Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R ~300hp project from 2019

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Post by saab21 »

Nu un otrais prieks, bez hidrocilindru restaurācijas, kurā vēlos padalīties ar savu veiksmīgo atradumu no Anglijas - ļoti labā stāvoklī vēja deflektors (lai pie stūres frizūra vasarā neizjūk un somu no aizmugurējā sēdekļa pa gaisu neaizpūš :D ) ar VISU ādas čeholu par pieņemamu cenu. Ka sacīt saka, kārtējais izdevīgais darījums 8-):D
Attachments
IMAG2053.jpg
Last edited by saab21 on Thu Oct 04, 2018 12:59 pm, edited 1 time in total.
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Post by saab21 »

Nu un beidzot pats galvenais :D:D . Tomēr nekādas romantikas tajā atmosfēriskajā čuguna klucī nav, ir tikai liels patēriņš pa pilsētu un tas arī viss :D
Tā kā visiem, kuriem teicu, ka šim auto, tiešām nekādi uzlabojumi un vīlēšana nenotiks, ka būs tikai tehniskā un vizuālā stāvokļu max. laba uzturēšana cik vien varēšu, laikam jāatvainojas un jāņem savi vārdi atpakaļ. :D

Pēc ilgas literatūras studēšanas, konsultācijas ar Korefun un citiem saabistiem, tika izlemts stūķēt iekšā B234 short block dvēseli no 9000
ar visu T5 vadību un kādu labu vai nedaudz uzlabotu gliemezīti :whistle: un citiem labumiem :)
Izejas materiāls jau iegādāts :violin:
IMAG1954.jpg
Ja kādam vajag Garret turbīnu ar izplūdes kolektoru, droseli vai kaut ko citu no Saab 9000 apkares, kas ir ap šo motoru, droši var pieteikties, jo man principā ir vajadzīgs tikai pats motors. (automāta kārba pagaidām jau ir aizrunāta).

Plāns: Kamēr cabio gulēs ziemas miegā, tikmēr šito kluci pa garajiem rudens/ziemas vakariem vajadzētu izjaukt, nomainīt visu kas nepieciešams, apkarināt ar visu nepieciešamo un pavasarī jau krāmēt iekšā autiņā :)


Ā, svarīgs moments. Projekta realizācijai meklēju vēl vienu 9-3og donoru (virsbūves/salona tips/stāvoklis ir principā mazsvarīgs, var būt arī izpuvis), ar b204 turbo dzinēju, kurš arī droši var būt neejoš., jo vajadzīgs ir priekš veselas provodkas, vadības, droseles, kolektoru un visa pārējā, kas dzimtajam atmosfēras dzinējam ar motronic vadību pilnībā atšķiras.

Tā kā par jebkādu palīdzību donora meklējumos būšu ļoti pateicīgs :pray:


Par visu pārējo (ritošā, bremzes, vizuālais utt) gan jau vēlāk arī informēšu :)
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
OSC
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 627
Joined: Wed Jul 29, 2015 11:20 am
Location: Planet Earth

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Post by OSC »

Traks un kruts projekts būs!

Uz kādām jaudām plāno būvēt kabri?

Tikai atceries par to, ka Tev būs jādomā par kabra vadāmību, jo cik nācās nedēļu pabraukt ar Aero Kabri ar Hirscha čipu un +- 240 zs tad vadāmība līkumos, viaduktos un arī uz šosejas ir diezgan neprognozējama un tur noteikti būs jāliek razporka, atsperes un vēl kaudze ar uzlabojumiem. Protams, es varu maldīties un ja brauc ar 90 kmh tad viss būs čotka!
Ex Saab 9-3 1.9 TID stage4+ dyno printout
294 HP
613 NM

Auto pulēšana, salona ķīmiskā tīrīšana , lukturu pulēšana, keramiskais pārklājums, logu tonēšana, pirmspārdošanas sagatavošana
Facebook un Instagram: caroscar.lv
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Post by Ainars »

A Taa vietaa pamekleetu smuku aero kabri, kam jaudas pietiek jau stokaa prieksh kruizeshanas?
Kam tas konstruktors? Pats skruvesi? Kaadu rezultatu gribi panaakt?
Pec manas saprashanas prieks par projektu ir tam kas pats to dara, bet maksaat kadam un bakstiit isti man nav saprotams...
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Post by lawyer »

Nu, bet tas taču ir forši, pat romantiski - no n/a pārtaisīt uz turbo :mrgreen:

Kabrim jau prasās LPT griezes pie vidējiem apgriezieniem, lai var komfortabli un reizē dinamiski kruīzēt :roll:

Līkumos virsbūve pamatīgi vērpjas, tādēļ nekāds serpentīnu skrējējs tur nesanāks - prieka gāzt ar tādu nebūs, tādēļ pūst iekšā mega daudz zirgus tur īsti nav jēgas :think:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever :wink:
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Post by KoreFun »

:clap:
Neklausi Aināru :D
Saskruvesim paši :wink:
Un silti iesaku ielikt Ebay meklētājā "Steering rack clamp & brace" :shifty:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Post by rzmzr »

Kā arī, 6pt subframe brace un rear trunk brace :mrgreen:
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Post by saab21 »

OSC - Nu nekādas Mega jaudas nav paredzētas, rekordus gāzt netaisos, cik sanāks tik sanāks, bet nu 250 zs vajadzētu jau dabūt, varbūt nedaudz vairāk, atkarībā kādu gliemezi dabūšu un visu pārējo (gan jau tu viens no pirmajiem uzzināsi), nekāds sporta kartings jau nebūs. Auto lielākais mērķis būtu ikgadēji viens brauciens ārpus Latvijas (ideālākajā variantā būtu debitēt nākamgad INTSAABā Holandē), savādāk no ģimenes es akceptu šim visām darbībām nebūtu dabūjis :D:D . Nu un + kāda trases diena mierīgā režīmā reizi gadā būtu izcili.
Par vadāmību arī ļoti labi apzinos ka šis nav nekāds serpentīnu sporta auto. Šī modeļa ļumība ir zināma. Protams, visur, kur varēsim savās iespēju robežās, būs jāmaina viss, kas to vadāmību uzlabos. Būs arī jādomā par papildus atsaiti zem motora.

Ainār - Izlasi kārtīgi visu pirms raksti. Kurš teica, ka došu to visu skrūvēt kādam kantorim. Protams būs detaļas un lietas, ar ko es pats nu nekādīgi netikšu galā, bet kā jau rakstīju, šis būs projekts, vai pat pareizāk sakot, attiešana no ikdienas problēmām jeb veids ka pavadīt garos ziemas vakarus. (citi dejo, citi medī, citi vnk dzer, es šoziem labrāt pāris vakarus mēnesī pasēdētu garāžā) :)
Kaut ko pašam uztaisīt tak ir daudz lielāks prieks, kā nopirkt stock Aero (manuprāt, te vispār lielākā daļa kaut ko būvē/dara jo patīk pats process un vēlāk ir liels gandarījums par rezultātu + jauna pieredze un 100% jaunas zināšanas). Un ja es vienkārši gribētu uzreiz jaudīgu, dinamisku un forši vadāmu stock auto, domāju ka 9-3 og būtu mana saraksta apakšdaļā :D:D.
Un tā kā auto krāsošana un virsbūves remonts man, atšķirībā no citiem, liekas vislielākā problēma, tad uzskatu, ka konkrētais eksemplārs ir to vērts, lai ar viņu kaut ko pasāktu.

Lawyer - Cik tur daudz būs romantikas, es nezinu, zinu tik to ka būs brīži kad sēdēšu, satvēris pieri, un besīšos pa to, kāpēc es vispār kaut ko daru, kad kaut kas nesanāks ar pirmo, kā gribētos :D
Par turbo redzēs, tauta jau saka, ka priekš 2.3 TD04 būtu labāks variants, jo grieze ir daudz labāka, kā 2.0. Principā galvenais mērķis būs lai pie mazākiem apgriezieniem sāk ātrāk pūst, jo kā jau saki, ka nav jēgas no mega zirgiem, un diez vai ikdienā tas auto tiks izgriezts līdz pilnam pulkstenim.

Korefun - Par "Steering rack clamp & brace" jau viss ir skaidrs :wink:
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Post by saab21 »

rzmzr wrote: Fri Oct 05, 2018 11:32 am Kā arī, 6pt subframe brace un rear trunk brace :mrgreen:
Vispār ir doma, ka kaut papildus atsaites būs jāmēģina sametināt pašiem, bet nu redzēs kas tur sanāks. sākumā jātiek ar to motoru galā. Tas viss uz doto brīdi ir sekundāri.
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
Viensjaanis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 590
Joined: Mon Feb 25, 2008 2:00 pm
Location: Rīga,Imanta

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999

Post by Viensjaanis »

Glīts eksemplārs. :)
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Post by saab21 »

Ir pagājis diezgan ilgs laiks, kopš kaut kas ir sākts darīts, tad lūk kamēr sīkais šņāc (ceru uzrakstīt paspēšu) un esmu viens mājās, domāju nedaudz atskaitīties kas ir padarīts. Uzreiz varu pateikt,ka diemžēl laika trūkuma dēļ (paņemties sanāk labi ja divas nogales mēnesī) viss kustās ļoti lēni uz priekšu, bet nu vismaz pārliecinoši :D

Tā, nu jau pailgu laiku atpakaļ, papildus jau iepirktajam b234 motoram, tika iepirkts vēl b235 motors. Protams, ka abi tika izjaukti lai no abiem izvēlētos labākaš lietas (kloķene, bloks, utt), bet nu godīgi tas motors tika iepirkts labās galvas dēļ, kas neteiksim ka bija "restaurēta" bet mazgāta, slīpēta un apčubināta bija. pašam nācās tik viegli pārslīpēt vārstus.
Attachments
IMAG3052 (2).jpg
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Post by saab21 »

Pēc motoru izjaukšanas, kā jau sākumā arī bija domāts, viss pamats tika atstāts no b234 motora,, no b235 tika paņemta principā tikai galva un sānu vāki ar eļļas sūkni.

Dzinēja bloks:

Bloks tika aizvests pie meistara izmērīt, vai nav savērpts – vis ok, taisns. Tad bloks ceļoja pie Vilka, kur tika noslēgti visi eļļošanas kanāli uz balansa vārpstām, kuras vairs tur negriezīsies, lai uzlabotu šāļu eļļošanu, kas, kā zinām šiem motoriem nav nekādā izcilā, kā dēļ pie lielām slodzēm apraujas un kloķenes lokās. Pēc Vilka ķirurģijas meistarstundas, bloks ceļoja pie nākamā meistara, kas to augstspiediena kamerā izmazgāja un uzspodrināja galvas plakni (tā kā galva, kas liksies uz bloka ir slīpēta (tā arī tika izmērīta un viss bija robežās, pa daudz noslīpēts nebija) tad lai izslēgtu pārāk lielu kompresijas pakāpi un detonācijas, t.i. lai novērstu sekas, kas rodas pieliekot turbo, vienkārši pie atmosfēras dzinēja, tad no bloka plaknes slīpēšanas mēģināju max izvairīties). Ā, un viens plus, varēja iztikt bez cilindru pārhonēšanas vai pārurbšanas uz citu remontu, jo hons bija ļoti labā stāvoklī un visu cilindru ovālums bija robežās (cik atceros staigāja 5 līdz 15 mikroniem, pēc korkām ja nemaldos varēja būs līdz 25). Nu jā un tas bija ļoti netīrs gan no iekšpuses, gan ārpuses, zemāk redzamajā bildē to neredz, bet viss bija rūsā un dzeses kanāli bija milzīgās dzelzs nogulsnēs (izskatījās ka tosols tur nebija mainīts kopš treknajiem gadiem 😊). Tad blokam tika nomainīti dezes kanālu kritiskie korķi, noslīpēta vecā krāsa, ko mazgāšana nespēja noņemt, un nokrāsots Midnight Blue auto tonī.
Attachments
1234.jpg
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Post by saab21 »

Kloķvārpsta:

Ar šito līko dzelzgabalu laikam gāja vēl ilgāk, kā ar bloku :violin: . Tātad kloķene arī tika ņemta no 9kšā motora, lai gan abas bija vienlīdz līkas :D (0,09mm),Druvja dzinēja aprauto šāļu dēļ, kloķenei bija arī rievas uz kakliņiem. Tā kā saliektas kloķenes ir SAAB vājā vieta (kā dažs labs teica man: pus Rīgas Saab braukā ar līkām kloķenēm), tad bija jādomā kā to iztaisnot, jo tā kā ir paredzēts pacelt motoram slodzi, tad pārslīpēt to uz nākamo remontu nederēs, jo pēc konsultācijām ar lietpratējiem atklājās, ka pārslīpētas kloķenes pie paceltām jaudām salokās vēl ātrāk. Nu un tad sākās problēma ar meistara atrašanu, kas spēj kloķvārpstu iztaisnot. Caur labi pazīstamiem cilvēkiem SAAB aprindās, uzzināju, ka principā ir tikai divi tādi meistari. Viens tik vecs, ka iespējams jau vairs nav starp mums, jo necēla klausuli. Bet nu otrs ir meistars, kam ar vecumu viss ir kārtībā un savu amatu pieprot ļoti labi. Nācās gaidīt ilgi, bet sagaidīju taisnu kloķeni ar saspodrinātiem kakliņiem. Taisna ir – ieliekot blokā uz jaunām šālēm un saskrūvējot visus kakliņu vāciņus, griežas ļoti viegli (ko nevarētu teikt pirms tam), jācer ka tāda tā paliks ilgu laiku :D
Attachments
klokene.jpg
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Post by saab21 »

Galva:

Kā jau teicu, tā kā galva jau pirms manis ir tikusi čubinātā un nobraukusi tikai pāris km, tad tā tika tikai izjaukta, pārtīrīta, viegli pārslīpēti vārsti un salikta atpakaļ (Pat vārstu blīvslēgi bija tādi,kā tikko no iepakojuma). Vienīgi bija aprautas pāris izplūdes kolektora špiļku vītnes. Tās tika reanimētas ar Wurthā pieejamajiem vītņu remkomplektiem, jeb tādiem misiņa dībeļiem, kuru iegriež M11 izurbtā urbumā, un tu iegūsti smuku M8 vītni :). Vārstu slīpēšana tika veikta ar rokām, bet uzskatu ka ļoti veiksmīgi, jo saliekot vārstus iekšā pat bez atsperēm, petroleju nelaida garām kādu stundu, tad pāris kanāli tomēr nedaudz mikli palikās. Ā, un b235 sadalenes tika nomainītas uz T5 b234 sadalenēm. Kad motors būs piebraukts un kaut kas papildus tiks pievīlēts, doma ielikt arī atmosfēras vāles (vienkārši pašreiz līdz galvas salikšanas procesam tās atmosfēras vāles netika dabūtas :D )
Attachments
IMG_20190610_210332.jpg
Last edited by saab21 on Sun Jul 07, 2019 1:30 pm, edited 1 time in total.
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Post by saab21 »

Virzuļi ar klaņiem:

Nu ar tiem, jāsaka, ka man arī laikam noveicās :roll: . Virzuļi bija apaļi, nenodiluši (laikam tiešām tas, ka donora motors bija ar AT un braukusi “it kā” mierīgi sieviete, un sagriezts tolmetā auto tika tikai rūsas dēļ, ir atstājis, vai pareizāk sakot, nav atstājis lielas sekas uz virzuļu grupu). Pēc izjaukšanas tie tika aizsūtīti uz ultraskaņu un vēlāk tika arī izsvaroti (vai pareizāk sakot netika :D) kopā ar klaņiem. Un te arī man visvairāk arī noveicās. Biju dzirdējis ka gadās diezgan dažāda svara virzuļi. Bet manējie atšķīrās principā tikai par 1,5 gramu (ja pareizi atceros un nekļūdos, divi bija 476+/-0,5g un otri divi 475+/-0,5g) klaņi, kurus nosvērt vēl nebija grūti, bet ja vajadzētu izsvarot tad 100 punkti būtu sačakarējies meistarībā ar visiem smaguma centriem, arī savā starpā atšķīrās max 1,5 līdz 2grami. Un pats labākais moments bija tad ka saliekot kopā katru klani ar savu virzuli un pirkstu, fortūna tā uzsmaidīja, ka visi četri komplekti sakrita tieši vienādos gramos :whistle::whistle: . Bet kopējais svars bija pārsteidzošs. Precīzi neatceros, šī lapiņa ar vēl citiem diezgan svarīgiem pierakstiem diemžēl tika pazaudēta, bet nu viens klanis ar virzuli un klani svēra ap 1.5 kg :O nebiju gaidījis ka tas viss pasākumus ir tik smags.
Attachments
IMAG3419.jpg
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
Post Reply