9k tomāts vs. netomāts


User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

9k tomāts vs. netomāts

Post by edijs »

1. Tak ir droši viens kāds no jums braukājis ar 9k manuāli un tad pārkāpis uz tomātu vai otrādi. Varētu pāris vārdos padalīties iespaidos - kas un kā jums šķitis ne tā kā gribētos vai tieši otrādi baigi ok.

Lieta tāda, ka ir viens verķis uzpeldējis, kuru es pat būtu gatavs ņemt, taču šamam ir automātiskā kārba. No vienas puses, cik esmu ar tomātu braukājis, baigi jau ir paticis - ieštepselējam, braucam un kasam kuli. Taču ir braukts tikai ar tādiem vārgulīgiem automātiem, kuriem tāpat min vai nemin, ātrāku rāvienu nedabūsi.

Lūk, ar 9k manuāli ir baigi patīkami dažkārt no piektā roba iemest trešajā un dabūt tik tiešām patīkamu paātrinājumu. Jā, principā pie apdzīšanas pietiek arī ar ceturto robu, ceļ viņš tāpat gana ņipri (2.3T). Un tomēr - dažkārt gribās divus robus zemāk un pedal2metal. :) Un vot biedē tas, ka 2.3T ar automātu varētu būt nedaudz kūtrāks. Ir tā vai nav?

2. Cik reāli būtu automāta vietā iekrāmēt manuālo kārbu no vecā auto? Ticu, ka ņemšanās sirsnīga. Vai smadzenēs arī kaut kas mainās manuālim/automātam?
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Nezinite 9000
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 848
Joined: Mon Jan 21, 2008 10:24 am

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by Nezinite 9000 »

vienkāršāk ir aizbraukt pie Ivana un pārbūvēt aut. kārbu..
rezultāts cool!
Viensjaanis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 590
Joined: Mon Feb 25, 2008 2:00 pm
Location: Rīga,Imanta

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by Viensjaanis »

Man ir tads 2.3T ar automatu.Jasaka,ka 3. samejam ir zibensrobs.Par paatrinajumu tiesam nesudzos.Es gan uz apdzisanam no "D" uz treso parsledzu pats,jo uz parsleksanos zemak ta karba nav diezko zhiperiga.Kkas jau nav tur kartiba:(
Ar manualo nav nacies braukt.Sava stulba galva domaju,ka ar automatu minot grida turbina varetu nekristies spiediens taja bridi kad parsledzas,jo gazi tacu netlaiz.Bet ta varetu but tikai mana izdoma:D
SAAB 9-3 SE 2002 stock 150hp
didijs
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 3
Joined: Sun Jan 27, 2008 7:31 am

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by didijs »

es esu viennozīmīgi par automatu man pasam 9000sais 2.0turbo automats un iet vienkarsi ka sapniii. esu skrejies pagaidam tikai ar audi caupe 2.3 mehanisko teiksu ta vins palika aizmuguree ar mehanisko jo vinam vienkarsi mehaniska lauj izbukset. uz sosejas ar ideali tik nospied dzilak pedali un sis pats izdomaa ko vajag pasakt ar atrumu parslegsanu! vienigi atzistu ka degvielas paterins bus nedaudz lielaks neka manuālim un ar ja karba automata nojuks naksies vairak makasatparremontu neka par mehaniskas remontu!! es esu vienozimigi par saab automatisko karbu!! B)
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by uculs »

Bija automāts, tagad ir manuālis. Patēriņa atšķirību nejūtu, tas litrs, kas varbūt arī ir, neskaitās. Uzrāvienā manuālis ir žiperīgāks, pie apdzīšanas starpības praktiski nav. Tas, ka automātas ilgi domā ir pupu mizas, vienkārši jāpiešaujas pie tā mehānisma īpatnībām. Tikai atceries, ka 9k automāts nebija tas izturīgākais, īpaši jau turbomotoriem. Citādi nav ne vainas. Tālajā '02 pilnīga nomaiņa, ieskaitot korpusu man izmaksāja ap 400Ls. Pie tam man nebija turbo, bet tāpat izjuka lupatās.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by edijs »

Par to automātu ne pārāk labo izturību es te ne vienā vietā vien jau ārzemju lapās esmu manījis info. Un tas mani nepriecē. Es principā esmu nobriedis, ka varētu braukt ar tomātiņu, pat gandrīz vai sāku gribēt šamo. Bet biedē tas, ka varētu viņš plīst vienā brīdī...

uculs: tev tie 400 lati bija par ko tieši? Tev manuālā kārba arī ietilpa šajā ciparā, vai tikai pats darbs? Nav jau it kā TIK traģiski. Varētu nopirkt to automātu, braukt, un, ja nu tiešām vienu dienu šams aiziet lupatās, tad likt iekšā manuālo kārbu no vecās mašīnas un turpināt braukt.

Mani interesēja, cik no tehniskā viedokļa sarežģīti vispār tādu operāciju izveikt. Vai tiešām nav reāli pašrocīgi to visu lēnā garāk pārskrūvēt. Ja nē - vai pa šiem gadiem maiņas procedūras izmaksas nebūs nedaudz samazinājušās.

Un vai kaut kas mainās arī mašīnas smadzenēs? Teiksim 9k Aero manuālis/tomāts atšķirās pa 25 zirgiem - jauda samazināta, lai saudzētu automātisko kārbu? Varbūt vēl kaut kas būtisks mainās un nav tik vienkārši pārskrūvēt tikai kārbu un viss.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Nezinite 9000
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 848
Joined: Mon Jan 21, 2008 10:24 am

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by Nezinite 9000 »

nu nezinu par to plīšanu.. man 89 gada tomāts 9000 2,0 t bez kārbas remontiem nokalpoja no 2003 līdz 1007 gadam.

Savukārt tas, kurš bija pārbūvēts - 9000 2,3 T laikā no 2005 līdz 2007 pie kārbu meistara pabija 3 reizes. Vienreiz kaut kāda rezinka lopnula (ap 40 Ls), vienreiz kaut kāds kabelis (ap 70 ls) nu un vienrez nācās "pārlasīt"- cena bija kādi 240 Ls.
Viensjaanis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 590
Joined: Mon Feb 25, 2008 2:00 pm
Location: Rīga,Imanta

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by Viensjaanis »

A ko tomatam var parbuvet?
SAAB 9-3 SE 2002 stock 150hp
LINIS
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 220
Joined: Wed Jan 16, 2008 3:39 pm
Location: Rīga
Contact:

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by LINIS »

Nezinite 9000 wrote: Savukārt tas, kurš bija pārbūvēts - 9000 2,3 T laikā no 2005 līdz 2007 pie kārbu meistara pabija 3 reizes. Vienreiz kaut kāda rezinka lopnula (ap 40 Ls), vienreiz kaut kāds kabelis (ap 70 ls) nu un vienrez nācās "pārlasīt"- cena bija kādi 240 Ls.
Tas bija tam kuram tikai pie tā Ivana kārba tika pārtaisīta? Jautājums cik tas izmaksāja, un kas tieši tika uzlabots?
Nezinite 9000
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 848
Joined: Mon Jan 21, 2008 10:24 am

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by Nezinite 9000 »

nepateikšu, kas tehniski tika darīts, bet rezultāts bija ātrāka domāšana un uzrāviens ne pa jokam - īpaši pie lieliem ātrumiem. Vēl tagad ar gandarījumu atceros drgreisu Daugavpils lidlaukā :D:D
Par pārbūves izmaksām jāprasa iepriekšējam īpašniekam (pie iespējas pajautāšu). Tā kā tas tika darīts ap 2001 gadu, tad gan toreizējās cenas tagad nez vai tagad ko izteiks..
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by uculs »

edij, man 400Ls bija par cita automāta uzlikšanu (cenā ietilpa viss, lai tai mašīnai tiktu nomainīta kārba), kur un kādu viņi ņēma nezinu, bet manējai pat korpuss nebija vairs lietojams. Reāli paveicās jaunajam īpašniekam, jo es to autiņu uzreiz pārdevu, tā kā uz to laiku bija jau cits nopirkts.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by edijs »

Nezinite: nu mošk uzjautā gan, kad sanāk. Ja nav nenormāli liels cipars, varbūt ir jēga padomāt.

Bet tātad. Var mani sveikt ar jaunu 9k. Un ar tomātu. :) Esmu izvizinājies līdz vēlai naktij un tik cik pa šodienu. Un man ir pāris lietas, ko teikt. 1) Ir ļoti ērti. Ir nenormāli ērti. Tas komforts man patīk.

2) Rāviens salīdzinot ar manuālo ir sūdains. Es nez, varbūt es vēl nepiešāvos kā vajag, bet man arī negribās brutāli mīņāt to pedāli. Bet, cenšoties darboties tā saudzīgi, mašīna paātrinās visai kūtri, paiet kāda pussekunde, kamēr saprot, ko es vēlos darīt. Skaidrs, ka mašīna nevar nolasīt domas. Ar manuāli es jau laikus izdomāju, ka gribēšu tagad iemīt, ielieku trešā robā, ieminu, tad lieku atpakaļ piektajā. Uzminu ar automātu - viņš sākumā ar esošo ceturto robu mēģina paātrināties, pēc sekundes pārlec uz trešo, ar kuru tāpat nav gaidītais rezultāts. Varbūt šādā brīdī vienkārši jāpārslēdzas uz "3" manuāli? Es to 1-2-3 ideju pat tā īsti līdz galam vēl neiebraucu. Bet nu lab, ja tā kārba tiešām dzīvotu ilgi un neplīstu, es gan jau pierastu/pieciestu, iztiktu bez manuāļa.

3) Patēriņš. Un te nu man bija nepatīkams pārsteigums. Mēģināju kaut necik pamērīt, kad taisīju testa braucienu. Likās, ka ir normāli - ar visai sirsnīgu uzmīšanu uzleca līdz 15 litriem. Vakar vakarā, t.i. praktiski jau naktī pabraukājos - 15 litri. Jā, mīņāju pedāli sirsnīgi, bet zinu, ka tieši tāpat braucot ar manuālo aero man bija ne vairāk kā 12 litri. Šorīt mēģināju maksimāli ekonomiski uz darbu ripināties - sākumā rādīja ap 12 litriem, līdz darbam tiekot jau 13.5 litrus. Tik pat ekonomiski braucot ar aero manuāli pie līdzīgiem laika apstākļiem līdzīgā satiksmē bija 8.5 litri. Pamīcījos vēlāk par korķaināku satiksmi - atkal +5 litru atšķirība no manuāļa tādos pat apstākļos. Es saprastu +2-3 litri, bet ne jau 5. Un tas man sāk nepatikt. Ok, pamēģināšu nomainīt filtrus, sveces un tad skatīšos pa jaunu. Bet, ja nekas nemainīsies - ārdīšu šito motoru un kārbu ārā un likšu veco no Aero. Vienalga, cik tas laiku man prasīs. Galvenais, ka šitam bundža ir ļooooti un ir jēga uz tās bāzes kaut ko pasākt.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Nezinite 9000
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 848
Joined: Mon Jan 21, 2008 10:24 am

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by Nezinite 9000 »

Re ko raksta mana 9k iepriekšējais īpašnieks:
1998 gada Sept. 600-700,- Ls

Pārbūvēta un uzlabota visa iekša!
2x vairāk, nekā būtu ja nomainītu lielos Re-komplektus.. patiesībā tas bija manis apmaksāts - viņa eksperiments!

Izmainija:
a) 1-2 ātruma slēgšanās momentus,
b) 2-3 garumu,
c) eļļošanas un dzsēšanas systēmu (vēlāk demontēju),
d) Koriģēja Kick-Down (tas arī vēlāk salūza un tika nomainīts par 300,- Ls toreizējā E&Sā) ..

tādus uzlabojumus varēja veikt tikai ZF kārbām. Reāli auto lika iekšā pat 3,5 benzīna/manual motoriem!"


Par patēriņu - nu ir viņš liels. Bet arī kaifs ir liels.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by edijs »

Reku uculs rakstīja, ka patēriņa atšķirības nejūt, varbūt kāds +1 litrs, didijs rakstīja, ka arī "nedaudz" vairāk tikai rij. Tāpēc arī prasu - vai 15 litri ar tādu miermīlīgu braukšanu ir normāli, ja līdzīgi braucot ar manuāli bija 11-12. Tas vairs nav litrs divi atšķirība.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Nezinite 9000
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 848
Joined: Mon Jan 21, 2008 10:24 am

Re:9k tomāts vs. netomāts

Post by Nezinite 9000 »

Nu man pa šoseju bija ap 11, pa pilsētu, ja sastrēgumi, tad ziemā arī 15 gadījās
Post Reply