Saab 99L
- mrpinkeyes
- Forums - otrās mājas
- Posts: 1406
- Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
- Location: Sigulda
- Contact:
Re:Saab 99L "Tant blå"
99tais vienmēr mani uzrunājis vairāk, kā daudzu apjūsmotais 96tais.
Kā ne kā Sixtena Sasona pēdējais meistardarbs!
Kā ne kā Sixtena Sasona pēdējais meistardarbs!
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
Re:Saab 99L "Tant blå"
Šodien bijām pabildēties ķerot pēdējos rudens mirkļus, varbūt ar klusu domu par kalendāru, bet galvenokārt, lai parādītu zviedru saimniekam, ka auto nav sagriezts metālā vai palaists folkreisā. :)
https://plus.google.com/u/0/photos/1021 ... 1499022689
https://plus.google.com/u/0/photos/1021 ... 1499022689
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 99L "Tant blå"
Zviedrs nodomās - oo, šiks mājoklis tam letiņam Nilam. :)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
- defektivais
- Forums - otrās mājas
- Posts: 1999
- Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
- Location: Ogre
Re: Saab 99L
Apsveicu! Un nobildēts ar pie tās pašas čupas, kur manējais
[ Post made via Android ]
[ Post made via Android ]
Re: Saab 99L
Paldies.
Pasākums izrādījās daudz vienkāršāks, nekā sākumā likās. Esmu gandrīz drošs, ka statuss būs arī 900turbo, ja nebūšu ievilcis Trionic.
[ Post made via iPhone ]
Pasākums izrādījās daudz vienkāršāks, nekā sākumā likās. Esmu gandrīz drošs, ka statuss būs arī 900turbo, ja nebūšu ievilcis Trionic.
[ Post made via iPhone ]
Re: Saab 99L
Tak dabūn statusu un tad velc Trionicu. Tik tā rūpīgi, lai pēc pieciem gadiem var noņemt uz kādu laiciņu.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re: Saab 99L
auto jabut originalajaa krasaa lai dabutu VS?
cik smalki vinji tur lien iekshaa vispaar?
cik smalki vinji tur lien iekshaa vispaar?
Re: Saab 99L
Nezinu, cik smalki skatās citām markām, bet man piesējās tikai par diskiem un riepām - atrādīju ar INCA diskiem (tie nāca tikai no 78.gada un cik zinu, tikai turbo modeļiem) un neatbilstošām riepām (185/65), lai gan man garāžā stāv arī pareizie diski ar visiem hroma kalpaciņiem un pareizo riepu izmēru, bet noslinkoju pārskrūvēt.
Vēl varēja piesieties par stūri, kas arī nebija oriģināla, tiesa, man ir arī oriģinālā, pat divas (paldies Mārim), bet abas diezgan nodilušas un vienai iztrūkst taures mehānisms, bet par stūri neko neatzīmēja.
Vēl sanāca starpgadījums meklējot VIN numuru, kas slēpās zem aizm. sēdekļa, izskatās, ka man kaut kas nav pareizi ar drošības jostas stiprinājumiem pie grīdas (ruļļiem), tie kādreiz ir pārtaisīti un pašlaik tie traucē pacelt sēdekli. Kaut kā es tur beigās aizlīdu un VIN nobildēju, bet tagad sāku domāt, ko TA, kad prasīs parādīt VIN'u? Diez vai TA inspektors gribēs izliekties tādā pozā kā es un beigās piesiesies par to, ka kaut kas nav pareizi, attiecīgi - nedroši.
Par papildus tālajiem lukturiem arī nepiesējās, par tiem man nav skaidrs, es tos varu atstāt uz TA vai labāk ņemt nost?
Kopumā ļoti smalki neložņāja, motortelpu apskatīja virspusēji, bagāžas nodalījumu vispār neatvēra. Uzņēma salona, motortelpas un virsbūves bildes un pārējais man pa lielam arī atbilst oriģinālam.
Pats pasākums kopš atrādīšanas brīža man aizņēma 8 dienas, ar visu to, ka pa vidu bija Lieldienu brīvdienas.
Motormuzeja akts:
Ipriekš minētie dr. jostu ruļļi:
Vēl varēja piesieties par stūri, kas arī nebija oriģināla, tiesa, man ir arī oriģinālā, pat divas (paldies Mārim), bet abas diezgan nodilušas un vienai iztrūkst taures mehānisms, bet par stūri neko neatzīmēja.
Vēl sanāca starpgadījums meklējot VIN numuru, kas slēpās zem aizm. sēdekļa, izskatās, ka man kaut kas nav pareizi ar drošības jostas stiprinājumiem pie grīdas (ruļļiem), tie kādreiz ir pārtaisīti un pašlaik tie traucē pacelt sēdekli. Kaut kā es tur beigās aizlīdu un VIN nobildēju, bet tagad sāku domāt, ko TA, kad prasīs parādīt VIN'u? Diez vai TA inspektors gribēs izliekties tādā pozā kā es un beigās piesiesies par to, ka kaut kas nav pareizi, attiecīgi - nedroši.
Par papildus tālajiem lukturiem arī nepiesējās, par tiem man nav skaidrs, es tos varu atstāt uz TA vai labāk ņemt nost?
Kopumā ļoti smalki neložņāja, motortelpu apskatīja virspusēji, bagāžas nodalījumu vispār neatvēra. Uzņēma salona, motortelpas un virsbūves bildes un pārējais man pa lielam arī atbilst oriģinālam.
Pats pasākums kopš atrādīšanas brīža man aizņēma 8 dienas, ar visu to, ka pa vidu bija Lieldienu brīvdienas.
Motormuzeja akts:
Ipriekš minētie dr. jostu ruļļi:
Re: Saab 99L
Atskaite par ziemas garumā izveiktajiem darbiem...
- Sametināta plaisa izpūtējā, ko zviedrs ieguva atpakaļgaitā uzbraucot celmam īsi pirms tam, kad auto nokļuva manā īpašumā.
- Atjaunoti griesti, izņemt griestus caur durvīm bija vieglāk, nekā sākumā likās. Atlika tikai nopirkt materiālu un pārlīmēt.
- Reduktorā nomainīta eļļa un pielieta piedeva X, lai novērstu gaudošanu uz šosejas, mazliet labāk ir, bet tāpat par skaļu, jāmeklē vēl kādi varianti. Pa šoseju gan tāpat netiek braukts ātrāk par 80km/h dēļ 3-pakāpju automāta lielajiem apgriezieniem, bet gribētos, lai ir mazliet klusāk.
- Skaisti sametināti un apstrādāti abi caurumi arku iekšpusē, pie abiem kreisās puses dubļu sargiem.
- Uzliktas jaunas Valeo logu slotiņas.
- Samainītas priekšējo amortizatoru apakšējās bukses. Lai gan šo pozīciju turpmāk likšu tikai no poly vai tankgumijas, regulāri esmu tās mainījis arī uz abiem c900.
- Atrisināta arī klabošā stures reika, par šo gan biju pamatīgi sabijies. Gan par to cik grūti būs noņemt, gan par to kā to vispār atrestaurēs. Beigās viss izrādījās vienkāršāk - pasūtīju virpotājam jaunu buksi (aizmirsu kā to gudro materiālu sauc) un veiksmīgi to izdevās nomainīt. Pie viena uzliku jaunus putekļusargus stūres stieņiem un nu viss piekarē šķiet stingrs un kluss.
- Ievilku jaunu vadu uz papildus tālo gaismu lukturiem.
- Amortizatoru aizsargi bija sabiruši, bet pašus amortizatorus mainīt negribējās, jo tie ir ļoti labi, tāpēc tie tika vizuāli un praktiski atjaunoti uzmetinot aizsargu vietā jaunas metāla caurules. Nokrāsoja melnas un amortizatori no ārpuses izskatās kā jauni.
- Noņemts "Biltemas" tahometrs, uz Motormuzeju negribējās ar tādu braukt. Par laimi zviedri, atšķirībā no vāciešiem, necenšas visu pieskrūvēt ar skrūvēm. Šis bija pielīmēts un vads palaists gar skaļruņa dekoratīvo restīti. Nepieciešamības gadījumā (uz kādām regulēšanām utt) to varēs pieslēgt atpakaļ.
- Un, protams, lielākais prieks ir par VS statusa iegūšanu.
Tuvākās desmitgades plāni...
- Reģistrācija CSDD ar VS sērijas numurzīmēm un TA - pirms oficiālās TA ceru pašā CSDD izveikt pilnu diagnostiku, t.s. atgāzes, drošības pēc, negribu, lai mani izsper ārā pirmajā reizē.
- Jānomaina vārstu vāka blīve.
- Hromēto detaļu un pilna virsbūves pulēšana kā arī skrāpējumu dažu balto punktiņu apstrādāšana (kaut ko krāsot ļoti baidos, divas detaļas jau savulaik zviedrijā ir krāsotas un to var pamanīt).
- Gribu šitos uz OEM diskiem, man kā reiz uz tiem ir tieši tādi paši hromēti vāciņi kā pirmajās bildēs: http://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/ ... aiclh.html
- Jānomaina priekšējie pagriezieni, tie ir krietni pabalējuši un baidos, ka apskatē par tiem varētu piesieties. Tiesa, nezinu vai mans zviedru draugs tos paspēs man atsūtīt, bet, ja TA man izbrāķēs, varbūt kāds tos var aizdot vismaz uz TA dienu?
- Vajag kaut kur glīti iemontēt vecu un stilīgu mono rādžiņu, ko sajūgt ar salonā (uz paneļa esošo), vienīgo skaļruni (papīra), lai kluba pasākumos blakus esošajiem 9-5 ar 9-skaļruņu H/K novīst ausis.
Spilgtākie novērojumi:
- Vidējais patēriņš stabili 10l/100km pie nesteidzīgas brīvdienu baudīšanas. Iespējams, ka pieregulējot un pārjaucot karburatoru varēs palīst zem šī cipara. Bet primitīvais 3-pakāpju tomāts arī dara savu, uz 80km/h ir 3k rmp, šo robežu īpaši necenšos pārkāpt. Bet tas nav grūti, jo braucot ar šo auto nekur steigties negribas, jo īpaši, ja izdosies salonā glīti noformēt vai noslēpt kādu mūzikas atskaņotāju.
- Vadāmība tiešām ir fantastiska, jo vairāk braucu, jo vairāk priecājos. Vienīgi žēl, ka vecums, statuss un aprīkojums neļauj sportot. Bet dinamiski izņemt līkumus ir kaifs.
- Labākās gaismas (īpaši tālās - pat bez papildniekiem) kādas es jebkad esmu redzējis uz visiem saviem Saab kopā. Naktī ar visiem papildniekiem mierīgi varu spēkoties ar pusaizmigušiem fūristiem.
- Sametināta plaisa izpūtējā, ko zviedrs ieguva atpakaļgaitā uzbraucot celmam īsi pirms tam, kad auto nokļuva manā īpašumā.
- Atjaunoti griesti, izņemt griestus caur durvīm bija vieglāk, nekā sākumā likās. Atlika tikai nopirkt materiālu un pārlīmēt.
- Reduktorā nomainīta eļļa un pielieta piedeva X, lai novērstu gaudošanu uz šosejas, mazliet labāk ir, bet tāpat par skaļu, jāmeklē vēl kādi varianti. Pa šoseju gan tāpat netiek braukts ātrāk par 80km/h dēļ 3-pakāpju automāta lielajiem apgriezieniem, bet gribētos, lai ir mazliet klusāk.
- Skaisti sametināti un apstrādāti abi caurumi arku iekšpusē, pie abiem kreisās puses dubļu sargiem.
- Uzliktas jaunas Valeo logu slotiņas.
- Samainītas priekšējo amortizatoru apakšējās bukses. Lai gan šo pozīciju turpmāk likšu tikai no poly vai tankgumijas, regulāri esmu tās mainījis arī uz abiem c900.
- Atrisināta arī klabošā stures reika, par šo gan biju pamatīgi sabijies. Gan par to cik grūti būs noņemt, gan par to kā to vispār atrestaurēs. Beigās viss izrādījās vienkāršāk - pasūtīju virpotājam jaunu buksi (aizmirsu kā to gudro materiālu sauc) un veiksmīgi to izdevās nomainīt. Pie viena uzliku jaunus putekļusargus stūres stieņiem un nu viss piekarē šķiet stingrs un kluss.
- Ievilku jaunu vadu uz papildus tālo gaismu lukturiem.
- Amortizatoru aizsargi bija sabiruši, bet pašus amortizatorus mainīt negribējās, jo tie ir ļoti labi, tāpēc tie tika vizuāli un praktiski atjaunoti uzmetinot aizsargu vietā jaunas metāla caurules. Nokrāsoja melnas un amortizatori no ārpuses izskatās kā jauni.
- Noņemts "Biltemas" tahometrs, uz Motormuzeju negribējās ar tādu braukt. Par laimi zviedri, atšķirībā no vāciešiem, necenšas visu pieskrūvēt ar skrūvēm. Šis bija pielīmēts un vads palaists gar skaļruņa dekoratīvo restīti. Nepieciešamības gadījumā (uz kādām regulēšanām utt) to varēs pieslēgt atpakaļ.
- Un, protams, lielākais prieks ir par VS statusa iegūšanu.
Tuvākās desmitgades plāni...
- Reģistrācija CSDD ar VS sērijas numurzīmēm un TA - pirms oficiālās TA ceru pašā CSDD izveikt pilnu diagnostiku, t.s. atgāzes, drošības pēc, negribu, lai mani izsper ārā pirmajā reizē.
- Jānomaina vārstu vāka blīve.
- Hromēto detaļu un pilna virsbūves pulēšana kā arī skrāpējumu dažu balto punktiņu apstrādāšana (kaut ko krāsot ļoti baidos, divas detaļas jau savulaik zviedrijā ir krāsotas un to var pamanīt).
- Gribu šitos uz OEM diskiem, man kā reiz uz tiem ir tieši tādi paši hromēti vāciņi kā pirmajās bildēs: http://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/ ... aiclh.html
- Jānomaina priekšējie pagriezieni, tie ir krietni pabalējuši un baidos, ka apskatē par tiem varētu piesieties. Tiesa, nezinu vai mans zviedru draugs tos paspēs man atsūtīt, bet, ja TA man izbrāķēs, varbūt kāds tos var aizdot vismaz uz TA dienu?
- Vajag kaut kur glīti iemontēt vecu un stilīgu mono rādžiņu, ko sajūgt ar salonā (uz paneļa esošo), vienīgo skaļruni (papīra), lai kluba pasākumos blakus esošajiem 9-5 ar 9-skaļruņu H/K novīst ausis.
Spilgtākie novērojumi:
- Vidējais patēriņš stabili 10l/100km pie nesteidzīgas brīvdienu baudīšanas. Iespējams, ka pieregulējot un pārjaucot karburatoru varēs palīst zem šī cipara. Bet primitīvais 3-pakāpju tomāts arī dara savu, uz 80km/h ir 3k rmp, šo robežu īpaši necenšos pārkāpt. Bet tas nav grūti, jo braucot ar šo auto nekur steigties negribas, jo īpaši, ja izdosies salonā glīti noformēt vai noslēpt kādu mūzikas atskaņotāju.
- Vadāmība tiešām ir fantastiska, jo vairāk braucu, jo vairāk priecājos. Vienīgi žēl, ka vecums, statuss un aprīkojums neļauj sportot. Bet dinamiski izņemt līkumus ir kaifs.
- Labākās gaismas (īpaši tālās - pat bez papildniekiem) kādas es jebkad esmu redzējis uz visiem saviem Saab kopā. Naktī ar visiem papildniekiem mierīgi varu spēkoties ar pusaizmigušiem fūristiem.
Last edited by Nils on Sun Apr 07, 2013 5:01 pm, edited 1 time in total.
Re: Saab 99L
Apsveikumi !
Re: Saab 99L
Nils wrote: - Samainītas priekšējo amortizatoru apakšējās bukses. Lai gan šo pozīciju turpmāk likšu tikai no poly vai tankgumijas, regulāri esmu tās mainījis arī uz abiem c900.
Tā nedari viss. Vaina ir sadilušajā apakšējā stiprinājuma asī. Padomā, kā vari 'pieaudzēt' tā diametru, un lieta atrisināta. Ir vairāki pārbaudīti veidi, kā var palielināt ass diametru.
Ar tanku gumiju sitīsi kopā plauktu bukses, kuras savādāk ir mūžīgas, plus triecieni pa priekšas lonžeroniem, kuri apakšā tāpat regurāri ir jāmetina.
Re: Saab 99L
Paldies par padomu, Normund. Nebiju par to aizdomājies.
Gustav!
Gustav!
Re: Saab 99L
Dienas prieks...
Re: Saab 99L
Šodien izieta TA, ar pirmo reizi.
Trāpījās ļoti patīkams un klasiku cienošs inspektors, ļoti nopriecājās par auto stāvokli un tik pedantiski kā parasti arī neņēmās ķidāt, lai gan īsti pat nebija kur piesieties, ja neskaita klusu mājienu par to, ka atgāzes varētu būt mazliet stabilākas.
601 1 Nesošās konstrukcijas stiprību neietekmējoši korozijas bojājumi. Izskatās, ka ielika formāli, jo tādu grīdu vecam auto inspektors sen neesot redzējis.
802 1 Nelieli bojājumi atgāzu izplūdes sistēmā. Tā arī nesapratu par ko tas, varbūt par lāpījumu pie pakaļējā klusinātāja.
618 1 Nenozīmīga eļļas noplūde no motora (transmisijas). Saab'u klasika.
Nobraukums iekš CSDD bāzes arī priecē: 31 486km
Trāpījās ļoti patīkams un klasiku cienošs inspektors, ļoti nopriecājās par auto stāvokli un tik pedantiski kā parasti arī neņēmās ķidāt, lai gan īsti pat nebija kur piesieties, ja neskaita klusu mājienu par to, ka atgāzes varētu būt mazliet stabilākas.
601 1 Nesošās konstrukcijas stiprību neietekmējoši korozijas bojājumi. Izskatās, ka ielika formāli, jo tādu grīdu vecam auto inspektors sen neesot redzējis.
802 1 Nelieli bojājumi atgāzu izplūdes sistēmā. Tā arī nesapratu par ko tas, varbūt par lāpījumu pie pakaļējā klusinātāja.
618 1 Nenozīmīga eļļas noplūde no motora (transmisijas). Saab'u klasika.
Nobraukums iekš CSDD bāzes arī priecē: 31 486km
Last edited by Nils on Wed Apr 24, 2013 10:44 am, edited 1 time in total.