaina pēc 200000, ti parasti ~1x katra lietotāja laikā. 9-5 nomainīju. Man ir aizdomas, ka manam 9000 ķēde nav mainīta nekad, lai gan nobraukums 450000. Grab drusku, uz Zviedriju bija drusku bail braukt:lol:
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: 9-5

Post by elmo »

Griffinam pirmo reizi siksnu mainīju uz 120k. To kas tur no siksnas bija palicis pāri bija grūti nosaukt par siksnu. Normāli būtu mainīt ik pēc 80k.
User avatar
tranquillo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 657
Joined: Mon Apr 25, 2011 6:13 pm
Location: Riga, Aloja
Contact:

Re: 9-5

Post by tranquillo »

Diviem SAAB bija jāmaina ķēde bie max pieļaujamā izstiepuma. Vienam bija 240 k km , otram 220k
SAAB 9-3 Aero 2.0 HOT Nordic Performance Stage 3+ MY2001 Sunday driver
Subaru Outback 2.0d MY2012 daily driver
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: 9-5

Post by elmo »

tranquillo wrote:Diviem SAAB bija jāmaina ķēde bie max pieļaujamā izstiepuma. Vienam bija 240 k km , otram 220k
Un kad iepriekšējais saimnieks bija mainījis?
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: 9-5

Post by edijs »

Kāpēc domā, ka iepriekšējais bija mainījis? Manuprāt, 220-240 ir itin reāls nobraukums, ko var sasniegt ar rūpnīcas ķēdi. Pēdējais motors, ko iecēlu savam ikdienas 9k, bija no zemspiediena jubilejnieka ar tomātu, no sievietes rokām. Ripā 230k, Latvijā kopš laikam 2003.gada, viens īpašnieks. Sliecos domāt, ka pirms padsmit gadiem, ievedot Latvijā, odometrs netika kruķīts (kaut kas ap 100k tobrīd - saprātīgi piecus gadus vecam auto no Beļģijas). Ķēdes mērījumi lika domāt, ka vēl gāzt un gāzt, uz maiņu nav vērts iespringt, lai arī motors uz galda un būtu ērti to izdarīt. Domāšu par to pēc gada, varbūt pat diviem. Tak mēs te jau ne vienreiz vien esam runājuši, ka ķēdes izstiepums visai attāli korelē ar nobraukumu. Māsas 9k OG bija 450k ripā, pēdējos 11 gadus zināmu cilvēku īpašumā un ne ķēde mainīta, ne kaut kas cits motoram darīts. Jā, pie tāda nobraukuma tiešām varēja dzirdēt graboņu.. :D Taču uz priekšu vēl gāja itin sprigani. Vārdu sakot - ir jau forši nomainīt laikus, pirms sanāk lielāks ieberziens, bet pie saprātīgas braukšanas gan jau visus 300k var norullēt bez bēdu un atsevišķos gadījumos tikt arī līdz 400k.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
tranquillo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 657
Joined: Mon Apr 25, 2011 6:13 pm
Location: Riga, Aloja
Contact:

Re: 9-5

Post by tranquillo »

elmo wrote:
tranquillo wrote:Diviem SAAB bija jāmaina ķēde bie max pieļaujamā izstiepuma. Vienam bija 240 k km , otram 220k
Un kad iepriekšējais saimnieks bija mainījis?
Pieļauju, ka nekad.....
SAAB 9-3 Aero 2.0 HOT Nordic Performance Stage 3+ MY2001 Sunday driver
Subaru Outback 2.0d MY2012 daily driver
User avatar
tranquillo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 657
Joined: Mon Apr 25, 2011 6:13 pm
Location: Riga, Aloja
Contact:

Re: 9-5

Post by tranquillo »

edijs wrote:Kāpēc domā, ka iepriekšējais bija mainījis? Manuprāt, 220-240 ir itin reāls nobraukums, ko var sasniegt ar rūpnīcas ķēdi. Pēdējais motors, ko iecēlu savam ikdienas 9k, bija no zemspiediena jubilejnieka ar tomātu, no sievietes rokām. Ripā 230k, Latvijā kopš laikam 2003.gada, viens īpašnieks. Sliecos domāt, ka pirms padsmit gadiem, ievedot Latvijā, odometrs netika kruķīts (kaut kas ap 100k tobrīd - saprātīgi piecus gadus vecam auto no Beļģijas). Ķēdes mērījumi lika domāt, ka vēl gāzt un gāzt, uz maiņu nav vērts iespringt, lai arī motors uz galda un būtu ērti to izdarīt. Domāšu par to pēc gada, varbūt pat diviem. Tak mēs te jau ne vienreiz vien esam runājuši, ka ķēdes izstiepums visai attāli korelē ar nobraukumu. Māsas 9k OG bija 450k ripā, pēdējos 11 gadus zināmu cilvēku īpašumā un ne ķēde mainīta, ne kaut kas cits motoram darīts. Jā, pie tāda nobraukuma tiešām varēja dzirdēt graboņu.. :D Taču uz priekšu vēl gāja itin sprigani. Vārdu sakot - ir jau forši nomainīt laikus, pirms sanāk lielāks ieberziens, bet pie saprātīgas braukšanas gan jau visus 300k var norullēt bez bēdu un atsevišķos gadījumos tikt arī līdz 400k.
Trešam SAABam bija 330k km un ķēde arī nebija mainīta, bet saucieni dzirdami, ka tomēr vajadzētu. Aprāva šāles un tā arī ķēde nebija jāmaina :D
SAAB 9-3 Aero 2.0 HOT Nordic Performance Stage 3+ MY2001 Sunday driver
Subaru Outback 2.0d MY2012 daily driver
Post Reply